An individual's personal needs, such as being able to express himself, reflect his emotions, socialize and make decisions in certain situations, manifest themselves and develop in environments where they are together with their peers. One of the environments where these needs are met is game environments. In this context, traditional children's games are one of the types of play environments in which individuals get together with their peers. Children's games have a functionality that positively affects both the physical and spiritual development of the individual.
In this study, the reintroduction of traditional children's games, which have been forgotten, through the interactive learning process in the eTwinning project within the secondary education program, was discussed and the awareness of students socializing with their peers in different countries regarding cultural interaction was tried to be determined and presented. In this context, it was intended to draw attention to the fact that cultural transfer can continue in the school environment.
Bireyin kendini ifade edebilme, duygularını yansıtma sosyalleşme ve bazı durumlar karşısında kararlar alabilme gibi kişisel ihtiyaçları akranları ile bir arada oldukları ortamlarda kendini gösterir ve gelişir. Bu ihtiyaçlarının giderildiği ortamlardan bir tanesi oyun ortamlarıdır. Geleneksel çocuk oyunları da bu bağlamda bireyin akranları ile bir arada oldukları oyun ortamı çeşitlerinden biridir. Çocuk oyunları bireyin hem fiziksel hem ruhsal gelişimini olumlu etkileyen bir işlevselliğe sahiptir.
Bu çalışmada unutulmaya yüz tutmuş geleneksel çocuk oyunlarının ortaöğretim programı içerisinde yer alan etwinning projesinde etkileşimli öğrenme süreciyle yeniden gündeme getirilmesi ele alınmış ve farklı ülkelerdeki akranları ile sosyalleşen öğrencilerin kültürel etkileşime yönelik farkındalıklarının neler olduğu tespit edilerek sunulmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda kültürel aktarımın okul ortamında da devem edebileceğine dikkat çekilmek istenmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Culture, Representation and Identity, Cultural Studies (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 15, 2023 |
Publication Date | December 18, 2023 |
Submission Date | November 18, 2023 |
Acceptance Date | December 3, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 1 Issue: 2 |