Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Educational Program Literacy of Students Receiving Sports Education

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 2, 456 - 475, 28.06.2023
https://doi.org/10.38021/asbid.1257305

Öz

In this study, which focuses on the determination of the literacy levels of the university students receiving sports education; The aim of this study is to examine the difference levels of the literacy levels of the students according to the variables of gender, teaching style (normal education-secondary education), participation in teacher education, grade, income, place of life most intensely, and education level of parents. The study has a quantitative pattern and was conducted with a survey model. Population is one of 862 students studying sports at a university in the east of Turkey in the fall semester of the 2022-2023 academic year; the sample consists of 686 students. he "Curriculum Literacy Scale" developed by Bolat (2017) and the "Information Form" developed by the researchers were used as data collection tools. In the analysis process, it was decided to carry out the data analysis process with parametric techniques. As a result of the study, it was determined that the students' educational program literacy levels were high. In addition, it was concluded that the literacy levels of the students differed according to the variables (gender, teaching style, participation in teacher education, grade, income, place of life and father's education level) discussed. As a result of the study, various suggestions have been developed for researchers and practitioners.

Kaynakça

  • Akyüz, G., ve Pala, N. M. (2010). PISA 2003 sonuçlarına göre öğrenci ve sınıf özelliklerinin matematik okuryazarlığına ve problem çözme becerilerine etkisi. İlköğretim Online 9(2), 668-678.
  • Altun, M. (2006). Matematik öğretiminde gelişmeler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 223-238.
  • Arık, K., ve Kıyıcı, M. (2019). Lise öğrencilerinin sayısal okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi: Hendek Örneği. Sakarya University Journal of Education, 9(1), 47-68.
  • Aslan, S. (2019). An analysis of prospective teachers' curriculum literacy levels in terms of reading and writing. Universal Journal of Educational Research, 7(4), 973-979.
  • Aslan, S., ve Gürlen, E. (2019). Ortaokul öğretmenlerinin program okuryazarlık düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 171-186.
  • Aygün, H. E. (2019). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği hazırbulunuşluk düzeyinin eğitim programı okuryazarlığı açısından yordanması. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 9(2), 203-220.
  • Biçer, E. B. (2016). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık ile ilgili tutum ve davranışlarının değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(4), 1519-1533.
  • Bolat, Y. (2014). Öğrenci gözüyle sınıfın örtük programı. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(18), 510-536.
  • Bolat, Y. (2017). Eğitim programı okuryazarlığı kavramı ve eğitim programı okuryazarlığı ölçeği. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(18), 121-138.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Deneysel desenler: Öntest-sontest, kontrol grubu, desen ve veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. (23. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, A. (2018). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çapık, C. (2014). Geçerlik ve güvenirlik çalışmalarında doğrulayıcı faktör analizinin kullanımı. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(3), 196-205.
  • Çetin, O. (2016). Pedagojik formasyon programı ile lisans eğitimi fen bilimleri öğretmen adaylarının sayısal okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Journal of Education Faculty, 18(2), 658-685.
  • Çetinkaya, S., ve Tabak, S. (2019). Öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlık yeterlilikleri. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 38(1), 296-309.
  • Demir, E., ve Toraman, Ç. (2021). Öğretmenlerin eğitim programı okuryazarlığı düzeyleri. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1516-1528.
  • Demirel, Ö. (2008). Öğretme sanatı öğretim ilke ve teknikleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Erdem, C., ve Eğmir, E. (2018). Öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlığı düzeyleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 123-138.
  • Ertürk, S. (1984). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınları.
  • Ergün, B., Şahin, A., ve Ergin, E. (2014). Finansal okuryazarlık: işletme bölümü öğrencileri üzerine bir çalışma. Journal of International Social Research, 7(34).
  • Fidan, M. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının medya okuryazarlık düzeyleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 121-137.
  • George, D., ve Mallery, M. (2001). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference 10.0 update. (3. Baskı). Allyn and Bacon.
