Bu çalışmanın amacı üstün yetenekli ortaokul
öğrencilerinin fen öğrenmede zihinsel risk alma davranışlarının cinsiyet ve
sınıf düzeyi açısından incelenmesidir. Çalışmada 53 altıncı, yedinci ve
sekizinci sınıf üstün yetenekli öğrenci yer almıştır. Çalışmada veri toplama
aracı olarak,
fen bilimleri başarı testi, zihinsel risk alma ölçeği ve bireysel bilgi formu
kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde değişkenler
arasındaki ilişkiyi belirlemek için Spearman Rho korelasyon katsayısı
hesaplanmıştır, karşılaştırmalar için ise Kruskal Wallis testi ve Mann-Whitney
U testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları üstün yetenekli öğrencilerin fen
öğrenmede zihinsel risk alma ile fen bilimleri başarısı arasında istatistiksel
olarak anlamlı negatif bir ilişki olduğunu göstermiştir. Karşılaştırmalara
ilişkin bulgular ise 8. sınıfların diğer sınıflardan istatistiksel olarak
anlamlı bir şekilde daha düşük fen öğrenmede zihinsel risk alma davranışı
düzeylerine sahip olduklarını göstermiştir. Fakat cinsiyet açısından gruplar
arasında zihinsel risk alma düzeylerinde anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 9, 2017 |
Acceptance Date | September 7, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 2 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.