Research Article
BibTex RIS Cite

Pandemi, Veli ve Çocuk Yönetimi

Year 2021, Volume: 1 Issue: 1, 30 - 44, 30.12.2021

Abstract

Araştırma, pandemi döneminde uzaktan eğitim yoluyla öğrenimlerine devam eden ve sosyal yaşamı sadece ev ile sınırlı olan çocukların velileri tarafından nasıl yönetildiğini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma olup, durum çalışmasıdır. Araştırma 2020-2021 akademik yılında Aydın ilinde 11 gönüllü veli ile yürütülmüştür. Veliler seçilirken ölçüt ve maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. Bu araştırmadaki ölçüt velilerin çocuklarının ilkokulda öğrenim görüyor olmasıdır. Araştırma sonucunda velilerden bazıları çocuk yönetimi konusunda kendilerini olumlu değerlendirirken, bazıları olumsuz değerlendirmelerde bulunmuştur. Çocuk yönetiminde kendilerini olumlu gören veliler planlama yapma, rehberlik etme, aile fertleri arasında eşgüdüm, psikolojik sağlamlık, yeteri kadar zaman ayırma, öğretmenle iletişim gibi konular üzerinde durmuşlardır. Pandemi süreciyle birlikte uygulanan sokağa çıkma yasakları ilkokul öğrencilerini pek çok yönden etkilemiş ve öğrencilerin bu süreçte yoğun bir şekilde korku ve kaygı yaşadıkları ortaya çıkmıştır. COVID-19 günlerinde uzaktan eğitim faaliyetleri devam etmiş ve çocuklar evden dışarıya çıkamamışlardır. Bu durum anne-babalar ya da veliler açısından çocukların yönetimi konusunda birtakım sorunlara sebep olmuştur. Yapılan bu çalışmada pandemi döneminde velilerin çocuklarını yönetmede yaşadığı sorunlar ve bu sorunları aşmak için neler yaptıkları ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.

References

  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırma Dergisi, 6(3), 112-142. Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye'de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53. Creswell, J. W. (2016). Nitel araştıma yöntemleri beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (M. Bütün, M. ve S. B. Demir, Çev.). Siyasal. Çalışkan, N., ve Ayık, A. (2015). Okul aile birliği ve velilerle iletişim. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 69-82. Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID 19 pandemic. PROSPECTS, 49, 91-96. Dethloff, N. (2005). Parental rights and responsibilities in German. Family Law Quarterly, 39(2), 315-337.
Year 2021, Volume: 1 Issue: 1, 30 - 44, 30.12.2021

Abstract

References

  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırma Dergisi, 6(3), 112-142. Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye'de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53. Creswell, J. W. (2016). Nitel araştıma yöntemleri beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (M. Bütün, M. ve S. B. Demir, Çev.). Siyasal. Çalışkan, N., ve Ayık, A. (2015). Okul aile birliği ve velilerle iletişim. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 69-82. Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID 19 pandemic. PROSPECTS, 49, 91-96. Dethloff, N. (2005). Parental rights and responsibilities in German. Family Law Quarterly, 39(2), 315-337.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Specialist Studies in Education (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Mustafa Çetin This is me 0000-0001-8219-4678

Bilgen Kıral 0000-0001-5352-8552

Publication Date December 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Çetin, M., & Kıral, B. (2021). Pandemi, Veli ve Çocuk Yönetimi. Uluslararası Sosyal Bilimlerde Mükemmellik Arayışı Dergisi, 1(1), 30-44.