  • Gömleksiz, M. N., ve Erdem, Ş. (2018). Eğitim fakültesi ve PFE programına kayıtlı öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlığına ilişkin görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 73, 509-529.
  • Güneş-Şınego, S., ve Çakmak, M. (2021). Examination of education program literacy levels of teachers. The Journal of Kesit Academy, 7(27), 233-256.
  • Hooper, D., Coughlan, J., ve Mullen, M. R. (2008). Structural equation modelling: Guidelines for determining model fit. The Electronic Journal of Business Research Methods, 6(1), 53 – 60.
  • İşman, A. (2003). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Sakarya: Değişim Yayınları.
  • Jöreskog, K. G., ve Sörbom, D. (1996). LISREL 8 user’sreferenceguide. Chicago: Scientific Software.
  • Kahramanoğlu, R. (2019). Öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlığına yönelik yeterlik düzeyleri üzerine bir inceleme. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(65), 827-840.
  • Kamil, M. L., Intrator, S. M., Kim, Y. S., ve Brenneman, K. (2008). Okuryazarlık becerilerinin akademik başarı üzerindeki etkisi. Reading Research Quarterly, 43(2), 192-212.
  • Karadeniz, E. Koşan, L., Geçgin, E., ve Beyazgül, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin analizi: Kafkas Üniversitesi Sarıkamış kampüsünde bir araştırma. Celal Bayar University. Journal of Social Sciences, 17(2), 325-345
  • Kayri, M. (2009). Araştırmalarda gruplar arası farkın belirlenmesine yönelik çoklu karşılaştırma (post-hoc) teknikleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 51-64.
  • Keskin, A., ve Korkmaz, H. (2021). Öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlığı algı ölçeğinin geliştirilmesi. TEBD, 19(2), 857-884. https://doi.org/10.37217/tebd.917130
  • Kılıç, M., Aksoy, A., ve Yılmaz, M. (2019). Okuryazarlık Becerilerinin Akademik Başarı Üzerindeki Etkisi. Eğitim ve Bilim, 44(199), 617-634.
  • Kılıç, E., ve Yıldırım, Z. (2008). Understanding net generation: students’ profiles on using information and communication technologies and their preferences of playing games. In The European Conference on Educational Research (ECER 2008), From Teaching to Learning.
  • Kuyubaşıoğlu, R. M. (2019). Öğretmenlerin eğitim programı okuryazarlığı yeterliklerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mersin Üniversitesi.
  • Meydan, C. H., ve Şeşen, H. (2011). Yapısal eşitlik modellemesi Amos uygulamaları. İstanbul: Detay Yayıncılık.
  • Morgan, G. A., Nancy, L. L., Gene, W. G., ve Karen C. B. (2004). SPSS for introductory statistics: Use and interpretation. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Oral, B., Çoban, A., ve Bars, M. (2020). Eğitimde ahlak ve etik. (2.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özer, B. ve Alkan, S. (2017). AB ve Türkiye öğretmen yetiştirme programlarının karşılaştırmalısı ve Türkiye için bir model önerisi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-95.
  • Pala, Ş. M., ve Başıbüyük, A. (2020). Ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(3), 897-921.
  • Sarıca, R. (2021). Öğretmenlerin eğitim programı okuryazarlıkları üzerine bir çalışma. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 132-170.
  • Scheffe, H. (1959). The analysis of variance. New York: John Wiley press. Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H., ve Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Tests of significance and descriptive goodness of fit measures. Methods of PsychologicalResearch Online, 8(2), 23-74.
  • Sural, S., ve Dedebali, N. C. (2018). A study of curriculum literacy and information literacy levels of teacher candidates in department of social sciences education. European Journal of Educational Research, 7(2), 303-317.
  • Şahin, A. İ., ve Tekkol, İ. A. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının eğitim programı okuryazarlığı düzeylerinin incelenmesi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 9(1), 1-12.
  • Güneş-Şınego, S., ve Çakmak, M. (2021). Öğretmenlerin eğitim programı okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Kesit Akademi Dergisi, 7(27), 233-256.
  • Tunçer, B. K., ve Şahin, Ç. (2019). Öğretmen adaylarının eğitim programına ilişkin bilgi düzeylerinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 247-260.
  • Türk Dil Kurumu. (2005). Türkçe sözlük. Ankara: TDK Yayınları.
  • UNESCO, (2008). Education. Science, Cultural Organization.
  • Uysal, E., ve Yenilmez, K. (2011). Sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik okuryazarlığı düzeyi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 1-15.
  • Yıldız, S. (2019). Öğretmen adaylarının program geliştirmeye ilişkin bilişsel farkındalık algıları ile eğitim programı okuryazarlıkları arasındaki ilişki. International Social Sciences Studies Journal, 5(44), 5177-5191.
  • Yüce, A., ve Korucuk, N. (2020). Coğrafi işaretli ürünleri satın almaya yönelik tutum ölçeği; Geçerlik ve güvenirlik çalışması. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(4), 3569-3581.

