Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Word Frequency Study and Refugee Students in Turkey

Yıl 2019, Cilt: 34 Sayı: 3, 728 - 749, 31.07.2019

Öz

Word frequency studies
can be described as studies conducted to determine which words are used more frequently
in written or verbal texts in a language. In this study, it was aimed to do a word
frequency study on the 6th grade Turkish textbook for 2017. In this way, it was
desired to determine word frequency for refugee students having education with Turkish
students in the schools of Ministry of National Education. Document analysis method
was applied in the study, data were processed through content analysis and revealed
descriptively. 14.999 words were analyzed in total. Analyzed words were classified
as nouns, verbs, gerunds, adjectives, adverbs, prepositions, conjunctions, pronouns
and exclamations. It was determined that nouns were used most frequently among these
word types. Verbs, adjectives, gerunds, conjunctions, adverbs, pronouns, prepositions
and exclamations followed this. It was determined that nouns had the largest range.
Gerunds, verbs, adjectives, adverbs, conjunctions, pronouns, exclamations and postpositions
followed this in terms of range. It was determined that the most frequently used
words were mostly at A1 level.

Kaynakça

  • Aksan, D. (2014a). Anadilimizin söz denizinde (3. Basım). Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Aksan, D. (2014b). Türkçenin zenginlikleri incelikleri (4. basım). Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Aksan, D. (2015). Türkçenin sözvarlığı (birinci basım). Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Aksan, D. (2017). Türkçenin gücü (15. basım). Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Aksan, Y. ve Demirhan, U. U. (2015). Genel adlar: Sıklık listesinden işlevsel ulamlara. 28. Ulusal Dilbilim Kurultayı Bildiri Kitabı, 3-17. Ankara: Ayrıntı Basım Yayın ve Matbaacılık.
  • Aksan, Y. ve Yaldır, Y. (2011). Türkçe sözvarlığının nicel betimlemesi. 24. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Ankara.
  • Aksan, Y., Aksan, M, Mersinli, Ü., & Demirhan, U. U. (2017). A frequency dictionary of Turkish core vocabulary for learners. London and New York: Routledge.
  • Aksan, Y., Mersinli, Ü. ve Yaldır, Y. (2011). İlköğretim Türkçe ders kitapları derlemi ve Türkçe ulusal dil derlemi örneklemindeki sözcük sıklıkları. Doğan Günay vd. (yay.), Türkçe öğretimi üzerine çalışmalar içinde. İzmir. Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları.
  • Apaydın, N. (2010). 6. sınıf Türkçe ders kitaplarının sözvarlığı açısından incelemesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Arslan, N. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarında söz varlığı unsurlarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Arslan, N. ve Durukan, E. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarında söz varlığı unsurlarının incelenmesi. International Journal of Language Academy, 2(4), 247-265.
  • Aydın, M. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılan ders ve okuma kitaplarındaki kelimekelimesözcük sıklığı ve seviyelere göre sözcük hazinesi çalışması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Barın, E. (2003). Yabancılara Türkçenin öğretiminde temel söz varlığının önemi. Türklük Bilimi Araştırmaları, 13(13), 311-317.
  • Baş, B. (2010a). Söz varlığı araştırmalarında veri çarpıklığı ve eğitime yansımaları. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 115-129.
  • Baş, B. (2010b). Söz varlığının oluşumu ve gelişiminde çocuk edebiyatının rolü. Türklük Bilimi Araştırmaları, 27(27), 137-159.
  • Baş, B. (2011). Söz varlığı ile ilgili çalışmalarda kullanılacak ölçütler. Türklük Bilimi Araştırmaları, 29(29), 27-61.
  • Baş, B. (2012). Türk masallarının söz varlığı üzerine bir değerlendirme. Milli Folklor, 24(94), 125-134.
  • Benzer, A. (2013). Effect of 6. grade Turkish textbook in vocabulary development. Ilkogretim Online, 12(2), 425-435.
  • Büyükhellaç (2014). Ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki söz varlığının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Catalán, R. M. J., & Francisco, R. M. (2008). Vocabulary input in EFL textbooks. Revista española de lingüística aplicada, (21), 147-166.
  • Coxhead, A. (2000). A new academic word list. TESOL Quarterly, 34(2), 213-238.
  • Daharlı, G. (2012). 5. sınıf Türkçe ders kitaplarının söz varlığı açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Davies, M., & Gardner, D. (2010). A frequency dictionary of contemporary American English. London and New York: Routledge.
  • Doğan, F. (2016). Türkçe dersi ortaokul öğrenci çalışma kitaplarındaki etkinliklerin söz varlığı üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Siirt üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
  • Dolunay, S. K. (2012). Türkçe ve dil bilgisi öğretiminde sıklık çalışmalarının yeri. Gazi Türkiyat Türkoloji Araştırmaları Dergisi, 1(10), 81-89.
  • Göz, İ. (2003). Yazılı Türkçenin kelimekelimesözcük sıklığı sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Grabe, W. (1991). Current developments in second language reading research. TESOL Quarterly, 25(3), 375-406.
