The aim of this research is to compare the teacher performance appraisal model based on multiple
data source and teacher performance appraisal model administered by the inspectors in accordance with
teachers’ opinions. Qualitative and quantitative research methods were used in this study. Quantitative data were
obtained with a questionnaire applied to 162 secondary school teachers. For the analysis of the data obtained
from the questionnaire, frequency and percentage techniques were used. Qualitative data were obtained with
three focus group interviews which were made with 27 secondary school teachers. While analyzing qualitative
data, descriptive analyze method was used. As a result of the study, in terms of occupational development,
teachers perceive teacher performance appraisal model based on multiple data source more useful than
performance appraisal model administered by the inspectors.
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim müfettişleri tarafından açık öğretmen değerlendirmesi modelin öğretmeni yaratılma. Araştırmada nitel ve nicel teknikler birlikte kullanılabilir. Nikel veriler, 162 ilköğretim okulu ikinci kademe öğretmenine kapan ankette ulaşılabilir hale getirilmiştir. Anket yüzde ve frekans değerlerinde yararlanılır. Nitel oyunları 27 ilköğretim okulu ikinci kademe öğretmeninin katılımı ile gerçekleşen, 3 ayrı odak grup görüşmesi betimsel analizi yaptırmak. Araştırmanın kapasitesi, öğretmenlerin düzgün veri kaynağına dayanan performans değerlendirme modelini mesleki gelişimlerini sağlama açısından, müfettişler tarafından yapılan değerlendirme uygulamalarına göre daha yararlı olarak gördükleri belirlenmiştir
performans de erlendirme ö retmen müfettiI ilkö retim okullarJ
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 1 |