Bu çalışmada, katılımcı öğrencilerin, mikroorganizmalar konusunda farkındalık kazanması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, mikroorganizmaların tanımı, mikroorganizmaların fayda ve zararları, zararları durumunda alınması gereken tedbirler ve faydaları durumunda mikrobiyal biyoteknolojik üretim teknikleri konularında teorik ve uygulamalı etkinlik temelli bir öğreti modeli tasarlanmıştır. Çalışma süresince uygulanan bu etkinliklerin, katılımcıların bilimsel düşünme becerilerinin gelişmesine olan etkisi araştırılmıştır. Çalışmada katılımcı olarak hem kentsel hem de kırsal kesimden ilköğretim dönemi dördüncü sınıf gönüllü öğrenciler yer almıştır. Çalışma, iki hafta süresince, 13 erkek 17 kız olmak üzere toplam 30 katılımcı ile yürütülmüştür. Katılımcılara etkinliklerin öncesinde ve sonrasında mikroorganizmalarla ilgili mevcut bilgilerini ölçmeye yönelik 38 sorudan oluşan çoktan seçmeli başarı testi uygulanmıştır. Yapılan ölçme ve değerlendirme analiz sonuçlarına göre katılımcıların mikroorganizmalar hakkındaki bilgilerinin istatiksel olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür. Bu çalışma kapsamında öğrencilerin mikroorganizmalar ile ilgili hazır bulunuşluk düzeyi farklılıklarının, katılımcı okulların yerleşim yerlerinin farklı olmasından kaynaklı olduğu görülmüştür. Yaşanan COVID-19 Pandemi süreci, toplumun mikroorganizmalar konusunda bilinç sahibi olmadığını ve mikroorganizmaların hayatımızda ne denli ciddi sonuçlar doğurabileceğini ortaya çıkarmıştır. Bu bağlamda, pandemi sürecinde yürütülen bu çalışma, toplumdaki bireylerin mikroorganizmalar hakkında doğru bilgiler edinmesine öncülük etmekte ve bu bireylerde farkındalık oluşturmaktadır. Toplum sağlığını tehdit eden durumlarda, yüksek bilinçle hassasiyet gösteren, sürece olumlu katkılar sağlayan bireyleri topluma kazandırması açısından, böylesi çalışmalar büyük önem taşımaktadır.
Etkinlik Temelli Öğretim İlköğretim Öğrencileri Probiyotikler Antibiyotik Mikroorganizma Pandemi
TÜBİTAK
119B721
Bu çalışma, 119B721 nolu Mikrodünyaya yolculuk-3 ismi ile TÜBİTAK Doğa ve Bilim Okulları (4004) proje grubu tarafından desteklenmiştir.
This study aims to provide students to gain awareness of microorganisms. For this purpose, an activity-based teaching model is designed. This model includes the definition of microorganisms, benefits, and harms of microorganisms, protection from the harms of microorganisms, microbial biotechnological production from useful microorganisms. The effects of these activities on the development of scientific thinking skills of the participants were investigated. In this study, 4th-grade students who are attending urban and rural elementary schools were voluntarily participated to the study. The study was conducted with a total of 30 participants, 13 boys and 17 girls, for two weeks. In order to determine the current knowledge level of the students about microorganisms, the multiple-choice achievement tests consisting of 38 questions were applied before and after the implementation of the project. Results showed that the difference in the knowledge of the participants about microorganisms was statistically significant. In this study, it was observed that this difference was due to the different settlements of the participating schools, the differences in the readiness level of the students about microorganisms. The COVID-19 Pandemic process has revealed that society is not aware of microorganisms and that microorganisms can cause very serious problems in human life. In this context, this study conducted during the pandemic process leads that individuals in the society to obtain accurate information about microorganisms and creates awareness in these individuals. In cases that threaten public health, such studies are of great importance for gaining individuals who show sensitivity with high consciousness and make positive contributions to society.
Activity-Based Teaching Primary School Students Probiotics Antibiotics Microorganism Pandemic
119B721
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 119B721 |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mart 2021 |
Kabul Tarihi | 18 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2021 Sayı: 17 |