Research Article
BibTex RIS Cite

PANDEMİ SÜRECİNDE VE SONRASINDA ADAY ÖĞRETMENLERİN DERSE İLGİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2023, Volume: 13 Issue: 3, 2089 - 2101, 26.09.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1327809

Abstract

Tarihte küresel salgınların insan ve toplum hayatını birçok bakımdan etkilediği gözlemlenmektedir. Bu etkinin ortaya çıktığı dönemin şartlarına, anlayışına ve bilgi birikime göre farklılıklar gösterdiği bir gerçektir. Bu bağlamda 19 Aralık 2020 tarihinde Çin’de ortaya çıktıktan kısa bir süre sonra dünyayı etkisi altına alan Covid 19 pandemisi, hayatımızın birçok alanını farklı boyutlarda etkiledi. Salgınının etkilediği alanlardan biri de eğitim alanıdır. Salgın döneminde kesintiye uğrayan eğitimi telafi etmek adına tüm dünyada uzaktan eğitim modeli uygulanmaya başlanıldı. Eğitim Fakültesi öğrencilerinin pandemi sonrası derse ilgi düzeylerini ortaya koymak için amaçlanmıştır. Araştırma temelde "Pandemi sonrası öğretmen adaylarının derse ilgisi ne düzeydedir?” sorusuna cevap bulmak ve bunun bazı değişkenlerle (cinsiyet, bölüm ve akademik başarı) nasıl ilişkilendirildiğini ortaya çıkarmak hedeflemektedir. Bu araştırmada öğretmen adaylarının eğitim aldıkları bölüm ve akademik başarıları ile derse olan ilgi arasındaki ilişkiyi incelemek için ilişkisel tarama modeli kullanılacaktır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin kişisel bilgilerini içeren anket ile Derse İlgi Ölçeği (DİÖ) kullanılacaktır. Araştırmanın evrenini, 2022-2023 akademik yılı güz döneminde özel bir üniversitenin Eğitim Fakültesi lisans programlarında kayıtlı olan öğrenciler oluşturmaktadır. Bu evrenden İngilizce Öğretmenliği, Müzik Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Sınıf Öğretmenliği ve Türkçe Öğretmenliği bölümlerinden seçilmiş olan öğrenciler bu çalışmanın örneklemini oluşturmuştur.

References

  • Acar, Bilge ve Yaman Melek. (2011). Bağlam Temelli Öğrenmenin Öğrencilerin İlgi ve Bilgi Düzeylerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40. 1-10.
  • Adnan, M., & Gezgin, D. M. (2016). Modern çağın yeni fobisi: Üniversite öğrencileri arasında nomofobi prevalansı.
  • Akçan, F.A., Onec, K., Annakkaya, A., Pehlivan, M., Karaduman, . O., Balbay, Ö., Çakr, N. D., Eravcı, F., Kaplan, Z., Şen, N., Odabaşı, N.& Koku, S. (2020), Pandemi Sürecinde Düzce Üniversitesi Hastanesi: Başhekimlik Yönünden, Konuralp Tıp Dergisi, 12. (1), 354-357.
  • Akın, A., Uğur, E., & Akın, Ü. (2015). Derse İlgi Ölçeğinin Türkçe Formu: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. K. U. Kastamonu Eğitim Dergisi 23 (4), 1467-1476.
  • Akkaya, T. (2023). Öğretmenlerin Öğretim Programına Bağlılıklarının İncelenmesi. Premium e-Journal of Social Science (PEJOSS), 7(28), 288-294.
  • Aktaş Özgür, Büyüktaş Bilgihan, Gülle Mahmut, Mehtap Yıldız (2020) “Covid-19 Virüsünden Kaynaklanan İzolasyon Günlerinde Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumları”. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 1, Sayı 1. s. 1-9
  • Aktepe, V. (2005). Eğitimde bireyi tanımanın önemi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 15-24.
  • Akyüz, Yahya (2011). Türk Eğitim Tarihi, M. Ö. 1000-M. S. Ankara; Pegen Akademi.
  • Arıkan Hakan., Aytekin Şeymanur (2022). “Covid-19 Pandemi Etkisi Üzerine Sosyolojik Bir inceleme”, Habıtus Toplumbilim Dergisi, (3), 177-206. Arıklı, G. (2023). The Effects of Digital Violence on the Mental Status of Communication Faculty Academicians. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 22(2).
  • Aşan Şimal (2022).Türkiye’de Covid -19 Pandemisi Sürecinde Eğitimde Yaşanan Dönüşümün Analizi: Sorunlar, Fırsatlar, Eşitsizlik. Basılmamış Yüksek Lisans Tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Anabilim Dalı.
  • Bayındır, Nida (2021). Öğretmenlerin Pandemi Sonrası Rezilyans Düzeylerine İlişkin Algıları. AJER, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (2), s. 353-362.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem. Creswell, J. W., Klassen, A. C., Plano Clark, V. L., & Smith, K. C. (2011). Best practices for mixed methods research in the health sciences. Bethesda (Maryland): National Institutes of Health, 2013, 541-545.
Year 2023, Volume: 13 Issue: 3, 2089 - 2101, 26.09.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1327809

