BibTex RIS Kaynak Göster

Second Face of Love: Husn, Leyla and Zuleyha’s Love

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 2, 32 - 42, 01.06.2014

Öz

It can not say that planity of women writor and poets there are in every part of literature in History. Aim of this work is thinking about love. This work espacially focus on women’s love. Love had been used only the men writors and poets inspide of love is an human act from thousands of years. That’s writor and poets had been subjected men’s love was feelingly but women’s love always had been estimated in numerous books. In this artical discuss how to be descirebed three bigest women hero’s love in Islamic literatüre Leyla, Zuleyha and Husn. -How the love had been constructed for that’s tree women hero in boks who were written by men. How women fallen in love and how they had been expressed their love from view of men. That’s questions will be discuss in this artical

Kaynakça

  • Arslanoğlu, İ. (t.y.), Mevlâna’nın Aşk ve İnsan Felsefesi. http://w3.gazi.edu.tr/~iarslan/mevlanaaskinsan.pdf, (E.T.: 29.11.2014).
  • Avşar, Z. (2007), “Ruhu’l-mesnevi’de Mesnevi’nin ilk 18 beytin Şerh Yöntemi” Turkish Studies / Türkoloji Araştırmaları, 2(3).
  • Aydın, H. (2013), Mitos'tan Logos'a Eski Yunan Felsefesinde Aşk. Bilim ve Gelecek Kitaplığı.
  • Ayvazoğlu, B. (1989), İslam Estetiği ve İslam. Çağ Yayınları.
  • Birgül, M. F. (2000), Aşk Risaleleri. Sır Yayıncılık.
  • Chittick, W. (2008), Tasavvuf: Kısa Bir Giriş. İstanbul: İz Yay.
  • Doğan, M. N. (2014a), Leyla vü Mecnun. http://ekitap.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/10679,girispd f.pdf (E.T.: 25.11.2014).
  • Doğan, M. N. (2014b), Hüsn ü Aşk. http://ekitap.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/10711,seyhgalibhusnuaskmuhammetnurdoganp df.pdf (E.T.: 25.11.2014).
  • Kılıç, C. (2009), “Plotinus’ta Sudurla İnen ve Aşkla Yükselen Çift Kutuplu Hakikat Anlayışı”. Kelam Araştırmaları Dergisi, 7(1). ss. 39-56.
  • Kramer, S. N. (1999), Tarih Sümer’de Başlar. (Çev: Hamide Koyukan). İstanbul: Kabalcı Yay.
  • Leaman, O. (2010), İslam Estetiğine Giriş. (Çev: Nuh Yılmaz). İstanbul: Küre Yay.
  • Özlem, D. (2004), Klasik Sembolik Mantık, Mantık Felsefesi. İstanbul: İnkılap Kitapevi
  • Shakespeare, W. (2013), Romeo ve Juliet. (Çev: Nutku Özdemir). İstanbul: Hasan Ali Yücel Klasikleri.
  • Selçuk, B. (2009), Nergisi Meşakku’l-uşşak. Erzurum: Salkımsöğüt Yay.
  • Taşkent, A. (2009), Farabi, İbn Sina, İbn Rüşd’de Estetik. Basılmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Uludağ, S. (1991),“Aşk”. Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, C.4, İstanbul: TDV Yay., ss. 430- 463
  • Yalar, M. (2005), “Câhiliyenin kavramsal ve tarihsel mahiyeti ışığında şiirinin sosyal arka planı”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 14 (2), s. 75-95.
  • Yünügül, S. (2007), İhvan-ı Safa ve İbn Sina’da Aşk-Güzellik İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yörükan, T. (2006), Yunan Mitolojisinde Aşk. İstanbul: Ebabil Yayıncılık.
  • Nur al-Din ‘Abd al-Rahman ibn Ahmad Jami (1997). Haft owrang, Yosuf zoleyxa, Leyli&Majnun and Xeradname-ye Eskandari, (Edited by, A. Afsahzad%H.A. tarbiyat). Center For Iranian Stydies, Tehran 1997. www.al-mostafa.com, Resailu Ihvanu’s-safa

Aşkın İkinci Yüzü: Hüsn, Leyla ve Züleyha’nın Aşkı

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 2, 32 - 42, 01.06.2014

Öz

Edebiyat tarihinde çok sayıda kadın yazar ve şair olduğu söylenemez. Bu çalışmanın amacı “aşk” üzerinde düşünmektir. Bu çalışma özellikle kadının aşkı üzerine odaklanmıştır. Aşk bir insan eylemi olmasına karşın yalnızca erkek yazar ve şairler tarafından kullanılmıştır. Sayısız kitapta bu yazarlar ve şairler erkeğin aşkını konu alırken hissederek, kadının aşkını daima tahmin ederek konu edinmişlerdir. Bu tartışılacaktır. Erkekler tarafından yazılan kitaplarda bu üç kadın kahramanın aşkı nasıl kurgulanmıştır? Erkelerin bakış açısından kadın nasıl âşık olur ve aşkını nasıl ifade eder? Bu sorular bu makalede tartışılacak

