Eğitim
sisteminin temel amaçlarına ulaşmasında en önemli görev hiç kuşkusuz sistemin
en önemli parçası olan öğretmenlere düşmektedir. Öğretmenlik mesleğini diğer
mesleklerden ayıran en önemli özelliklerinden birisi de duyuşsal birtakım
özelliklere sahip olmayı gerektirmesidir. Bu bağlamda öğretmen adaylarının
öğretmenlik mesleğine yönelik algıları önemli görülmektedir. Bu araştırmada coğrafya öğretmen adaylarının
(Pedagojik Formasyon) öğretmen kavramına ilişkin sahip oldukları metaforları
ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 ve
2016-2017 eğitim- öğretim yıllarında Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir
Eğitim Fakültesi Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı Pedagojik Formasyon Sertifika
Programı’nda öğrenim gören 205 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada
nitel araştırma yaklaşımlarından olgubilim (fenomenoloji) deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın verileri öğretmen adaylarının “ Öğretmen …………… gibidir; çünkü ……………”
cümlesini tamamlamalarıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi
kullanılmıştır. İçerik analizi sonucunda elde edilen veriler kategoriler ile temalar
altında toplanarak ve betimsel istatistikler kullanılarak sunulmaya
çalışılmıştır.
Anahtar
kelimeler: Coğrafya,
öğretmen, metafor, öğretmen adayı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 22 Issue: 2 |