Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

Assessment of Socio-Economic Development Level of Ayvacık Region by Vocational School Students

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 11 - 21, 29.12.2017

Öz

Increasing number of universities in Turkey, especially in recent years, has reinforced relationship between the universities and local development. Universities are expected to increase socio-economic development level of their region. The primary aim of this study is to indicate perceptions of Ayvacık Vocational School students related socio-economic development level of the region. It is also aimed to determine shortcomings of the region and to lead future investments of local governments. A survey research has been carried out on 395 students of Ayvacık Vocational School to fulfill purposes of the study. Theoretical framework of university and local development relationship is summarized to provide topic integrity of the study. Thereafter, it has been dealt with methods and methodology in the study. Finally, the results of the survey have been stated under conclusion and recommendations part.

Kaynakça

  • Akçakanat T, Çarıkçı İ, Dulupçu M. (2010), Üniversite öğrencilerinin bulundukları il merkezine ekonomik katkıları ve harcama eğilimleri: Isparta 2003-2009 Yılları Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 22, ss. 165-178.
  • Çatalbaş N. (2007). Üniversite yerel ekonomi ilişkisinde kutuplaşma teorisi iyi bir model olabilir mi?. Selçuk Üniversitesi Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Yerel Ekonomiler Özel Sayısı
  • Dalğar H, Tunç H, Kaya M. (2009). Bölgesel kalkınmada yükseköğretim kurumlarının rolü ve Bucak örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 1(1), 39-50.
  • Gültekin N, Çelik A, Nas Z. (2008). Üniversitelerin kuruldukları kentlere katkıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(24), 264-269.
  • Goldstein H ve Renault C. (2010). Contributions of universities to regional economic devolopment: A quasi-experimental approach, Regional Studies, Vol. 38.7, ss 733-746.
  • Işık Şevket. (2008). Türkiye’de üniversitelerin kentleşme üzerine etkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(3), 159-181.
  • John Goddard (2011), Connecting Universities to regional growth: a practical guide, Smart Specilaziation Platform, 18/02/2017 Tarihinde “http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/ presenta/universities2011/universities2011_en.pdf” adresinden ulaşılmıştır
  • Kaslı M, Serel A. (2008). Üniversite öğrenci harcamalarının analizi ve bölge ekonomilerine etkilerini belirlemeye yönelik bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 15(2), 99-113.
  • Saatcı G, Demirbulat G, Ö. (2015), Öğrencilerin yerel halka bakış açıları ile yöre hakkında ki tutumlarının değerlendirilmesi: Harmancık meslek yüksekokulu örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 21, 73-83.
  • Sankır H, Gürdal D, A. (2014). Bülent Ecevit üniversitesi’nin Zonguldak’a etkileri ve kentin üniversite algısı, Yüksek Öğretim ve Bilim Dergisi, 4(2), 90-98.
  • Tabascnick, B.G. ve Fidell, L.S. (2011). Using Multivariate Statistics. New Jersey: Pearson Publish.s 74.
  • Türkiye Cumhuriyeti Yüksek Öğretim Kurumu https://istatistik.yok.gov.tr/ , Erişim Tarihi: 9 Ocak 2017.
  • Yılmaz, K, M ve Kaynak S. (2011). Sosyo-ekonomik dönüşüm sürecinde üniversitelerin rolü ve yore halkının üniversiteden beklentileri ile ilgili bir uygulama. Dokuz Eylül Üniverstesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(4), 55-73.
  • John Goddard (2011), Connecting Universities to regional growth: a practical guide, Smart Specilaziation Platform, 18/02/2017 tarihinde “http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/ docgener/presenta/universities2011/universities2011_en.pdf” adresinden ulaşılmıştır.

Ayvacık Yöresinin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Düzeyinin Meslek Yüksekokulu Öğrencileri Tarafından Algılanma Düzeyi

