Research Article
BibTex RIS Cite

THE RELATIONSHIP BETWEEN ACADEMIC OPTIMISM AND PERFORMANCE IS EVALUATED IN TERMS OF ACADEMICIANS

Year 2017, ICMEB17 Özel Sayısı, 251 - 263, 01.12.2017

Abstract

The purpose of the research in this context is; It examines the relationship between academicians' academic optimism levels and their performances. The sample of the research was 230 academicians selected from the central campus of Düzce University.. As a result of the analysis made within the scope of the research, it was found that academicians had a meaningful and positive relationship between academic optimism and performance levels. As a result of the analyzes made, the academic emphasis level which is the sub-dimension of academic optimism increases as the weekly course load hour of the academicians increases. According to another finding of the research, the academic optimism of female academics is higher than that of male academicians. Another important result of the analyzes made within the scope of the research is that female academicians have higher selfsufficiency levels than male academicians

References

  • Akdoğan, A., & Polatçı, S. (2013). Psikolojik Sermayenin Performans Üzerindeki Etkisinde İş Aile Yayılımı ve Psikolojik İyi Oluşun Etkisi/The Role of Work Family Spillover and Psychological Well-Being on the Effect of Psychological Capital on Performance. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1).
  • Alemdağ, C., Erman, Ö., & Yılmaz, A. K. (2014). Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının Akademik Motivasyon Ve Akademik Öz-Yeterlikleri. Spor Bilimleri Dergisi, 25(1), 23-35.
  • Altaş, S. S, & Kuzu, A. (2013). Örgütsel Etik, Örgütsel Güven Ve Bireysel İş Performansı Arasındaki İlişki: Okul Öncesi Öğretmenleri Üzerinde Bir Araştırma.
  • Büte, M. (2011). Etik İklim, Örgütsel Güven Ve Bireysel Performans Arasındaki İlişki.
  • Çağlar, Ç. (2013). Akademik İyimserlik Düzeyinin Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1).
  • Çapri, B., & Çelikaleli, Ö. (2008). Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum Ve Mesleki Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Program Ve Fakültelerine Göre İncelenmesi.
  • Çelik, S. K., & Gürol, M. (2015). Sınıf Öğretmenlerinin Akademik İyimserlikleri ile Yapılandırmacı Öğrenme- Öğretme Etkinliklerini Uygulama Düzeyleri Arasındaki İlişki.
  • Çoban, D. (2010). Okulların Akademik İyimserlik Düzeyi İle Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişki (Master's thesis, İnönü Üniversitesi).
  • Erden, E. (2007). Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretimi Öz Yeterlilik İnançlarının Öğrencilerin Fen Tutumları Ve Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisi (Doctoral Dissertation, Ege Üniversitesi).
  • Erdoğan, O. (2013). İlköğretim Öğretmenlerinin Öz Yeterlik Ve Başarı Algılarında Yordayıcı Olarak Akademik İyimserlik, Umut Ve Mesleki Haz. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Erkuş, A., & Günlü, E. (2014). İletişim Tarzının Ve Sözsüz İletişim Düzeyinin Çalışanların İş Performansına Etkisi: Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma.
  • Gerşil, G. S., & Aracı, M. (2011). Sosyal Sermayenin Güven Unsurunun İş görenlerin Performansı Üzerine Etkileri. Çalışma ve Toplum, 1, 39-79.
  • Güler, B. K., & Emeç, H. (2013). Yaşam memnuniyeti ve akademik başarida iyimserlik etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(2).
  • Güner, Ç. Ö. L. (2011). Algılanan Güçlendirmenin İş gören Performansı Üzerine Etkileri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1), 35-46
  • Gürbüz, S., & Yüksel, M. (2011). Çalışma Ortamında Duygusal Zekâ: İş Performansı, İş Tatmini, Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Ve Bazı Demografik Özelliklerle İlişkisi. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(2), 174-190.
  • Karacan, H., & Summak, M. S. (2016). 50- Lise Öğretmenlerinin Sosyal Adalet Algıları İle Akademik İyimserlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 90.
  • Tschannen-Moran, M., Woolfolk Hoy, A., & Hoy, W. K. (1998). Trust İn Schools: A Conceptual And Empirical Analysis. Journal Of Educational Administarion, 36, 334-352
  • Turgut, H., Tokmak, İ., & Ateş, M. F. (2015). Lider-Üye Etkileşiminin İş Gören Performansına Etkisinde Çalışanların Örgütsel Adalet Algılarının rolü. Çankırı Karatekin Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 417-442.
  • Tutar, H., & Altınöz, M. (2014). Örgütsel İklimin İş Gören Performansı Üzerine Etkisi: OS’tim İmalât İşletmeleri Çalışanları Üzerine Bir Araştırma.
  • Uysal, H. T., Akbulut, H., & Ertan, S. (2015). Aşırı İş Yükünün Performans Perspektifinden Çalışma Psikolojisinde Negatifliğe Etkisi: Muhasebe Meslek Mensuplarına Yönelik Bir Çalışma.
  • Uzun, B. (2014). Sınıf Öğretmenlerinin Sahip Olduğu Değerler İle Akademik İyimserlik Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. İlköğretim Ana Bilim Dalı. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yalçın, S. (2013). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Mesleki Tükenmişlik Düzeyleri İle Stres, Psikolojik Dayanıklılık Ve Akademik İyimserlik Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yazıcıoğlu, İ. (2010). Örgütlerde İş Tatmini Ve İş Gören Performansı İlişkisi: Türkiye Ve Kazakistan Karşılaştırması. Bilig, 55(1), 243-264.
  • Yılmaz, E., & Aurşun, A. T. (2015). Okulların Örgütsel Kültürü İle Akademik İyimserliği Arasındaki İlişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(35), 46-69.
  • Yilmaz, H., & Karahan, A. (2010). Liderlik Davranışı, Örgütsel Yaratıcılık ve İş gören Performansı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Uşak’ta Bir Araştırma. Y ö netim, 145.