  • Güney, N. ve Aytan, T. (2014). Aktif kelimesözcük hazinesini geliştirmeye yönelik bir etkinlik önerisi: Tabu. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(5), 617-628.
  • Hazenberg, S., & Hulstijn, J. H. (1996). Defining a minimal receptive second-language vocabulary for non-native university students: An empirical investigation. Applied linguistics, 17(2), 145-163.
  • Hirsh, D., & Nation, P. (1992). What vocabulary size is needed to read unsimplified texts for pleasure?. Reading in a Foreign Language, 8, 689-689.
  • Hisar, A. Ş. (2005). KelimeKelimeSözcük kavgası. İstanbul: Selis Kitaplar
  • Honeyfield, J. (1977). Word frequency and the importance of context in vocabulary learning. RELC journal, 8(2), 35-42.
  • http://meb.gov.tr/suriyeli-ogrenciler-turk-egitim-sistemine-entegre edilecek/haber/11815/tr, Erişim tarihi: 13.12.2017 http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&view=gts
  • Kanğ, S. (2015). Yapılandırmacı yaklaşıma göre yabancılara ikinci dil olarak Türkçe kelime kelime sözcük öğretimi. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 16, 39-50.
  • Karadağ, Ö. ve Kurudayıoğlu, M. (2010). 2005 Türkçe programına göre hazırlanmış ilköğretim birinci kademe Türkçe ders kitaplarının kelime sözcük hazinesi. Journal of Türklük Bilimi Arastirmalari, 15(27), 424-436.
  • Karatay, H. (2007). KelimeSözcük öğretimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 141-153.
  • Kılıçarslan, R., & Bülbül, F. (2016). A Study on The Word Frequency in Turkish Education As A Foreign Language. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Dergisi: Kuram ve Uygulama, 1(2), 61-77.
  • Kućera, H. & Francis, W. N. (1967). Computational analysis of present-day American English. Providence Rhode Island: Brown University Press.
  • Kumova Metin, S. (2008). Türkçe’de kullanılan işlev sözcüklerin zipf 1. kanunu esasında değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 23(2), 467-475.
  • Kurtoğlu ve Uçar (2011). İlköğretim Türkçe ders kitapları derleminde sözvarlığı görünümleri. https://www.researchgate.net/profile/Ayguel_Ucar/publication/259969460_Ilkogretim_Turkce_Ders_Kitaplari_Derleminde_Sozvarligi_Gorunumleri_Aspects_of_Vocabulary_in_Turkish_Language_Course_Book_Corpus/links/0c96052ebb24709762000000.pdf erişim 14.12.2017
  • Kurtoğlu Zorlu, Ö. (2017). 6. sınıf Türkçe kitabının söz varlığı görünümü ve derleme dayalı etkinlik önerileri. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 107-116.
  • Kurudayıoğlu, M. ve Karadağ, Ö. (2006). Ortak kelimesözcük hazinesi kazandırmada ilköğretim sekizinci sınıf Türkçe ders kitaplarının durumu. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 335-343.
  • Laufer, B. (1998). The development of passive and active vocabulary in a second language: Same or different?. Applied Linguistics, 19(2), 255-271.
  • Leung, R. C. H. (2016). A corpus-based analysis of textbooks used in the orientation course for immigrants in Germany: Ideological and pedagogic implications. Journal of Language and Cultural Education, 4(3), 154-177.
  • Matsuoka, W., & Hirsh, D. (2010). Vocabulary learning through reading: Does an ELT course book provide good opportunities?. Reading in a Foreign Language, 22(1), 56-70.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2017). Ortaokul Türkçe 6 ders kitabı (birinci baskı). Ankara: Devlet Kitapları.
  • Nation, P., & Waring, R. (1997). Vocabulary size, text coverage and word lists. Vocabulary: Description, Acquisition and Pedagogy, 14, 6-19.
  • Ölker, G. (2011a). Sözlük türleri ve kelimesözcük sıklığı sözlüğü üzerine. Dil Araştırmaları, 9(9), 45-60.
  • Ölker, G. (2011b). Yazılı Türkçenin kelimesözcük sıklığı sözlüğü. Doktora tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Öz, G. (2012). İlköğretim sekizinci sınıf Türkçe ders kitaplarının söz varlığı bakımından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Özalp, B. (2011). İlköğretim 1. ve 2. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin kelimesözcük sayısının kişisel kelimesözcük servetine katkısının değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Saville-Troike, M. (2006). Introducing second language acqusition. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Schmitt, N. (2008). Instructed second language vocabulary learning. Language Teaching Research, 12(3), 329-363.
  • Serarslan, N. (2010). Konya Ereğli Atatürk İlköğretim Okulu 6. sınıf öğrencilerinin kelimesözcük hazinesi üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Thorndike, E. L. (1921). The teacher’s word book. New York City: Teachers College, Columbia University.
  • Uludağ, Ç. (2010). 7. sınıf Türkçe ders kitaplarının söz varlığı açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Uludağ, Ç. (2010). 7. sınıf Türkçe ders kitaplarının söz varlığı açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, T. ve Doğan, Y. (2014). 7. sınıf öğrencilerinin anlamını bilmedikleri kelimesözcükler ve Türkçe ders kitaplarındaki kelimesözcük çalışmaları bağlamında kelimesözcük öğretimi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(25), 279-295.