Spor Eğitimi Alan Öğrencilerin Eğitim Programı Okuryazarlıklarının Değerlendirilmesi

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 2, 456 - 475, 28.06.2023
https://doi.org/10.38021/asbid.1257305

Öz

Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin eğitim programı okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesine odaklanılan bu çalışmada; öğrencilerin eğitim programı okuryazarlık düzeylerinin cinsiyet, öğretim şekli (normal öğretim-ikinci öğretim), öğretmenlik eğitimine katılma, not, gelir, yaşantının en yoğun biçimde geçtiği yer ve anne-baba eğitim seviyesi değişkenlerine göre fark düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nicel desenlidir ve tarama modeli ile yürütülmüştür. Evren 2022-2023 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Türkiye’nin doğusundaki bir üniversitede spor eğitimi alan 862 öğrenciden; örneklem ise 686 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Bolat (2017) tarafından geliştirilen “Eğitim Programı Okuryazarlığı Ölçeği” ile araştırmacılar tarafından geliştirilen “Bilgi Formu” kullanılmıştır. Analiz sürecinde parametrik teknikler ile veri analiz sürecinin yürütülmesine karar verilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin eğitim programı okuryazarlık düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Bunun yanında öğrencilerin eğitim programı okuryazarlık düzeylerinin ele alınan değişkenlere göre (cinsiyet, öğretim şekli, öğretmenlik eğitimine katılma, not, gelir, yaşantının en yoğun biçimde geçtiği yer ve baba eğitim seviyesi) farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda araştırmacılar ve uygulayıcılar için çeşitli öneriler geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • Akyüz, G., ve Pala, N. M. (2010). PISA 2003 sonuçlarına göre öğrenci ve sınıf özelliklerinin matematik okuryazarlığına ve problem çözme becerilerine etkisi. İlköğretim Online 9(2), 668-678.
  • Altun, M. (2006). Matematik öğretiminde gelişmeler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 223-238.
  • Arık, K., ve Kıyıcı, M. (2019). Lise öğrencilerinin sayısal okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi: Hendek Örneği. Sakarya University Journal of Education, 9(1), 47-68.
  • Aslan, S. (2019). An analysis of prospective teachers' curriculum literacy levels in terms of reading and writing. Universal Journal of Educational Research, 7(4), 973-979.
  • Aslan, S., ve Gürlen, E. (2019). Ortaokul öğretmenlerinin program okuryazarlık düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 171-186.
  • Aygün, H. E. (2019). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği hazırbulunuşluk düzeyinin eğitim programı okuryazarlığı açısından yordanması. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 9(2), 203-220.
  • Biçer, E. B. (2016). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık ile ilgili tutum ve davranışlarının değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(4), 1519-1533.
  • Bolat, Y. (2014). Öğrenci gözüyle sınıfın örtük programı. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(18), 510-536.
  • Bolat, Y. (2017). Eğitim programı okuryazarlığı kavramı ve eğitim programı okuryazarlığı ölçeği. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(18), 121-138.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Deneysel desenler: Öntest-sontest, kontrol grubu, desen ve veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. (23. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, A. (2018). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çapık, C. (2014). Geçerlik ve güvenirlik çalışmalarında doğrulayıcı faktör analizinin kullanımı. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(3), 196-205.
  • Çetin, O. (2016). Pedagojik formasyon programı ile lisans eğitimi fen bilimleri öğretmen adaylarının sayısal okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Journal of Education Faculty, 18(2), 658-685.
  • Çetinkaya, S., ve Tabak, S. (2019). Öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlık yeterlilikleri. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 38(1), 296-309.
  • Demir, E., ve Toraman, Ç. (2021). Öğretmenlerin eğitim programı okuryazarlığı düzeyleri. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1516-1528.
  • Demirel, Ö. (2008). Öğretme sanatı öğretim ilke ve teknikleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Erdem, C., ve Eğmir, E. (2018). Öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlığı düzeyleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 123-138.
  • Ertürk, S. (1984). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınları.
  • Ergün, B., Şahin, A., ve Ergin, E. (2014). Finansal okuryazarlık: işletme bölümü öğrencileri üzerine bir çalışma. Journal of International Social Research, 7(34).
  • Fidan, M. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının medya okuryazarlık düzeyleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 121-137.
  • George, D., ve Mallery, M. (2001). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference 10.0 update. (3. Baskı). Allyn and Bacon.
  • Gömleksiz, M. N., ve Erdem, Ş. (2018). Eğitim fakültesi ve PFE programına kayıtlı öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlığına ilişkin görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 73, 509-529.