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 11 - 21, 29.12.2017

Öz

Türkiye de özellikle son yıllarda artan üniversite sayısı, üniversite ve yerel kalkınma arasında ki ilişkinin önem kazanmasına neden olmuştur. Genel beklenti üniversitelerin kuruldukları yörenin sosyo-ekonomik gelişmişlik düzeyini artıracağı yönündedir. Çalışmamızın öncelikli amacı Ayvacık Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin yörenin sosyo-ekonomik gelişmişlik düzeyini nasıl algıladıklarını ortaya koymaktır. Bu temel amacın yanında çalışmamız, Ayvacık yöresinin öğrenciler tarafından eksik olarak görülen alanlarını belirleyerek yerel yönetimlerin gelecekte yapacağı çalışmalara yol gösterici olma amacı da taşımaktadır. Söz konusu amaçlara ulaşabilmek için Ayvacık Meslek Yüksekokulu’nda öğrenimine devam eden 395 öğrenci üzerinde anket uygulaması yapılmıştır. Çalışmamızda konu bütünlüğünü sağlamak amacı ile öncelikle üniversite ve yerel kalkınma ilişkisinin teorik çerçevesi özetlenmiştir. Daha sonra çalışmamızda kullanılan yöntem ve metodoloji hakkında bilgi verilerek son bölümde anket uygulamasının çıktıları sonuç ve öneriler başlığı altında aktarılmıştır.

Kaynakça

  • Akçakanat T, Çarıkçı İ, Dulupçu M. (2010), Üniversite öğrencilerinin bulundukları il merkezine ekonomik katkıları ve harcama eğilimleri: Isparta 2003-2009 Yılları Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 22, ss. 165-178.
  • Çatalbaş N. (2007). Üniversite yerel ekonomi ilişkisinde kutuplaşma teorisi iyi bir model olabilir mi?. Selçuk Üniversitesi Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Yerel Ekonomiler Özel Sayısı
  • Dalğar H, Tunç H, Kaya M. (2009). Bölgesel kalkınmada yükseköğretim kurumlarının rolü ve Bucak örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 1(1), 39-50.
  • Gültekin N, Çelik A, Nas Z. (2008). Üniversitelerin kuruldukları kentlere katkıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(24), 264-269.
  • Goldstein H ve Renault C. (2010). Contributions of universities to regional economic devolopment: A quasi-experimental approach, Regional Studies, Vol. 38.7, ss 733-746.
  • Işık Şevket. (2008). Türkiye’de üniversitelerin kentleşme üzerine etkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(3), 159-181.
  • John Goddard (2011), Connecting Universities to regional growth: a practical guide, Smart Specilaziation Platform, 18/02/2017 Tarihinde “http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/ presenta/universities2011/universities2011_en.pdf” adresinden ulaşılmıştır
  • Kaslı M, Serel A. (2008). Üniversite öğrenci harcamalarının analizi ve bölge ekonomilerine etkilerini belirlemeye yönelik bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 15(2), 99-113.
  • Saatcı G, Demirbulat G, Ö. (2015), Öğrencilerin yerel halka bakış açıları ile yöre hakkında ki tutumlarının değerlendirilmesi: Harmancık meslek yüksekokulu örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 21, 73-83.
  • Sankır H, Gürdal D, A. (2014). Bülent Ecevit üniversitesi’nin Zonguldak’a etkileri ve kentin üniversite algısı, Yüksek Öğretim ve Bilim Dergisi, 4(2), 90-98.
  • Tabascnick, B.G. ve Fidell, L.S. (2011). Using Multivariate Statistics. New Jersey: Pearson Publish.s 74.
  • Türkiye Cumhuriyeti Yüksek Öğretim Kurumu https://istatistik.yok.gov.tr/ , Erişim Tarihi: 9 Ocak 2017.
  • Yılmaz, K, M ve Kaynak S. (2011). Sosyo-ekonomik dönüşüm sürecinde üniversitelerin rolü ve yore halkının üniversiteden beklentileri ile ilgili bir uygulama. Dokuz Eylül Üniverstesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(4), 55-73.
  • John Goddard (2011), Connecting Universities to regional growth: a practical guide, Smart Specilaziation Platform, 18/02/2017 tarihinde “http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/ docgener/presenta/universities2011/universities2011_en.pdf” adresinden ulaşılmıştır.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Selçuk İpek Bu kişi benim

Mesut Yücesan

Mehmet Öksüz

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İpek, S., Yücesan, M., & Öksüz, M. (2017). Ayvacık Yöresinin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Düzeyinin Meslek Yüksekokulu Öğrencileri Tarafından Algılanma Düzeyi. Akademia Doğa Ve İnsan Bilimleri Dergisi, 3(1), 11-21.

Akademia Doğa ve İnsan Bilimleri Dergisi, yayın faaliyetini sadece akademik öncelikler doğrultusunda yapmaktadır. Bu nedenle yazarlardan herhangi bir isimde yayın ücreti almamakta ve tüm okuyuculara ücretsiz olarak ulaşmaktadır.