Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki üniversitelerin öğrencilerinin uzaktan eğitim sürecinde zorluk yaşayıp yaşamadıklarını ve sistemle ilgili görüşlerinin neler olduğunu belirlemektir. Kesitsel tarama yöntemi kullanılarak, bu araştırmanın verileri 5052 üniversite öğrencisinden elde edilmiştir. Araştırmadan toplanan verilere göre öğrencilerin %58.5’inin üniversitelerinde asenkron uzaktan eğitim dersleri bulunmaktadır. Uzaktan eğitim sınıflarına erişimle ilgili olarak öğrencilerin kendilerine atfedilebilecek problemler bilgisayarlardan ve internetten kaynaklanırken, sistemle ilgili problemler çoğunlukla bağlantı sorunları ve derslerin çok erken veya çok geç olmasıydı. Katılımcıların %73.7’si öğretim elemanları tarafından uzaktan eğitim sistemlerine yüklenen ders materyallerini yeterli veya kısmen yeterli bulurken, %36.7’si ödevleriyle ilgili kaynaklara erişimde sorun yaşadıklarını belirtmiştir. Öğrencilerin uzaktan eğitim sisteminden memnuniyet düzeyi 10 puan üzerinden 4.4 olarak bulunmuştur. Katılımcıların memnuniyet düzeylerinin öğrenim gördükleri üniversitenin sahiplik türüne göre farklılaşıp farklılaşmadığına ilişkin değerlendirmeye göre öğrencilerin memnuniyet düzeyi genel olarak düşük olmakla birlikte vakıf üniversitelerinde (4.9 puan) devlet üniversitelerine göre (4.3 puan) daha yüksektir.
The purpose of this study is to identify whether students at Turkish universities are having difficulties in the distance learning process and to reveal their opinions regarding the system. Using a cross-cultural survey design, data were collected from 5052 students. Based on the collected data, 58.5% of the students have asynchronous distance learning classes in their universities. Access to distance learning classes is one of the problems, and it is attributed to computers, internet, and connectivity issues as well as with starting the lessons too early or late. A majority of participants (73.7%) found class materials uploaded by lecturers to distance learning systems to be sufficient or partially sufficient, and 36.7% stated that they had problems accessing resources regarding their homework. Students’ satisfaction level with the distance learning system scored 4.4 out of 10. According to the evaluation regarding whether the level of satisfaction of participants varied across the type of university, the satisfaction level of students in public universities is generally low (score of 4.3 out of 10) compared to satisfaction in foundation universities (4.9 out of 10).
Covid-19 period distance learning higher education student satisfaction undergraduate students
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 3 |