Bir Sözcük Sıklığı Çalışması ve Türkiye’deki Mülteci Öğrenciler

Yıl 2019, Cilt: 34 Sayı: 3, 728 - 749, 31.07.2019

Öz

Sıklık
çalışmaları, bir dildeki yazılı veya sözlü metinlerde hangi sözcüklerin daha sık
kullanıldığını saptamak için yapılan çalışmalar olarak tanımlanabilir. Bu çalışmada,
2017 yılına ait 6. sınıf Türkçe ders kitabı üzerinde bir sözcük sıklığı çalışması
yapılması amaçlanmıştır. Bu sayede Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda Türk
öğrencileriyle birlikte öğrenim gören mülteci öğrenciler için de sözcük sıklığı
ortaya konmak istenmiştir. Çalışmada doküman incelemesi yöntemine başvurulmuş, veriler
içerik çözümlemesine tabi tutularak betimsel olarak ortaya konmuştur. Kitaptan toplam
14.999 sözcük incelenmiştir. İncelenen sözcükler adlar, eylemler, eylemsiler, önadlar,
belirteçler, ilgeçler/söylem belirleyicileri, bağlaçlar, adıllar, ünlemler/kalıp
sözler şeklinde sınıflandırılmıştır. Kitapta bu sözcük türlerinden en fazla adların
kullanıldığı belirlenmiştir. Bunu eylemler, önadlar, eylemsiler, bağlaçlar, belirteçler,
adıllar, ilgeçler/söylem belirleyicileri ve ünlemler/kalıp sözler izlemiştir. En
fazla çeşitliliğe adların sahip olduğu bulunmuştur. Bunu çeşitlilik açısından eylemsiler,
eylemler, önadlar, belirteçler, bağlaçlar, adıllar, ünlemler/kalıp sözler ve ilgeçler
takip etmiştir. En sık kullanılan sözcüklerin ağırlıkla A1 düzeyindeki sözcükler
olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Aksan, D. (2014a). Anadilimizin söz denizinde (3. Basım). Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Aksan, D. (2014b). Türkçenin zenginlikleri incelikleri (4. basım). Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Aksan, D. (2015). Türkçenin sözvarlığı (birinci basım). Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Aksan, D. (2017). Türkçenin gücü (15. basım). Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Aksan, Y. ve Demirhan, U. U. (2015). Genel adlar: Sıklık listesinden işlevsel ulamlara. 28. Ulusal Dilbilim Kurultayı Bildiri Kitabı, 3-17. Ankara: Ayrıntı Basım Yayın ve Matbaacılık.
  • Aksan, Y. ve Yaldır, Y. (2011). Türkçe sözvarlığının nicel betimlemesi. 24. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Ankara.
  • Aksan, Y., Aksan, M, Mersinli, Ü., & Demirhan, U. U. (2017). A frequency dictionary of Turkish core vocabulary for learners. London and New York: Routledge.
  • Aksan, Y., Mersinli, Ü. ve Yaldır, Y. (2011). İlköğretim Türkçe ders kitapları derlemi ve Türkçe ulusal dil derlemi örneklemindeki sözcük sıklıkları. Doğan Günay vd. (yay.), Türkçe öğretimi üzerine çalışmalar içinde. İzmir. Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları.
  • Apaydın, N. (2010). 6. sınıf Türkçe ders kitaplarının sözvarlığı açısından incelemesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Arslan, N. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarında söz varlığı unsurlarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Arslan, N. ve Durukan, E. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarında söz varlığı unsurlarının incelenmesi. International Journal of Language Academy, 2(4), 247-265.
  • Aydın, M. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılan ders ve okuma kitaplarındaki kelimekelimesözcük sıklığı ve seviyelere göre sözcük hazinesi çalışması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Barın, E. (2003). Yabancılara Türkçenin öğretiminde temel söz varlığının önemi. Türklük Bilimi Araştırmaları, 13(13), 311-317.
  • Baş, B. (2010a). Söz varlığı araştırmalarında veri çarpıklığı ve eğitime yansımaları. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 115-129.
