Review
BibTex RIS Cite

TÜSKA DENETÇİ EĞİTİM PROGRAMI

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 32 - 35, 28.05.2018

Abstract









Bu çalışma; Türkiye Sağlık Hizmetleri Kalite ve
Akreditasyon Enstitüsünün (TÜSKA) ulusal ve uluslararası sağlıkta akreditasyon
denetimleri için oluşturacağı denetim ekiplerinde görev alacak Sağlıkta
Akreditasyon Denetçilerinin eğitim süreci ile ilgili planlama, yürütme ve değerlendirme
faaliyetlerine ilişkin ilke, teknik ve kuralların genel çerçevesini
sunmaktadır. Programın uluslararası tanınırlığı ve kabul edilirliği The
International Society for Quality in Healh Care (ISQua) akreditasyonu ile
sağlanmaktadır. Ortaya konan Eğitim Programı ile denetçi ihtiyaç planlamaları,
seçimleri, eğitim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme mekanizmaları konularında
gösterdiği yaklaşım ve dinamik yapısıyla arzulanan düzeyde eğitim hedeflerine
ulaşmada kolaylık sağlanacağı ve bu çerçevede kültürel dönüşüme liderlik
edeceği düşünülmektedir







References

  • Klenowski, V., (2010), Curriculum evaluation: Approaches and methodologies.International Encyclopedia of Education. Elsevier Ltd.http://eprints.qut.edu.au/26163/1/Klenowski_curriculum_evaluation.pdf
  • Marsh, C.J., & Willis, G. (2007), Curriculum: Alternative approaches, ongoing issues.New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Özdemir, M.S., (2009), Eğitimde Program Değerlendirme Ve Türkiye’de EğitimProgramlarını Değerlendirme Çalışmalarının İncelenmesi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2009. Cilt:VI, Sayı:II,126-149
  • Quality Assurance Agency - QAA., (1999), Quality Assessment Report by the HEFCE(http://www.niss.ac.uk/ education/ hefce/qar.html)
  • The International Society for Quality in Helath Care (ISQua), https://isqua.org/accreditation-iap/our-programmes#STP
  • University of Central Florida. (2008), Program assessment handbook. Guidelines forplanning and implementing. http://oeas.ucf.edu/doc/acad_assess_handbook.pdf
  • Wiles, J. & Bondi, J., (1993), Curriculum development: A guide to practice. NY:McMillan Publishing Company.

TUSKA Surveyor Training Programme

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 32 - 35, 28.05.2018

Abstract

This study; Turkish
Health Care Quality and Accreditation Institute (TUSKA) will be created for
national and international health accreditation survey for Health will take
part in the survey team regarding the training process of accreditation
surveyor planning principles concerning the execution and evaluation
activities, techniques and offers the general framework of the rules. The
international recognition and acceptance of the program is provided by
accreditation of the International Society for Quality in Healh Care (ISQua).
With the Education Program; evaluator or supervisor needs planning, elections,
training methods, measurement and evaluation mechanisms and dynamic structure
will lead to the achievement of desired educational targets and lead to cultural
transformation in this framework.

References

  • Klenowski, V., (2010), Curriculum evaluation: Approaches and methodologies.International Encyclopedia of Education. Elsevier Ltd.http://eprints.qut.edu.au/26163/1/Klenowski_curriculum_evaluation.pdf
  • Marsh, C.J., & Willis, G. (2007), Curriculum: Alternative approaches, ongoing issues.New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Özdemir, M.S., (2009), Eğitimde Program Değerlendirme Ve Türkiye’de EğitimProgramlarını Değerlendirme Çalışmalarının İncelenmesi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2009. Cilt:VI, Sayı:II,126-149
  • Quality Assurance Agency - QAA., (1999), Quality Assessment Report by the HEFCE(http://www.niss.ac.uk/ education/ hefce/qar.html)
  • The International Society for Quality in Helath Care (ISQua), https://isqua.org/accreditation-iap/our-programmes#STP
  • University of Central Florida. (2008), Program assessment handbook. Guidelines forplanning and implementing. http://oeas.ucf.edu/doc/acad_assess_handbook.pdf
  • Wiles, J. & Bondi, J., (1993), Curriculum development: A guide to practice. NY:McMillan Publishing Company.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Articles
Authors

Ceren Can

Umut Beylik

İbrahim H. Kayral

Publication Date May 28, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Can, C., Beylik, U., & Kayral, İ. H. (2018). TÜSKA DENETÇİ EĞİTİM PROGRAMI. Sağlıkta Kalite Ve Akreditasyon Dergisi, 1(1), 32-35.
AMA Can C, Beylik U, Kayral İH. TÜSKA DENETÇİ EĞİTİM PROGRAMI. SKAD. May 2018;1(1):32-35.
Chicago Can, Ceren, Umut Beylik, and İbrahim H. Kayral. “TÜSKA DENETÇİ EĞİTİM PROGRAMI”. Sağlıkta Kalite Ve Akreditasyon Dergisi 1, no. 1 (May 2018): 32-35.
EndNote Can C, Beylik U, Kayral İH (May 1, 2018) TÜSKA DENETÇİ EĞİTİM PROGRAMI. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi 1 1 32–35.
IEEE C. Can, U. Beylik, and İ. H. Kayral, “TÜSKA DENETÇİ EĞİTİM PROGRAMI”, SKAD, vol. 1, no. 1, pp. 32–35, 2018.
ISNAD Can, Ceren et al. “TÜSKA DENETÇİ EĞİTİM PROGRAMI”. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi 1/1 (May 2018), 32-35.
JAMA Can C, Beylik U, Kayral İH. TÜSKA DENETÇİ EĞİTİM PROGRAMI. SKAD. 2018;1:32–35.
MLA Can, Ceren et al. “TÜSKA DENETÇİ EĞİTİM PROGRAMI”. Sağlıkta Kalite Ve Akreditasyon Dergisi, vol. 1, no. 1, 2018, pp. 32-35.
Vancouver Can C, Beylik U, Kayral İH. TÜSKA DENETÇİ EĞİTİM PROGRAMI. SKAD. 2018;1(1):32-5.


BİLİMSEL VE ETİK SORUMLULUK

Dergimize gönderilen çalışmalarda tüm yazarların akademik-bilimsel olarak doğrudan katkısı olmalıdır. Dergi ile iletişim görevini yapan yazar, tüm yazarlar adına yazının son halinin sorumluluğunu taşır.

Yazar/lar tarafından “İnsan” öğesinin içinde bulunduğu tüm çalışmalarda Helsinki Deklerasyonu Prensipleri’ne uyulduğu ve “Hayvan” öğesi kullanılan çalışmalarda ise Guide for the Care and Use of Laboratory Animals  prensipleri doğrultusunda çalışmalarında hayvan haklarını koruduklarını belirtilmelidir. Olgu sunumlarında hastanın kimliğinin ortaya çıkmasına bakılmaksızın hastalardan “Bilgilendirilmiş Olur” (informed consent) alınmalıdır.

Eğer makalede direkt-indirekt ticari bağlantı veya çalışma için maddi destek veren kurum mevcut ise yazarlar; kullanılan ticari ürün, ilaç, firma vb. ile ticari hiçbir ilişkisinin olmadığını ve varsa nasıl bir ilişkisinin olduğunu (konsültan, diğer anlaşmalar), editöre sunum sayfasında belirtmelidirler.

Makalede “Etik Kurul Onayı” alınması gerekli ise; yazarlar etik kurul izni-onayı aldıklarını beyan etmelidir.