Research Article
BibTex RIS Cite

KAMU KURUMLARINDAKİ ÇATIŞMA VE TÜKENMİŞLİK İLİŞKİSİNİN NEDENSEL VE ÇÖZÜMSEL BAĞLAMDA İNCELENMESİ

Year 2016, Volume: 16 Issue: 4, 79 - 92, 30.12.2016
https://doi.org/10.11616/basbed.vi.455406

Abstract

Bu çalışmada tükenmişlik ve çatışma kaynakları, bireyin kendinden, çalışma arkadaşlarından, yöneticiden ve örgütten kaynaklanan faktörler çerçevesinde incelenmiştir. Araştırma bir kamu kurumunda odak grup görüşmeleri ile yürütülmüştür. Verilerin analizi sonucunda araştırmaya katılanların, ağır iş yükü ve adaletli olmayan görev dağılımları, yöneticinin çalışanlarla iletişiminin zayıf olması, çalışma arkadaşlarının birbirini desteklememesi ve biz ruhunun oluşturulamamış olması, kurumda yüksek performansı ödüllendirecek bir sistemin olmaması, ücret dengesizlikleri ve eğitim olanaklarının olmaması gibi nedenlerle tükenmişlik ve çatışma yaşadıkları görülmüştür. Tüm bu çatışma ve tükenmişliğe neden olan kaynakların ortadan kaldırılması için ise, iş rotasyonunun uygulanması, etkin iletişim için hem yöneticilere hem de çalışanlara eğitimlerin verilmesi, çalışanların eksik oldukları konularda yeterli eğitim desteğinin verilmesi, çalışanın kara sürecine dahil edilmesi ve kurumda biz ruhunun yerleştirilmesi çalışmalarının yapılması gerekliliği ortaya çıkmıştır.

References

  • Akat, İlter, Budak, Gönül (2002). İşletme Yönetimi. (4.baskı), Barış Yayınları Fakülteler Kitapevi: İzmir:483.
  • Akçakaya, Murat (2003),.1Çatışma Yönetimi ve Örgüt Verimliliğine Etkisi”. Kamu-İş Dergisi, (2): 1-27.
  • Bakan, İsmail vd. ( 2011). “Banka Çalışanlarının İş Tatmin ve Örgütsel Bağlılık Düzeyleri ile Çatışma Tür ve Stratejilerine Bakış Açıları Arasındaki İlişkilere Yönelik Bir Alan Araştırması”. Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi, Şubat: 1-31.
  • Ertürk, Mümin (2000). İşletmelerde Yönetim ve Örgüt (3.baskı), İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Ertürk, Mümin (2001). İşletme Biliminin Temel İlkeleri. (5. baskı), İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Kantek, Filiz (2007). “ Sorumlu Hemşirelerin Çatışma Yönetim Sitilleri”. Hastane Yönetimi, 11(1-2): 78-82.
  • Koçel, Tamer (2007). İşletme Yöneticiliği, Yönetim ve Organizasyon-Organizasyonlarda Davranış-Klasik-Modern- Çağdaş Yaklaşımlar. Beta yayıncılık, İstanbul.
  • Maslach, Christina (1993) .“ Burnout: A multidimensional perspective”. W. B. Schaufeli, C. Maslach ve T.Marek. Professional Burnout: Recent Developments in Theory and Research. Taylor and Francis: Washington, DC
  • Robbins, P. Stephen (2001). Organizational Behavior. New Jersey: Prentice Hall Inc.
  • Scott, Elizabeth. (2006), “ Stres and Burnout: Burnout Symptoms and Causes”. (http://stress.about.com/od/ 20 Nisan 2016’ da erişildi)
  • Sürgevil, Olca ( 2006). Çalışma Hayatında Tükenmişlik Sendromu Tükenmişlikle Mücadele Teknikleri. Ankara: Nobel Yayın.
  • Yirik, Şevket., Ören, Deniz., Ekici, Remziye (2014). “ Dört ve Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Çalışan Personelin Örgütsel Stres ve Örgütsel Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin Demografik Değişkenler Bazında İncelenmesi”, Journal of Yaşar University, 9(35) s .6223-6234.
Year 2016, Volume: 16 Issue: 4, 79 - 92, 30.12.2016
https://doi.org/10.11616/basbed.vi.455406

