Bilimin
hızla ilerlemesi, fen eğitiminin niteliğinin kapsam ve amaçlarının
güncellenmesine neden olmuştur. Fen eğitiminin amaçlarından biri, öğretmen ve
öğrencilerin bilimin doğasını anlamalarını sağlamaktır. Bu kapsamda,
öğretmenlerin bilimsel okuryazarlık ve bilimin doğası hakkında sahip olduğu
farkındalık ve görüşler öğrencilerinin görüşlerini de etkilemektedir. Bu
araştırmada, fen bilgisi ve biyoloji eğitiminde öğrenim gören öğretmen
adaylarının bilim insanlarının adlarıyla özdeşleşen bilimsel terimlerin
yazımından kaynaklanan yanılgılarının nedenlerini ortaya koymak ve bilimin
doğasına yönelik farkındalıklarının artırılması amaçlanmıştır. Araştırma
2016-2017 eğitim öğretim yılında 152 öğretmen adayı ile gerçekleşmiştir. Nitel
araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada veriler çalışma metni, kavramsal
değişim metni ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının biyoloji alanında bilim
insanlarının adları ile özdeşleşen bilimsel terimlerin yazımı ile ilgili
farkındalıklarının ve terimlerin doğru yazım oranlarının arttığı
belirlenmiştir. Ayrıca bu terimlerin yazımına yönelik yanılgıların beş farklı
nedenden kaynaklandığı tespit edilmiştir.
The rapid progress of science has caused the scope and
purpose of science education to be updated. One of the aims of science
education is to ensure that teachers and students understand the nature of
science. In this context, the awareness and opinions of teachers about
scientific literacy and the nature of science affect the opinions of their
students. This study was carried out to elucidate the reasons for the
misconceptions of science and biology pre-service teachers regarding the spelling
of terms associated with the names of the scientists and promote their
awareness regarding these terms and the nature of science. The study was carried
out with 152 pre– service teachers studying in Gazi University in 2016 – 2017
academic year. The study was based upon a qualitative research model and the
data were collected using a study text, conception change text and semi-structured
interview form. It has been determined that pre-service teachers’ awareness of
scientific terms that are identified with the names of scientists in the field
of biology and the correct spelling rates of terms increase with increased
awareness. It was also observed that the misconceptions for the written forms of
these terms stem from five different reasons.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Submission Date | May 4, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 14 Issue: 4 |