Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRK POPÜLER MÜZİK TARİHİNDE BARIŞ MANÇO’NUN YERİ VE ÖNEMİ (1960-1980)

Year 2019, Volume: 5 Issue: 1, 105 - 116, 25.04.2019
https://doi.org/10.31463/aicusbed.529782

Abstract

Dünyada XX. yüzyılın ikinci yarısından itibaren iletişim ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte popüler müzikler ön plana çıkmıştır. Türk pop müziği adına yapılan çalışmalar ise aranjman müzik ile başlamış ve bu süreçte geleneksel motifleri kendi müziğine aktarmış olan Barış Manço, bugün adına Anadolu pop/rock denilen türün gelişmesinde büyük pay sahibi olmuştur. Aranjman  müzik olarak ilk Türkçe pop denemelerinin yapıldığı 1960’ların başında, Elvis Presley, The Beatles gibi dünyaca ünlü şarkıcı ve grupların yaptığı şarkılar, Türkiye’de yaşayan çeşitli grupların sahnesinde çalınmaya ve söylenmeye başlanmıştır. 1960’lı yıllarda aranjman müzik olarak adlandırılan müzikler, 1970’li yıllarla birlikte daha özgün ve geleneksel bir çizgiye dönüşerek “Anadolu pop” akımının doğmasına kapı aralamıştır. Bu çalışmada 1960 ve 1980 yılları arasında Türk popüler müziğinin gelişim süreçleri çeşitli olgularla birlikte incelenerek Barış Manço’nun popüler müzik içerisindeki yeri ve önemi ortaya konmaya çalışılmıştır.

References

  • Bengi D., (2017), 60’lı Yıllarda Türkiye: Sazlı Cazlı Sözlük, İstanbul: YKY. Cambazoğlu, C. (2009), Kentin Türküsü: Anadolu Pop-Rock, İstanbul: Pan Yayıncılık. Erdoğan G., (2018), “Orta Asya’dan Anadolu’ya Uzanan Bir Köprü: Barış Manço ve Türk Kültür Tarihi”, I. Uluslararası Develi-Âşık Seyrani ve Türk Kültürü Kongresi, Kayseri/Develi, 04-05-06 Ekim 2018. Erdoğan G., (2018), Müzikolojide Kültürel Yaklaşımlar ve Müzik Kültürü Üzerine Eskizler, Ankara: Gece Kitaplığı. Erkal, G., E., (2013), Türkiye Rock Tarihi 1, İstanbul: Esen Kitap.Kahyaoğlu, O., (2010), Cazdan Popa müzikli Yolculuk, İstanbul: Everest Yayınları. Kemal, Y. (1988). Binboğalar Efsanesi, İstanbul; Yapı Kredi Yayınları.Öztelli, C. (2005) Karacaoğlan, Bütün Şiirleri, İstanbul: Özgür Yayınları.Stokes M., (2012), Aşk Cumhuriyeti, Türk Popüler Müziğinde Kültürel Mahrem, (Çeviri: Hira Doğrul), İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. Tunca H., (2014), Seksenler, İstanbul: Esen Kitap.https://www.youtube.com/watch?v=JKyYZq9flt4 [Erişim tarihi: 06.01.2019]. https://www.youtube.com/watch?v=Il9yJ_Bj6PU [Erişim tarihi: 02.02.2019]
Year 2019, Volume: 5 Issue: 1, 105 - 116, 25.04.2019
https://doi.org/10.31463/aicusbed.529782

Abstract

References

  • Bengi D., (2017), 60’lı Yıllarda Türkiye: Sazlı Cazlı Sözlük, İstanbul: YKY. Cambazoğlu, C. (2009), Kentin Türküsü: Anadolu Pop-Rock, İstanbul: Pan Yayıncılık. Erdoğan G., (2018), “Orta Asya’dan Anadolu’ya Uzanan Bir Köprü: Barış Manço ve Türk Kültür Tarihi”, I. Uluslararası Develi-Âşık Seyrani ve Türk Kültürü Kongresi, Kayseri/Develi, 04-05-06 Ekim 2018. Erdoğan G., (2018), Müzikolojide Kültürel Yaklaşımlar ve Müzik Kültürü Üzerine Eskizler, Ankara: Gece Kitaplığı. Erkal, G., E., (2013), Türkiye Rock Tarihi 1, İstanbul: Esen Kitap.Kahyaoğlu, O., (2010), Cazdan Popa müzikli Yolculuk, İstanbul: Everest Yayınları. Kemal, Y. (1988). Binboğalar Efsanesi, İstanbul; Yapı Kredi Yayınları.Öztelli, C. (2005) Karacaoğlan, Bütün Şiirleri, İstanbul: Özgür Yayınları.Stokes M., (2012), Aşk Cumhuriyeti, Türk Popüler Müziğinde Kültürel Mahrem, (Çeviri: Hira Doğrul), İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. Tunca H., (2014), Seksenler, İstanbul: Esen Kitap.https://www.youtube.com/watch?v=JKyYZq9flt4 [Erişim tarihi: 06.01.2019]. https://www.youtube.com/watch?v=Il9yJ_Bj6PU [Erişim tarihi: 02.02.2019]
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section MAKALELER
Authors

Göktürk Erdoğan 0000-0001-8174-6979

Publication Date April 25, 2019
Submission Date February 20, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Erdoğan, G. (2019). TÜRK POPÜLER MÜZİK TARİHİNDE BARIŞ MANÇO’NUN YERİ VE ÖNEMİ (1960-1980). Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 105-116. https://doi.org/10.31463/aicusbed.529782