  • Güneş-Şınego, S., ve Çakmak, M. (2021). Examination of education program literacy levels of teachers. The Journal of Kesit Academy, 7(27), 233-256.
  • Hooper, D., Coughlan, J., ve Mullen, M. R. (2008). Structural equation modelling: Guidelines for determining model fit. The Electronic Journal of Business Research Methods, 6(1), 53 – 60.
  • İşman, A. (2003). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Sakarya: Değişim Yayınları.
  • Jöreskog, K. G., ve Sörbom, D. (1996). LISREL 8 user’sreferenceguide. Chicago: Scientific Software.
  • Kahramanoğlu, R. (2019). Öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlığına yönelik yeterlik düzeyleri üzerine bir inceleme. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(65), 827-840.
  • Kamil, M. L., Intrator, S. M., Kim, Y. S., ve Brenneman, K. (2008). Okuryazarlık becerilerinin akademik başarı üzerindeki etkisi. Reading Research Quarterly, 43(2), 192-212.
  • Karadeniz, E. Koşan, L., Geçgin, E., ve Beyazgül, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin analizi: Kafkas Üniversitesi Sarıkamış kampüsünde bir araştırma. Celal Bayar University. Journal of Social Sciences, 17(2), 325-345
  • Kayri, M. (2009). Araştırmalarda gruplar arası farkın belirlenmesine yönelik çoklu karşılaştırma (post-hoc) teknikleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 51-64.
  • Keskin, A., ve Korkmaz, H. (2021). Öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlığı algı ölçeğinin geliştirilmesi. TEBD, 19(2), 857-884. https://doi.org/10.37217/tebd.917130
  • Kılıç, M., Aksoy, A., ve Yılmaz, M. (2019). Okuryazarlık Becerilerinin Akademik Başarı Üzerindeki Etkisi. Eğitim ve Bilim, 44(199), 617-634.
  • Kılıç, E., ve Yıldırım, Z. (2008). Understanding net generation: students’ profiles on using information and communication technologies and their preferences of playing games. In The European Conference on Educational Research (ECER 2008), From Teaching to Learning.
  • Kuyubaşıoğlu, R. M. (2019). Öğretmenlerin eğitim programı okuryazarlığı yeterliklerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mersin Üniversitesi.
  • Meydan, C. H., ve Şeşen, H. (2011). Yapısal eşitlik modellemesi Amos uygulamaları. İstanbul: Detay Yayıncılık.
  • Morgan, G. A., Nancy, L. L., Gene, W. G., ve Karen C. B. (2004). SPSS for introductory statistics: Use and interpretation. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Oral, B., Çoban, A., ve Bars, M. (2020). Eğitimde ahlak ve etik. (2.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özer, B. ve Alkan, S. (2017). AB ve Türkiye öğretmen yetiştirme programlarının karşılaştırmalısı ve Türkiye için bir model önerisi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-95.
  • Pala, Ş. M., ve Başıbüyük, A. (2020). Ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(3), 897-921.
  • Sarıca, R. (2021). Öğretmenlerin eğitim programı okuryazarlıkları üzerine bir çalışma. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 132-170.
  • Scheffe, H. (1959). The analysis of variance. New York: John Wiley press. Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H., ve Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Tests of significance and descriptive goodness of fit measures. Methods of PsychologicalResearch Online, 8(2), 23-74.
  • Sural, S., ve Dedebali, N. C. (2018). A study of curriculum literacy and information literacy levels of teacher candidates in department of social sciences education. European Journal of Educational Research, 7(2), 303-317.
  • Şahin, A. İ., ve Tekkol, İ. A. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının eğitim programı okuryazarlığı düzeylerinin incelenmesi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 9(1), 1-12.
  • Güneş-Şınego, S., ve Çakmak, M. (2021). Öğretmenlerin eğitim programı okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Kesit Akademi Dergisi, 7(27), 233-256.
  • Tunçer, B. K., ve Şahin, Ç. (2019). Öğretmen adaylarının eğitim programına ilişkin bilgi düzeylerinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 247-260.
  • Türk Dil Kurumu. (2005). Türkçe sözlük. Ankara: TDK Yayınları.
  • UNESCO, (2008). Education. Science, Cultural Organization.
  • Uysal, E., ve Yenilmez, K. (2011). Sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik okuryazarlığı düzeyi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 1-15.
  • Yıldız, S. (2019). Öğretmen adaylarının program geliştirmeye ilişkin bilişsel farkındalık algıları ile eğitim programı okuryazarlıkları arasındaki ilişki. International Social Sciences Studies Journal, 5(44), 5177-5191.
  • Yüce, A., ve Korucuk, N. (2020). Coğrafi işaretli ürünleri satın almaya yönelik tutum ölçeği; Geçerlik ve güvenirlik çalışması. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(4), 3569-3581.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Murat Korucuk 0000-0001-5147-9865

Metin Ozlu 0000-0002-1657-4717

Erken Görünüm Tarihi 27 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 27 Şubat 2023
Kabul Tarihi 15 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Korucuk, M., & Ozlu, M. (2023). Spor Eğitimi Alan Öğrencilerin Eğitim Programı Okuryazarlıklarının Değerlendirilmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 6(2), 456-475. https://doi.org/10.38021/asbid.1257305

  Flag Counter     


27208
Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi  Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.


26245 26366