There are plenty of approaches about teacher training techniques. When Turkey's teacher training method is taken into consideration, the attention is drawn on two well-known techniques: to edify students in education faculties and to make students 'a teacher' with the supplement of pedagogical courses after their graduation from science faculties. One of the factors deciding on the which one is the most effective way to make students a teacher is to learn student's own viewpoints and feelings about being a teacher. At this point, the main aim of this study is to get information about the attitudes of students from education faculties who are studying their last year in the faculty, and the students who are graduated from science faculty and taking pedagogical courses. 'A Questionnaire on the attitudes towards a teacher’, developed by Üstüner (2006). The sample consists of 171 volunteer students from Sutcu Imam University and Gaziantep University. At the end of the study, it is revealed that students whose background from science faculties and taking pedagogical courses have more positive attitudes than students who are studying at the last grades in education faculties
Teacher training approaches attitudes towards being a teacher pedagogical formation courses prospective teachers
Öğretmen eğitimine ilişkin çeşitli görüşler ve yaklaşımlar bulunmaktadır. Ülkemizdeki öğretmen yetiştirme sistemi incelendiğinde ise 2 farklı görüşün benimsendiği göze çarpmaktadır. Bu yaklaşımlardan birincisi eğitim fakülteleri aracılığı ile öğretmen yetiştirme, ikincisi ise fen edebiyat fakültesi mezunlarına pedagojik formasyon eğitimi verilerek öğretmen yetiştirmedir. Bu yaklaşımlardan hangisinin daha tercih edilir olduğunu belirleyecek olan önemli etkenlerden birisi bu yöntemlerle yetiştirilen öğretmenlerin mesleğe karşı tutumlarıdır. Bu bağlamda çalışmamızın amacı; pedagojik formasyon ve eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Nicel yöntemle hazırlanan makalemizde Üstüner (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek, Gaziantep ve Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitelerinde öğrenimlerine devam eden ve gönüllü olan 88 pedagojik formasyon, 83 eğitim fakültesi olmak üzere toplam 171 öğretmen adayına uygulanmıştır. Çalışmamızın sonucunda, pedagojik formasyon öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerine göre daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Anahtar sözcükler: Öğretmen yetiştirme yaklaşımları, öğretmenlik mesleğine yönelik tutum, pedagojik formasyon, aday öğretmenler.
Öğretmen yetiştirme yaklaşımları öğretmenlik mesleğine yönelik tutum pedagojik formasyon aday öğretmenler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 1 |