  • Baş, B. (2010b). Söz varlığının oluşumu ve gelişiminde çocuk edebiyatının rolü. Türklük Bilimi Araştırmaları, 27(27), 137-159.
  • Baş, B. (2011). Söz varlığı ile ilgili çalışmalarda kullanılacak ölçütler. Türklük Bilimi Araştırmaları, 29(29), 27-61.
  • Baş, B. (2012). Türk masallarının söz varlığı üzerine bir değerlendirme. Milli Folklor, 24(94), 125-134.
  • Benzer, A. (2013). Effect of 6. grade Turkish textbook in vocabulary development. Ilkogretim Online, 12(2), 425-435.
  • Büyükhellaç (2014). Ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki söz varlığının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Catalán, R. M. J., & Francisco, R. M. (2008). Vocabulary input in EFL textbooks. Revista española de lingüística aplicada, (21), 147-166.
  • Coxhead, A. (2000). A new academic word list. TESOL Quarterly, 34(2), 213-238.
  • Daharlı, G. (2012). 5. sınıf Türkçe ders kitaplarının söz varlığı açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Davies, M., & Gardner, D. (2010). A frequency dictionary of contemporary American English. London and New York: Routledge.
  • Doğan, F. (2016). Türkçe dersi ortaokul öğrenci çalışma kitaplarındaki etkinliklerin söz varlığı üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Siirt üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
  • Dolunay, S. K. (2012). Türkçe ve dil bilgisi öğretiminde sıklık çalışmalarının yeri. Gazi Türkiyat Türkoloji Araştırmaları Dergisi, 1(10), 81-89.
  • Göz, İ. (2003). Yazılı Türkçenin kelimekelimesözcük sıklığı sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Grabe, W. (1991). Current developments in second language reading research. TESOL Quarterly, 25(3), 375-406.
  • Güney, N. ve Aytan, T. (2014). Aktif kelimesözcük hazinesini geliştirmeye yönelik bir etkinlik önerisi: Tabu. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(5), 617-628.
  • Hazenberg, S., & Hulstijn, J. H. (1996). Defining a minimal receptive second-language vocabulary for non-native university students: An empirical investigation. Applied linguistics, 17(2), 145-163.
  • Hirsh, D., & Nation, P. (1992). What vocabulary size is needed to read unsimplified texts for pleasure?. Reading in a Foreign Language, 8, 689-689.
  • Hisar, A. Ş. (2005). KelimeKelimeSözcük kavgası. İstanbul: Selis Kitaplar
  • Honeyfield, J. (1977). Word frequency and the importance of context in vocabulary learning. RELC journal, 8(2), 35-42.
  • http://meb.gov.tr/suriyeli-ogrenciler-turk-egitim-sistemine-entegre edilecek/haber/11815/tr, Erişim tarihi: 13.12.2017 http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&view=gts
  • Kanğ, S. (2015). Yapılandırmacı yaklaşıma göre yabancılara ikinci dil olarak Türkçe kelime kelime sözcük öğretimi. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 16, 39-50.
  • Karadağ, Ö. ve Kurudayıoğlu, M. (2010). 2005 Türkçe programına göre hazırlanmış ilköğretim birinci kademe Türkçe ders kitaplarının kelime sözcük hazinesi. Journal of Türklük Bilimi Arastirmalari, 15(27), 424-436.
  • Karatay, H. (2007). KelimeSözcük öğretimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 141-153.
  • Kılıçarslan, R., & Bülbül, F. (2016). A Study on The Word Frequency in Turkish Education As A Foreign Language. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Dergisi: Kuram ve Uygulama, 1(2), 61-77.
  • Kućera, H. & Francis, W. N. (1967). Computational analysis of present-day American English. Providence Rhode Island: Brown University Press.