Abstract

References

  • Acar, Bilge ve Yaman Melek. (2011). Bağlam Temelli Öğrenmenin Öğrencilerin İlgi ve Bilgi Düzeylerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40. 1-10.
  • Adnan, M., & Gezgin, D. M. (2016). Modern çağın yeni fobisi: Üniversite öğrencileri arasında nomofobi prevalansı.
  • Akçan, F.A., Onec, K., Annakkaya, A., Pehlivan, M., Karaduman, . O., Balbay, Ö., Çakr, N. D., Eravcı, F., Kaplan, Z., Şen, N., Odabaşı, N.& Koku, S. (2020), Pandemi Sürecinde Düzce Üniversitesi Hastanesi: Başhekimlik Yönünden, Konuralp Tıp Dergisi, 12. (1), 354-357.
  • Akın, A., Uğur, E., & Akın, Ü. (2015). Derse İlgi Ölçeğinin Türkçe Formu: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. K. U. Kastamonu Eğitim Dergisi 23 (4), 1467-1476.
  • Akkaya, T. (2023). Öğretmenlerin Öğretim Programına Bağlılıklarının İncelenmesi. Premium e-Journal of Social Science (PEJOSS), 7(28), 288-294.
  • Aktaş Özgür, Büyüktaş Bilgihan, Gülle Mahmut, Mehtap Yıldız (2020) “Covid-19 Virüsünden Kaynaklanan İzolasyon Günlerinde Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumları”. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 1, Sayı 1. s. 1-9
  • Aktepe, V. (2005). Eğitimde bireyi tanımanın önemi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 15-24.
  • Akyüz, Yahya (2011). Türk Eğitim Tarihi, M. Ö. 1000-M. S. Ankara; Pegen Akademi.
  • Arıkan Hakan., Aytekin Şeymanur (2022). “Covid-19 Pandemi Etkisi Üzerine Sosyolojik Bir inceleme”, Habıtus Toplumbilim Dergisi, (3), 177-206. Arıklı, G. (2023). The Effects of Digital Violence on the Mental Status of Communication Faculty Academicians. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 22(2).
  • Aşan Şimal (2022).Türkiye’de Covid -19 Pandemisi Sürecinde Eğitimde Yaşanan Dönüşümün Analizi: Sorunlar, Fırsatlar, Eşitsizlik. Basılmamış Yüksek Lisans Tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Anabilim Dalı.
  • Bayındır, Nida (2021). Öğretmenlerin Pandemi Sonrası Rezilyans Düzeylerine İlişkin Algıları. AJER, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (2), s. 353-362.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem. Creswell, J. W., Klassen, A. C., Plano Clark, V. L., & Smith, K. C. (2011). Best practices for mixed methods research in the health sciences. Bethesda (Maryland): National Institutes of Health, 2013, 541-545.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Specialist Studies in Education (Other)
Journal Section Articles
Authors

Dönay Nisa Kara 0000-0002-6069-2833

Elza Alışova Demirdağ 0000-0002-0320-8996

Early Pub Date September 19, 2023
Publication Date September 26, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 13 Issue: 3

Cite

APA Kara, D. N., & Alışova Demirdağ, E. (2023). PANDEMİ SÜRECİNDE VE SONRASINDA ADAY ÖĞRETMENLERİN DERSE İLGİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Eğitim Dergisi, 13(3), 2089-2101. https://doi.org/10.24315/tred.1327809