Kaynakça

  • Arslanoğlu, İ. (t.y.), Mevlâna’nın Aşk ve İnsan Felsefesi. http://w3.gazi.edu.tr/~iarslan/mevlanaaskinsan.pdf, (E.T.: 29.11.2014).
  • Avşar, Z. (2007), “Ruhu’l-mesnevi’de Mesnevi’nin ilk 18 beytin Şerh Yöntemi” Turkish Studies / Türkoloji Araştırmaları, 2(3).
  • Aydın, H. (2013), Mitos'tan Logos'a Eski Yunan Felsefesinde Aşk. Bilim ve Gelecek Kitaplığı.
  • Ayvazoğlu, B. (1989), İslam Estetiği ve İslam. Çağ Yayınları.
  • Birgül, M. F. (2000), Aşk Risaleleri. Sır Yayıncılık.
  • Chittick, W. (2008), Tasavvuf: Kısa Bir Giriş. İstanbul: İz Yay.
  • Doğan, M. N. (2014a), Leyla vü Mecnun. http://ekitap.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/10679,girispd f.pdf (E.T.: 25.11.2014).
  • Doğan, M. N. (2014b), Hüsn ü Aşk. http://ekitap.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/10711,seyhgalibhusnuaskmuhammetnurdoganp df.pdf (E.T.: 25.11.2014).
  • Kılıç, C. (2009), “Plotinus’ta Sudurla İnen ve Aşkla Yükselen Çift Kutuplu Hakikat Anlayışı”. Kelam Araştırmaları Dergisi, 7(1). ss. 39-56.
  • Kramer, S. N. (1999), Tarih Sümer’de Başlar. (Çev: Hamide Koyukan). İstanbul: Kabalcı Yay.
  • Leaman, O. (2010), İslam Estetiğine Giriş. (Çev: Nuh Yılmaz). İstanbul: Küre Yay.
  • Özlem, D. (2004), Klasik Sembolik Mantık, Mantık Felsefesi. İstanbul: İnkılap Kitapevi
  • Shakespeare, W. (2013), Romeo ve Juliet. (Çev: Nutku Özdemir). İstanbul: Hasan Ali Yücel Klasikleri.
  • Selçuk, B. (2009), Nergisi Meşakku’l-uşşak. Erzurum: Salkımsöğüt Yay.
  • Taşkent, A. (2009), Farabi, İbn Sina, İbn Rüşd’de Estetik. Basılmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Uludağ, S. (1991),“Aşk”. Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, C.4, İstanbul: TDV Yay., ss. 430- 463
  • Yalar, M. (2005), “Câhiliyenin kavramsal ve tarihsel mahiyeti ışığında şiirinin sosyal arka planı”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 14 (2), s. 75-95.
  • Yünügül, S. (2007), İhvan-ı Safa ve İbn Sina’da Aşk-Güzellik İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yörükan, T. (2006), Yunan Mitolojisinde Aşk. İstanbul: Ebabil Yayıncılık.
  • Nur al-Din ‘Abd al-Rahman ibn Ahmad Jami (1997). Haft owrang, Yosuf zoleyxa, Leyli&Majnun and Xeradname-ye Eskandari, (Edited by, A. Afsahzad%H.A. tarbiyat). Center For Iranian Stydies, Tehran 1997. www.al-mostafa.com, Resailu Ihvanu’s-safa
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Bekir Kayabaşı

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kayabaşı, B. (2014). Aşkın İkinci Yüzü: Hüsn, Leyla ve Züleyha’nın Aşkı. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 9(2), 32-42.
AMA Kayabaşı B. Aşkın İkinci Yüzü: Hüsn, Leyla ve Züleyha’nın Aşkı. SBAD. Haziran 2014;9(2):32-42.
Chicago Kayabaşı, Bekir. “Aşkın İkinci Yüzü: Hüsn, Leyla Ve Züleyha’nın Aşkı”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 9, sy. 2 (Haziran 2014): 32-42.
EndNote Kayabaşı B (01 Haziran 2014) Aşkın İkinci Yüzü: Hüsn, Leyla ve Züleyha’nın Aşkı. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 9 2 32–42.
IEEE B. Kayabaşı, “Aşkın İkinci Yüzü: Hüsn, Leyla ve Züleyha’nın Aşkı”, SBAD, c. 9, sy. 2, ss. 32–42, 2014.
ISNAD Kayabaşı, Bekir. “Aşkın İkinci Yüzü: Hüsn, Leyla Ve Züleyha’nın Aşkı”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 9/2 (Haziran 2014), 32-42.
JAMA Kayabaşı B. Aşkın İkinci Yüzü: Hüsn, Leyla ve Züleyha’nın Aşkı. SBAD. 2014;9:32–42.
MLA Kayabaşı, Bekir. “Aşkın İkinci Yüzü: Hüsn, Leyla Ve Züleyha’nın Aşkı”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 9, sy. 2, 2014, ss. 32-42.
Vancouver Kayabaşı B. Aşkın İkinci Yüzü: Hüsn, Leyla ve Züleyha’nın Aşkı. SBAD. 2014;9(2):32-4.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.