AKADEMİK İYİMSERLİK İLE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİNİN AKADEMİSYENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2017, ICMEB17 Özel Sayısı, 251 - 263, 01.12.2017

Abstract

Araştırmanın amacı, akademisyenlerin akademik iyimserlik düzeyleri ile performansları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemini Düzce Üniversitesi merkez yerleşkesinde görev yapan 230 akademisyen oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında yapılan analizler sonucunda akademisyenlerin akademik iyimserliği ile performans düzeyleri arasında anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişkinin olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Yapılan analizler sonucunda akademisyenlerin haftalık ders yükü saat arttıkça akademik iyimserliğin alt boyutu olan akademik vurgu düzeyleri de artmaktadır. Araştırmanın bir diğer bulgusuna göre, kadın akademisyenlerin akademik iyimserlikleri erkek akademisyenlere göre daha yüksektir. Araştırma kapsamında yapılan analizlerin bir diğer önemli sonucu ise kadın akademisyenlerin öz yeterlilik düzeylerinin erkek akademisyenlere göre daha yüksek olmasıdır.

References

  • Akdoğan, A., & Polatçı, S. (2013). Psikolojik Sermayenin Performans Üzerindeki Etkisinde İş Aile Yayılımı ve Psikolojik İyi Oluşun Etkisi/The Role of Work Family Spillover and Psychological Well-Being on the Effect of Psychological Capital on Performance. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1).
  • Alemdağ, C., Erman, Ö., & Yılmaz, A. K. (2014). Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının Akademik Motivasyon Ve Akademik Öz-Yeterlikleri. Spor Bilimleri Dergisi, 25(1), 23-35.
  • Altaş, S. S, & Kuzu, A. (2013). Örgütsel Etik, Örgütsel Güven Ve Bireysel İş Performansı Arasındaki İlişki: Okul Öncesi Öğretmenleri Üzerinde Bir Araştırma.
  • Büte, M. (2011). Etik İklim, Örgütsel Güven Ve Bireysel Performans Arasındaki İlişki.
  • Çağlar, Ç. (2013). Akademik İyimserlik Düzeyinin Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1).
  • Çapri, B., & Çelikaleli, Ö. (2008). Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum Ve Mesleki Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Program Ve Fakültelerine Göre İncelenmesi.
  • Çelik, S. K., & Gürol, M. (2015). Sınıf Öğretmenlerinin Akademik İyimserlikleri ile Yapılandırmacı Öğrenme- Öğretme Etkinliklerini Uygulama Düzeyleri Arasındaki İlişki.
  • Çoban, D. (2010). Okulların Akademik İyimserlik Düzeyi İle Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişki (Master's thesis, İnönü Üniversitesi).
  • Erden, E. (2007). Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretimi Öz Yeterlilik İnançlarının Öğrencilerin Fen Tutumları Ve Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisi (Doctoral Dissertation, Ege Üniversitesi).
  • Erdoğan, O. (2013). İlköğretim Öğretmenlerinin Öz Yeterlik Ve Başarı Algılarında Yordayıcı Olarak Akademik İyimserlik, Umut Ve Mesleki Haz. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Erkuş, A., & Günlü, E. (2014). İletişim Tarzının Ve Sözsüz İletişim Düzeyinin Çalışanların İş Performansına Etkisi: Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma.
