Bu araştırma okul öncesi dönem çocuklarının sosyal duygusal iyi oluş ve psikolojik sağlamlıkları ile dijital oyun bağımlılık eğilimleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Çalışma ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Rize ilindeki okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 324 çocuktan oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Okul Öncesi Çocuklar İçin Sosyal Duygusal İyi Oluş ve Psikolojik Sağlamlık Ölçeği” ve “Dijital Oyun Bağımlılık Eğilimi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda çocukların sosyal duygusal iyi oluş ve psikolojik sağlamlık düzeylerinin yüksek olduğu, dijital oyun bağımlılık eğilimlerinin ise orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Çocukların sosyal duygusal iyi oluş ve psikolojik sağlamlıkları ile dijital oyun bağımlılık eğilimleri arasında orta düzeyde, negatif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Buna göre çocukların sosyal duygusal iyi oluş ve psikolojik sağlamlıkları arttıkça dijital oyun bağımlılık eğilimleri azalmaktadır. Çocukların sosyal duygusal iyi oluş ve psikolojik sağlamlıkları ile dijital oyun bağımlılık eğilimlerinin cinsiyet ve günlük ekran süresi değişkenlerine göre farklılaştığı ancak yaş değişkenine göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir.
sosyal duygusal iyi oluş dijital oyun bağımlılığı psikolojik sağlamlık okul öncesi çocuklar
Bu çalışma Artvin Çoruh Üniversitesi Rektörlüğü Etik Kurulu’nda 07.02.2023 tarihli ve E-18457941-050.99-80634 sayılı toplantısında alınan onay kararı ile yürütülmüştür.
This research was conducted to determine the relationship between the social-emotional well-being and psychological resilience of preschool children and their tendencies toward digital play addiction. The study was designed in a correlational survey model. The study group of the research consisted of 324 children attending preschool education institutions in the Rize province. The “Preschool Children's Social-Emotional Well-being and Psychological Resilience Scale” and the “Digital Play Addiction Tendency Scale” were used as data collection tools in the research. As a result of the research, it was found that the levels of social-emotional wellbeing and psychological resilience of children were high, while tendencies toward digital play addiction were moderate. There was a moderate, negative, and significant relationship between children's social-emotional well-being, psychological resilience, and tendencies toward digital play addiction. Accordingly, as the social-emotional well-being and psychological resilience of children increase, tendencies toward digital play addiction decrease. It was determined that the relationship between children's social-emotional well-being, psychological resilience, and tendencies toward digital play addiction differed based on gender and daily screen time variables but not based on age.
social emotional well-being digital play addiction psychological resilience preschool children
This study was carried out with the approval decision taken by the Artvin Coruh University Rectorate Ethics Committee at its meeting dated 07.02.2023 and numbered E-18457941-050.99-80634.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Psychology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | April 29, 2024 |
Publication Date | May 23, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 1 |