BibTex RIS Cite

KADIN TÜKETİCİLERİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ ve BİR PİLOT ARAŞTIRMA - DETERMINATION OF FEMALE CONSUMERS’ SHOPPING MALL CHOICES AND A PILOT RESEARCH

Year 2010, Volume: 9 Issue: 34, 41 - 55, 14.11.2012

Abstract

Özet:

İşletmelerin pazarlama stratejileri oluşturmasında,
pazarı daha iyi tanımlayarak kendileri için en uygun pazarı
hedef olarak seçmelerinin temeli pazarı bölümlendirmekten
geçmektedir. Hedef pazarı oluşturan tüketicilerin çeşitli
özelliklerini tanımayan ve buna uygun tanımlamaları
yapamayan işletmelerin doğru pazarlama stratejisi
uygulayamamasının yanı sıra günümüz rekabet şartları
içerisinde kaynakları etkin ve verimli kullandığından
bahsetmek mümkün değildir.
Ülkelerin gelişmişlik düzeylerindeki artış ile beraber kadın
tüketicilerin satınalma kararları üzerindeki etkilerinin artışı
pek çok çalışmada incelenmiştir. Bu gerçekten hareketle
pazarlama profesyonelleri de pazarlama stratejilerini
oluştururlarken kadın tüketicileri daha fazla etkileyebilmenin
yollarını aramaya başlamıştır.
Bu çalışmada kadın tüketicilerin AVM tercih nedenlerine göre
kümelenmesi ve AVM’lerin kadın tüketiciler tarafından tercih
nedenleri belirlenmeye çalışılmıştır. Yapılan araştırma
sonucunda kadınların AVM tercihlerine göre üç grupta
kümelendikleri ortaya çıkarılarak bu kümeler sahip oldukları
nitelikler itibariyle potansiyeller, aktifler ve duyarsızlar olarak
adlandırılmıştır.

Abstract:

Market segmentation is one of the suitable
marketing tool for businesses to understand and target market.
It is impossible to mention that the enterprises which have not
acknowledged various features of consumers do not apply the
correct marketing strategy and use the sources effectively and
efficiently considering the competition circumstances of today.
The increase in development levels of countries and its effect
on female consumers’ decisions of purchase are analyzed in
many studies. By taking this reality into consideration,
marketing professionals have started to search for the ways of
attracting the female consumers more as they decide their
marketing strategies.
In this study female consumers are clustered according to the
choice behavior and reasons of Shopping Mall preferences.
The results of research shows that female consumers are
clustered in 3 groups according to their Shopping Mall
preferences and groups are named as potentials, actives and
the insensitive.

Year 2010, Volume: 9 Issue: 34, 41 - 55, 14.11.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Ahmet Şekerkaya

Emrah Cengiz

Publication Date November 14, 2012
Published in Issue Year 2010 Volume: 9 Issue: 34

Cite

APA Şekerkaya, A., & Cengiz, E. (2012). KADIN TÜKETİCİLERİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ ve BİR PİLOT ARAŞTIRMA - DETERMINATION OF FEMALE CONSUMERS’ SHOPPING MALL CHOICES AND A PILOT RESEARCH. Öneri Dergisi, 9(34), 41-55. https://doi.org/10.14783/od.v9i34.1012000229

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377