  • Gerşil, G. S., & Aracı, M. (2011). Sosyal Sermayenin Güven Unsurunun İş görenlerin Performansı Üzerine Etkileri. Çalışma ve Toplum, 1, 39-79.
  • Güler, B. K., & Emeç, H. (2013). Yaşam memnuniyeti ve akademik başarida iyimserlik etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(2).
  • Güner, Ç. Ö. L. (2011). Algılanan Güçlendirmenin İş gören Performansı Üzerine Etkileri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1), 35-46
  • Gürbüz, S., & Yüksel, M. (2011). Çalışma Ortamında Duygusal Zekâ: İş Performansı, İş Tatmini, Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Ve Bazı Demografik Özelliklerle İlişkisi. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(2), 174-190.
  • Karacan, H., & Summak, M. S. (2016). 50- Lise Öğretmenlerinin Sosyal Adalet Algıları İle Akademik İyimserlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 90.
  • Tschannen-Moran, M., Woolfolk Hoy, A., & Hoy, W. K. (1998). Trust İn Schools: A Conceptual And Empirical Analysis. Journal Of Educational Administarion, 36, 334-352
  • Turgut, H., Tokmak, İ., & Ateş, M. F. (2015). Lider-Üye Etkileşiminin İş Gören Performansına Etkisinde Çalışanların Örgütsel Adalet Algılarının rolü. Çankırı Karatekin Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 417-442.
  • Tutar, H., & Altınöz, M. (2014). Örgütsel İklimin İş Gören Performansı Üzerine Etkisi: OS’tim İmalât İşletmeleri Çalışanları Üzerine Bir Araştırma.
  • Uysal, H. T., Akbulut, H., & Ertan, S. (2015). Aşırı İş Yükünün Performans Perspektifinden Çalışma Psikolojisinde Negatifliğe Etkisi: Muhasebe Meslek Mensuplarına Yönelik Bir Çalışma.
  • Uzun, B. (2014). Sınıf Öğretmenlerinin Sahip Olduğu Değerler İle Akademik İyimserlik Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. İlköğretim Ana Bilim Dalı. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yalçın, S. (2013). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Mesleki Tükenmişlik Düzeyleri İle Stres, Psikolojik Dayanıklılık Ve Akademik İyimserlik Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yazıcıoğlu, İ. (2010). Örgütlerde İş Tatmini Ve İş Gören Performansı İlişkisi: Türkiye Ve Kazakistan Karşılaştırması. Bilig, 55(1), 243-264.
  • Yılmaz, E., & Aurşun, A. T. (2015). Okulların Örgütsel Kültürü İle Akademik İyimserliği Arasındaki İlişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(35), 46-69.
  • Yilmaz, H., & Karahan, A. (2010). Liderlik Davranışı, Örgütsel Yaratıcılık ve İş gören Performansı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Uşak’ta Bir Araştırma. Y ö netim, 145.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Öznur Bozkurt

Armağan Ercan This is me

Publication Date December 1, 2017
Submission Date October 12, 2017
Published in Issue Year 2017 ICMEB17 Özel Sayısı

Cite

APA Bozkurt, Ö., & Ercan, A. (2017). AKADEMİK İYİMSERLİK İLE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİNİN AKADEMİSYENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 13(13), 251-263.