The aim of this study is to reveal the
views of prospective teachers on Special Teaching Methods (STM). This study was
conducted with 85 mathematics teacher candidates who were in the third and
fourth grades of the Department of Mathematics Education in Fırat University,
Faculty of Education, Department of Mathematics and Science Education in
2016-2017 academic year The study was quantitative and the data were collected
using an open-ended questionnaire. The data obtained from the study were
analyzed by content analysis technique and grouped under specific themes. Pre-service
teachers' main opinion about the course of the STM; this course is necessary
and it will be beneficial to use methods and techniques appropriate to the
objectives and achievements in this course. Prospective teachers stated that
the theoretical necessity of the course and the theoretical part of the course
are prerequisite. According to some pre-service teachers, the theoretical part
of this course is boring so it should be reduced. The opinions of prospective
teachers on the application dimension of the course are that they make the
lessons learned more permanent and make the course more efficient. Considering
the opinions of prospective teachers about the use of materials in the course,
it is seen that the use of material in the lessons concretized the teaching and
the persistence of learning in the lessons is dominant. The teacher candidates
stated that it is important to be experts in their field about the lecturers
who are teaching the STM lesson. They also stated that the application-weighted
grade point average should be taken into consideration in the assessment and
evaluation of the STM course, and it would be better to make product and
process based evaluation.
Mathematics teacher candidates special teaching methods lesson opinions of mathematics teacher candidates
Bu
çalışmanın amacı, matematik öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen
adaylarının Özel Öğretim Yöntemleri (ÖÖY) dersine yönelik görüşlerini ortaya
koymaktır. Bu amaca yönelik olarak çalışma 2016-2017 eğitim-öğretim yılında
Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Matematik Öğretmenliği programı üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören
matematik öğretmen adayları üzerinde yürütülmüştür. Araştırma 85 (65 Bayan 20
Erkek) matematik öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Çalışma nicel türdedir ve verileri
açık uçlu anket yardımıyla toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler betimsel
analiz tekniği ile analiz edilerek belirli temalar altında gruplandırılmıştır.
Çalışmada elde edilen verilere göre; öğretmen adaylarının ÖÖY dersine ilişkin
ağırlıklı görüşü; öğretmen adayları için bu dersin gerekli olduğu ve bu derste
hedef-kazanımlara uygun yöntem ve tekniklerin kullanılmasının faydalı olacağı
şeklindedir. Öğretmen adayları dersin teorik olarak gerekliliğini ve uygulama
için teorik kısmın ön koşul olduğunu ifade etmişlerdir. Bazı öğretmen
adaylarına göre ise bu dersin teorik kısmının azaltılması gerekliliği ve sıkıcı
geçtiği ifade edilmiştir. Öğretmen adaylarının dersin uygulama boyutuna ilişkin
görüşleri ise derste öğrenilenleri daha kalıcı hale getirdiği ve dersin daha
etkili ve verimli yürütülmesini sağladığı şeklindedir. Derste materyal
kullanımına ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerine bakıldığında, derslerde
materyal kullanımının öğretimi somutlaştırdığı, öğrenmede kalıcılığı sağladığı
görüşünün hakim olduğu görülmektedir. Ayrıca öğretmen adayları materyal kullanımının
arttırılması önerisinde de bulunmuşlardır. Öğretmen adayları ÖÖY dersini okutan
öğretim elemanları ile ilgili olarak alanında uzman olan kişiler olmasının
önemli olduğunu ve kendilerini daha fazla geliştirmeleri gerektiğini ifade
etmişlerdir. ÖÖY dersinin ölçme ve değerlendirme alanında ise uygulama
ağırlıklı not ortalamasının dikkate alınması gerektiğini, ayrıca ürün ve sürece
dayalı değerlendirme yapılmasının daha iyi olacağını belirtmişlerdir. Öğretmen
adaylarının büyük bir kısmı, bu dersin öğretmenlik mesleğine önemli katkısı
olduğuna inandıklarını ifade etmişler ve bu dersin öğretmen adaylarına mesleki
tecrübe kazandırdığını söylemişlerdir. Ayrıca bu dersin etkisinin ve
verimliliğinin artırılmasına ilişkin dersin uygulama saatlerinin arttırılması ve
öğretmen adaylarının derste daha aktif rol alması gerektiğini vurgulamışlardır.
Matematik öğretmen adayları özel öğretim yöntemleri dersi matematik öğretmen adayları görüşleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 26, 2020 |
Submission Date | October 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 19 Issue: 73 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.