Review
BibTex RIS Cite

CAMİLLE CLAUDEL VE YAYOİ KUSAMA

Year 2019, Volume: 5 Issue: 2, 25 - 30, 27.12.2019
https://doi.org/10.22252/ijca.634045

Abstract

Bu araştırma, biri heykeltıraş bir diğeri ressam olan, farklı kültürler ve zaman dilimlerinde yaşamış iki kadın sanatçının, ortak kaderlerinin kendilerini götürdüğü başarı ve başarısızlık noktalarına ulaşma süreçleri içerisinde; boğuştukları çarpıcı sorunlara, bu sorunların sebeplerine ve baş etme mücadelelerine dair çabalarına; yaşadıkları dönem ve kültüre bağlı kalarak, tanıklık etmeye çalışmaktır. Geçmişten bugüne değişen ya da değişmeyen neydi? Kadın olmak, bulunduğu çağda sanat yapmaya soyunmak, kadınların bir erkeğe bağlanmadan kendi başına sanat yapmasının mümkün olmadığı dönemlerde yaşamanın zorlukları ile günümüzde yaşamanın, kadın sanatçı olarak sanat yapmanın, mücadele etmenin benzer ve karşı yönlerini karşılaştırmaktır. Onları etkileyen ilişkileri sonucunda mı akıl hastanesine yatırıldılar yoksa akıl hastalığı nedeniyle mi sanata bulaştılar? Akıl hastanesinde yatmak bir seçim olabilir mi? Bu çalışma da iki kadın sanatçı ve sanatçıların annelerinin sanatçılar üzerindeki etkileri de yorumlanmıştır.

References

  • Kıran; H.(2017),“ Puantiyeli Sonsuzluğun Obsesif Sanatçısı: “Yayoi Kusama”
  • ,http://web.archive.org/web/20160604193824/http://dergipark.ulakbim.gov.tr/sanattasarim/article/viewFile/5000187956/5000165382/ Erişim:Saat:21.30/Tarih:01/07/2019
  • Keekan, Ruben (2012). Yayoi Kusama “Tenacıous Beauty”, Flash Art, Dergi No:285, New York/Erişim:Saat:23.36/Tarih:01/07/2019
  • Monro, Aleksander ( 2012). “ Say Hyoukano Keikito Nata Tenrankai”, Bijutsu Techo,vol. 64, No: 965, Tokyo/Erişim:Saat:24.00/Tarih:02/07/2019
  • Matsumoto, Takako (2012). “İnsan YayoiKusama’yı 15 Yıl boyunca Filme Çekince”, Discover Japan, vol. 2475, Tasty Life, Tokyo/Erişim:Saat:20.20/Tarih:03/07/2019,İnternetten Alınan Kaynaklar
  • Karakuş,D.(2019) https://www.ensonhaber.com/biyografi/sanatci/camille-claudel-kimdir. Erişim:22.05/Tarih:08/10/2019
  • https://firstview.com/blog/connecting-the-dots-yayoi-kusama-and-louis-vuitton/Erişim:Saat:22.15/Tarih:22.04.2019
  • https://theculturetrip.com/asia/japan/articles/the-self-obliteration-of-yayoi-kusama/Erişim:Saat:22.22/Tarih:02/07/2019
  • http://yayoikusamamuseum.jp/en/about/yayoikusama/Erişim:Saat:23.10/Tarih:02/07/2019
  • http://www.tate.org.uk/context-comment/blogs/yayoi-kusamas-early-years/Erişim:Saat:23.20/Tarih:03/07/2019
  • http://interactive.qag.qld.gov.au/looknowseeforever/works/obliteration_room/Erişim:Saat:14.05/Tarih:03/07/2019
  • https://www.nytimes.com/2017/09/26/arts/design/yayoi-kusama-queen-of-polka-dots-museum-tokyo.html/Erişim:Saat:16.20/Tarih:03/07/2019
  • http://www.gazetebilkent.com/2017/12/21/puantiyelerle-cok-sey-anlatan-kadin-yayoi-kusama/Erişim:Saat:22.49/Tarih:03/07/2019
  • http://www.kitaptansanattan.com/kose-yazilari/bir-kadinin-oykusu-camille-claudel/Erişim:Saat:23.20/Tarih:30/09/2019

