avatar
Sinan Yılmaz Dr. Bir kuruma bağlı değildir
Yayın 5 Hakemlik 1
5 Yayın
1 Hakemlik

Uzmanlık Alanları

Sanat Tarihi Bizans Sanatı Ortaçağ Arkeolojisi Bizans Tarihi Dinler Tarihi

Biyografi


Doktora
2016
19.02.2021
Tez Başlığı ve Tez Danışmanı
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
EDEBİYAT FAKÜLTESİ/SANAT TARİHİ BÖLÜMÜ/BİZANS SANATI ANA BİLİMDALI
Bizans Sanatı’nda Öteki Dünya Anlayışı; Prof. Dr. Sema DOĞAN
Yüksek Lisans
2012
14.10.2015
Tez Başlığı ve Tez Danışmanı
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ/FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ BÖLÜMÜ/DİNLER TARİHİ ANA BİLİMDALI
Paganizm’den Hıristiyanlığa Geçmiş Semboller (I. ve V. Yüzyıllar Arası); Prof. Dr. Dursun Ali AYKIT

Lisans
2008
14.06.2012

CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
EDEBİYAT FAKÜLTESİ/SANAT TARİHİ BÖLÜMÜ

ESERLER
A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:
A1. Yılmaz, S. (2024). The Connection between Abraham and Hades’s Bosom in the Context of the Last Judgement Scene. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 14(1), 303-313. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1208767


Yılmaz, S. & Karakök, C. (2022). The Proportional Relationship in The Three-Aisle Basilicas in Constantinople, Cilicia, Lycian, Lidia and Caria Regions (4th-6th Centuries). Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, (48), 165-198. https://doi.org/10.21497/sefad.1218416


Yılmaz, S. & Gür, D. (2022). Anadolu'daki Bazı Aziz Kültlerinin Geç Antik Çağ Sonrasında Kuzeybatı Karadeniz`in Sosyoekonomik ve Dini Yapısına Katkısı. International Journal of Social Inquiry, 15 (1), 105-126. https://doi.org/10.37093/ijsi.928546 


Gür, D., Yılmaz S. & Karakök, C. (2021). Bi̇zans Sanatında Ruh Algısı ve Ruhun Bedenden Çıkışı Üzeri̇ne Görüşler, Social Sciences Development Journal, 6(28), 32-47.  http://dx.doi.org/10.31567/ssd.510


Yılmaz, S. (2016). Ashburnham Pentateuch Üzerine Çeşitli Görüşler. Kesit Akademi Dergisi, (6), 274-307. http://dx.doi.org/10.18020/kesit.1094 


B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings) basılan bildiriler:
B1. Yılmaz, S. (2023). Ejderha Figürünün Bizans Resminin Üç Sahnesine Yansıması, 27. Ortaçağ ve Türk Dönemi Kazıları ve Sanat Tarihi Araştırmaları Sempozyumu (25-28 Ekim 2023). Samsun.


Gür, D. & Yılmaz, S. (2016). Batı Karadeniz`de Saygı Gören Bazı Azizler Karadeniz Ereğlisi, Filyos, Safranbolu, Amasra, Bartın, Sinop. XX. Uluslararası Ortaçağ Türk Dönemi Kazıları ve Sanat Tarihi Araştırmaları Sempozyumu (2-5 Kasım 2015), (Edit.: Ela Taş), Cilt: I, Sakarya, 228−245.


C. Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar veya kitaplardaki bölümler:
C1. Yazılan uluslararası kitap:
C1.1. Yılmaz, S. (2022). Paganizm'den Hıristiyanlığa Geçmiş Semboller. Ankara: İksad Yayınevi.


D. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:
D1. Yılmaz, S. (2023). Vita İkonlarında Ölüm Sahneleri. Arkeoloji ve Sanat Dergisi (174), 109-122.


Yılmaz, S. (2023). Hıristiyanlık Sonrası Etiyopya Dini Sanatı. Arkeoloji ve Sanat Dergisi (172), 191-204.


Yılmaz, S. (2020). Bizans’da Ölüm İkonografisi. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 44(2), 309-330.

Kurum

Bir kuruma bağlı değildir

Popüler Yayınları

BİZANS'DA ÖLÜM İKONOGRAFİSİ
DOI: -
ATIF 0 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1879

0

1

1879

0

1

947

Konstantinopolis, Kilikya, Likya, Lidya ve Karia Bölgelerindeki Üç Nefli Bazilikalarda Oransal İlişki
Yazarlar: Sinan Yılmaz , Cahit Karakök
DOI: 10.21497/sefad.1218416
ATIF 0 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 345

0

1

345

Yayınlar

0

56

Konstantinopolis, Kilikya, Likya, Lidya ve Karia Bölgelerindeki Üç Nefli Bazilikalarda Oransal İlişki
Yazarlar: Sinan Yılmaz , Cahit Karakök
DOI: 10.21497/sefad.1218416
FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 345

1

345

1

947

BİZANS'DA ÖLÜM İKONOGRAFİSİ
DOI: -
FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1879

1

1879

ASHBURNHAM PENTATEUCH ÜZERİNE ÇEŞİTLİ GÖRÜŞLER
Yayın Bilgisi: 2016 , Kesit Akademi Dergisi
DOI: -
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 248

0

248

Crossref atıf bulunmamaktadır.
İnteraktif Rehber Aracı
Panel tanıtımını görmek istiyorsanız Turu Başlat' a tıklayabilirsiniz.