BibTex RIS Cite

Üstün Yetenekli Öğrencilerin IQ Puanlarının Anne-Baba Eğitimi ve Aile Geliri Değişkenleri Açısından Karşılaştırılması

Year 2015, Volume: 16 Issue: 1, - , 04.01.2016
https://doi.org/10.17494/ogusbd.85867

Abstract

Bu araştırmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilerin IQ puanlarını

(sözel, performans ve genel puanlar), anne-baba eğitim

düzeyi ve aile geliri değişkenleri açısından karşılaştırmaktır.

Araştırmanın örneklemi Malatya Bilim ve Sanat Merkezi’ne

2005-2012 yılları arasında kayıt olmuş 186’sı kız, 256’sı erkek

olmak üzere toplam 442 üstün yetenekli öğrenciden oluşmaktadır.

Araştırmada veri toplanma aracı olarak, WISC-R ve

bireysel bilgi formu kullanılmıştır. WISC-R’dan elde edilen

skorların geçerlik ve güvenirliği Savaşır ve Şahin tarafından rapor

edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde üç bağımlı değişkendeki

(sözel, performans ve genel) farklılık, 3 bağımsız değişken

açısından, 3 yönlü MANOVA analizinden yararlanılarak analiz

edilmiştir. Elde edilen bulgular, üstün yetenekli öğrencilerin

genel IQ, sözel ve performans IQ puanları arasında anne-baba

eğitim düzeyi ve aile geliri açısından istatistiksel olarak anlamlı

bir fark olmadığını göstermiştir.

Year 2015, Volume: 16 Issue: 1, - , 04.01.2016
https://doi.org/10.17494/ogusbd.85867

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Serdar Köksal

Ali İhsan Boran This is me

Publication Date January 4, 2016
Submission Date January 4, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 16 Issue: 1

Cite

APA Köksal, M. S., & Boran, A. İ. (2016). Üstün Yetenekli Öğrencilerin IQ Puanlarının Anne-Baba Eğitimi ve Aile Geliri Değişkenleri Açısından Karşılaştırılması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1). https://doi.org/10.17494/ogusbd.85867
AMA Köksal MS, Boran Aİ. Üstün Yetenekli Öğrencilerin IQ Puanlarının Anne-Baba Eğitimi ve Aile Geliri Değişkenleri Açısından Karşılaştırılması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. January 2016;16(1). doi:10.17494/ogusbd.85867
Chicago Köksal, Mustafa Serdar, and Ali İhsan Boran. “Üstün Yetenekli Öğrencilerin IQ Puanlarının Anne-Baba Eğitimi Ve Aile Geliri Değişkenleri Açısından Karşılaştırılması”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16, no. 1 (January 2016). https://doi.org/10.17494/ogusbd.85867.
EndNote Köksal MS, Boran Aİ (January 1, 2016) Üstün Yetenekli Öğrencilerin IQ Puanlarının Anne-Baba Eğitimi ve Aile Geliri Değişkenleri Açısından Karşılaştırılması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16 1
IEEE M. S. Köksal and A. İ. Boran, “Üstün Yetenekli Öğrencilerin IQ Puanlarının Anne-Baba Eğitimi ve Aile Geliri Değişkenleri Açısından Karşılaştırılması”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 16, no. 1, 2016, doi: 10.17494/ogusbd.85867.
ISNAD Köksal, Mustafa Serdar - Boran, Ali İhsan. “Üstün Yetenekli Öğrencilerin IQ Puanlarının Anne-Baba Eğitimi Ve Aile Geliri Değişkenleri Açısından Karşılaştırılması”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16/1 (January 2016). https://doi.org/10.17494/ogusbd.85867.
JAMA Köksal MS, Boran Aİ. Üstün Yetenekli Öğrencilerin IQ Puanlarının Anne-Baba Eğitimi ve Aile Geliri Değişkenleri Açısından Karşılaştırılması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;16. doi:10.17494/ogusbd.85867.
MLA Köksal, Mustafa Serdar and Ali İhsan Boran. “Üstün Yetenekli Öğrencilerin IQ Puanlarının Anne-Baba Eğitimi Ve Aile Geliri Değişkenleri Açısından Karşılaştırılması”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 16, no. 1, 2016, doi:10.17494/ogusbd.85867.
Vancouver Köksal MS, Boran Aİ. Üstün Yetenekli Öğrencilerin IQ Puanlarının Anne-Baba Eğitimi ve Aile Geliri Değişkenleri Açısından Karşılaştırılması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;16(1).