  • Kumova Metin, S. (2008). Türkçe’de kullanılan işlev sözcüklerin zipf 1. kanunu esasında değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 23(2), 467-475.
  • Kurtoğlu ve Uçar (2011). İlköğretim Türkçe ders kitapları derleminde sözvarlığı görünümleri. https://www.researchgate.net/profile/Ayguel_Ucar/publication/259969460_Ilkogretim_Turkce_Ders_Kitaplari_Derleminde_Sozvarligi_Gorunumleri_Aspects_of_Vocabulary_in_Turkish_Language_Course_Book_Corpus/links/0c96052ebb24709762000000.pdf erişim 14.12.2017
  • Kurtoğlu Zorlu, Ö. (2017). 6. sınıf Türkçe kitabının söz varlığı görünümü ve derleme dayalı etkinlik önerileri. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 107-116.
  • Kurudayıoğlu, M. ve Karadağ, Ö. (2006). Ortak kelimesözcük hazinesi kazandırmada ilköğretim sekizinci sınıf Türkçe ders kitaplarının durumu. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 335-343.
  • Laufer, B. (1998). The development of passive and active vocabulary in a second language: Same or different?. Applied Linguistics, 19(2), 255-271.
  • Leung, R. C. H. (2016). A corpus-based analysis of textbooks used in the orientation course for immigrants in Germany: Ideological and pedagogic implications. Journal of Language and Cultural Education, 4(3), 154-177.
  • Matsuoka, W., & Hirsh, D. (2010). Vocabulary learning through reading: Does an ELT course book provide good opportunities?. Reading in a Foreign Language, 22(1), 56-70.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2017). Ortaokul Türkçe 6 ders kitabı (birinci baskı). Ankara: Devlet Kitapları.
  • Nation, P., & Waring, R. (1997). Vocabulary size, text coverage and word lists. Vocabulary: Description, Acquisition and Pedagogy, 14, 6-19.
  • Ölker, G. (2011a). Sözlük türleri ve kelimesözcük sıklığı sözlüğü üzerine. Dil Araştırmaları, 9(9), 45-60.
  • Ölker, G. (2011b). Yazılı Türkçenin kelimesözcük sıklığı sözlüğü. Doktora tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Öz, G. (2012). İlköğretim sekizinci sınıf Türkçe ders kitaplarının söz varlığı bakımından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Özalp, B. (2011). İlköğretim 1. ve 2. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin kelimesözcük sayısının kişisel kelimesözcük servetine katkısının değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Saville-Troike, M. (2006). Introducing second language acqusition. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Schmitt, N. (2008). Instructed second language vocabulary learning. Language Teaching Research, 12(3), 329-363.
  • Serarslan, N. (2010). Konya Ereğli Atatürk İlköğretim Okulu 6. sınıf öğrencilerinin kelimesözcük hazinesi üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Thorndike, E. L. (1921). The teacher’s word book. New York City: Teachers College, Columbia University.
  • Uludağ, Ç. (2010). 7. sınıf Türkçe ders kitaplarının söz varlığı açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Uludağ, Ç. (2010). 7. sınıf Türkçe ders kitaplarının söz varlığı açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, T. ve Doğan, Y. (2014). 7. sınıf öğrencilerinin anlamını bilmedikleri kelimesözcükler ve Türkçe ders kitaplarındaki kelimesözcük çalışmaları bağlamında kelimesözcük öğretimi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(25), 279-295.
Toplam 59 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Armut 0000-0001-9574-0615

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 34 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Armut, M. (2019). Bir Sözcük Sıklığı Çalışması ve Türkiye’deki Mülteci Öğrenciler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3), 728-749.