CAMILLE CLAUDEL AND YAYOI KUSAMA

Year 2019, Volume: 5 Issue: 2, 25 - 30, 27.12.2019
https://doi.org/10.22252/ijca.634045

Abstract

This study triesto serve as witness to the striking  problems faced by two female artists –a sculptor and a painter– who lived in different culture sand different time frames, the causes of such problems, and the way the artists sought to overcome them, in the context of their journey of success and failure their shared destiny took them to, with specific reference to theer a and cultures they lived in. Whatch anged and what didn’t through that journey? Being a woman, embracing art throught he times one lives in entails a comparison of life in modern times with the challenges of life and struggles in an age where women were not allowed to engage in arts on their own without the protection of a man. Were they institutionalized as a result of their relationships affecting them, or were they involved in arts due to theirmental conditions? Is getting institutionalized a choice? Finally this study evaluate stheim pact the two female artists and their mothers had on artists.

References

  • Kıran; H.(2017),“ Puantiyeli Sonsuzluğun Obsesif Sanatçısı: “Yayoi Kusama”
  • ,http://web.archive.org/web/20160604193824/http://dergipark.ulakbim.gov.tr/sanattasarim/article/viewFile/5000187956/5000165382/ Erişim:Saat:21.30/Tarih:01/07/2019
  • Keekan, Ruben (2012). Yayoi Kusama “Tenacıous Beauty”, Flash Art, Dergi No:285, New York/Erişim:Saat:23.36/Tarih:01/07/2019
  • Monro, Aleksander ( 2012). “ Say Hyoukano Keikito Nata Tenrankai”, Bijutsu Techo,vol. 64, No: 965, Tokyo/Erişim:Saat:24.00/Tarih:02/07/2019
  • Matsumoto, Takako (2012). “İnsan YayoiKusama’yı 15 Yıl boyunca Filme Çekince”, Discover Japan, vol. 2475, Tasty Life, Tokyo/Erişim:Saat:20.20/Tarih:03/07/2019,İnternetten Alınan Kaynaklar
  • Karakuş,D.(2019) https://www.ensonhaber.com/biyografi/sanatci/camille-claudel-kimdir. Erişim:22.05/Tarih:08/10/2019
  • https://firstview.com/blog/connecting-the-dots-yayoi-kusama-and-louis-vuitton/Erişim:Saat:22.15/Tarih:22.04.2019
  • https://theculturetrip.com/asia/japan/articles/the-self-obliteration-of-yayoi-kusama/Erişim:Saat:22.22/Tarih:02/07/2019
  • http://yayoikusamamuseum.jp/en/about/yayoikusama/Erişim:Saat:23.10/Tarih:02/07/2019
  • http://www.tate.org.uk/context-comment/blogs/yayoi-kusamas-early-years/Erişim:Saat:23.20/Tarih:03/07/2019
  • http://interactive.qag.qld.gov.au/looknowseeforever/works/obliteration_room/Erişim:Saat:14.05/Tarih:03/07/2019
  • https://www.nytimes.com/2017/09/26/arts/design/yayoi-kusama-queen-of-polka-dots-museum-tokyo.html/Erişim:Saat:16.20/Tarih:03/07/2019
  • http://www.gazetebilkent.com/2017/12/21/puantiyelerle-cok-sey-anlatan-kadin-yayoi-kusama/Erişim:Saat:22.49/Tarih:03/07/2019
  • http://www.kitaptansanattan.com/kose-yazilari/bir-kadinin-oykusu-camille-claudel/Erişim:Saat:23.20/Tarih:30/09/2019
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Derleme
Authors

Şükran Bulut 0000-0001-8220-686X

Publication Date December 27, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Bulut, Ş. (2019). CAMİLLE CLAUDEL VE YAYOİ KUSAMA. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 5(2), 25-30. https://doi.org/10.22252/ijca.634045