Abstract

References

  • Akat, İlter, Budak, Gönül (2002). İşletme Yönetimi. (4.baskı), Barış Yayınları Fakülteler Kitapevi: İzmir:483.
  • Akçakaya, Murat (2003),.1Çatışma Yönetimi ve Örgüt Verimliliğine Etkisi”. Kamu-İş Dergisi, (2): 1-27.
  • Bakan, İsmail vd. ( 2011). “Banka Çalışanlarının İş Tatmin ve Örgütsel Bağlılık Düzeyleri ile Çatışma Tür ve Stratejilerine Bakış Açıları Arasındaki İlişkilere Yönelik Bir Alan Araştırması”. Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi, Şubat: 1-31.
  • Ertürk, Mümin (2000). İşletmelerde Yönetim ve Örgüt (3.baskı), İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Ertürk, Mümin (2001). İşletme Biliminin Temel İlkeleri. (5. baskı), İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Kantek, Filiz (2007). “ Sorumlu Hemşirelerin Çatışma Yönetim Sitilleri”. Hastane Yönetimi, 11(1-2): 78-82.
  • Koçel, Tamer (2007). İşletme Yöneticiliği, Yönetim ve Organizasyon-Organizasyonlarda Davranış-Klasik-Modern- Çağdaş Yaklaşımlar. Beta yayıncılık, İstanbul.
  • Maslach, Christina (1993) .“ Burnout: A multidimensional perspective”. W. B. Schaufeli, C. Maslach ve T.Marek. Professional Burnout: Recent Developments in Theory and Research. Taylor and Francis: Washington, DC
  • Robbins, P. Stephen (2001). Organizational Behavior. New Jersey: Prentice Hall Inc.
  • Scott, Elizabeth. (2006), “ Stres and Burnout: Burnout Symptoms and Causes”. (http://stress.about.com/od/ 20 Nisan 2016’ da erişildi)
  • Sürgevil, Olca ( 2006). Çalışma Hayatında Tükenmişlik Sendromu Tükenmişlikle Mücadele Teknikleri. Ankara: Nobel Yayın.
  • Yirik, Şevket., Ören, Deniz., Ekici, Remziye (2014). “ Dört ve Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Çalışan Personelin Örgütsel Stres ve Örgütsel Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin Demografik Değişkenler Bazında İncelenmesi”, Journal of Yaşar University, 9(35) s .6223-6234.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Reasearch Articles
Authors

Öznur Bozkurt

Publication Date December 30, 2016
Submission Date June 20, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 16 Issue: 4

Cite

APA Bozkurt, Ö. (2016). KAMU KURUMLARINDAKİ ÇATIŞMA VE TÜKENMİŞLİK İLİŞKİSİNİN NEDENSEL VE ÇÖZÜMSEL BAĞLAMDA İNCELENMESİ. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(4), 79-92. https://doi.org/10.11616/basbed.vi.455406
AMA Bozkurt Ö. KAMU KURUMLARINDAKİ ÇATIŞMA VE TÜKENMİŞLİK İLİŞKİSİNİN NEDENSEL VE ÇÖZÜMSEL BAĞLAMDA İNCELENMESİ. ASBİ. December 2016;16(4):79-92. doi:10.11616/basbed.vi.455406
Chicago Bozkurt, Öznur. “KAMU KURUMLARINDAKİ ÇATIŞMA VE TÜKENMİŞLİK İLİŞKİSİNİN NEDENSEL VE ÇÖZÜMSEL BAĞLAMDA İNCELENMESİ”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16, no. 4 (December 2016): 79-92. https://doi.org/10.11616/basbed.vi.455406.
EndNote Bozkurt Ö (December 1, 2016) KAMU KURUMLARINDAKİ ÇATIŞMA VE TÜKENMİŞLİK İLİŞKİSİNİN NEDENSEL VE ÇÖZÜMSEL BAĞLAMDA İNCELENMESİ. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16 4 79–92.
IEEE Ö. Bozkurt, “KAMU KURUMLARINDAKİ ÇATIŞMA VE TÜKENMİŞLİK İLİŞKİSİNİN NEDENSEL VE ÇÖZÜMSEL BAĞLAMDA İNCELENMESİ”, ASBİ, vol. 16, no. 4, pp. 79–92, 2016, doi: 10.11616/basbed.vi.455406.
ISNAD Bozkurt, Öznur. “KAMU KURUMLARINDAKİ ÇATIŞMA VE TÜKENMİŞLİK İLİŞKİSİNİN NEDENSEL VE ÇÖZÜMSEL BAĞLAMDA İNCELENMESİ”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16/4 (December 2016), 79-92. https://doi.org/10.11616/basbed.vi.455406.
JAMA Bozkurt Ö. KAMU KURUMLARINDAKİ ÇATIŞMA VE TÜKENMİŞLİK İLİŞKİSİNİN NEDENSEL VE ÇÖZÜMSEL BAĞLAMDA İNCELENMESİ. ASBİ. 2016;16:79–92.
MLA Bozkurt, Öznur. “KAMU KURUMLARINDAKİ ÇATIŞMA VE TÜKENMİŞLİK İLİŞKİSİNİN NEDENSEL VE ÇÖZÜMSEL BAĞLAMDA İNCELENMESİ”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 16, no. 4, 2016, pp. 79-92, doi:10.11616/basbed.vi.455406.
Vancouver Bozkurt Ö. KAMU KURUMLARINDAKİ ÇATIŞMA VE TÜKENMİŞLİK İLİŞKİSİNİN NEDENSEL VE ÇÖZÜMSEL BAĞLAMDA İNCELENMESİ. ASBİ. 2016;16(4):79-92.

   15499    15500  15501   15502

E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr