Bu araştırmanın amacı "sınıf öğretmenlerinin, yapılandırmacı öğrenmes yaklaşımı uygulamasının sınıf yönetimine etkilerin yanı görüşleri "ni tespit etmektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum denemesi. Tipik durum örneklemesi, tercih sebebi. 1-5. sınıf öğretmenlerinden oluşan 10 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiş, toplam 20 ders saatlik yarı yapılandırılmış gözlem yapılmış ve gözlem yapılır derslerin planları ile öğrenci devam çizelgelerinden oluşan doküman incelemesi yapılarak karşılaştırma yoluna gidilmiştir. Veriler içeriği yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre yapılandırmacı öğrenme yaklaşının sınıf yönetiminin beş boyutlu genel olarak olumlu yönde etkilediği; ancak yapı ve uygulamadan bazı sorunların olduğu sonucuna varılmıştır.
The aim of this study is to reveal the views of classroom teachers about the effects of constructivist
learning approach practices on classroom management. Among qualitative research methods, case study pattern and
typical case sampling methods were used in this study. In order to increase the variety of data semi-structured
interviews with 10 classroom teachers and semi-structured observation for 20 class hours were carried out. And
documents such as lesson plans and attendance sheets of observed classes were examined. Data were processed by
content analysis. According to the findings, it is concluded that constructive learning approach generally affects five
aspects of classroom management in a positive way however; some problems are still existing especially resulting
from constitution and implementation
Constructive learning approach classroom management primary education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 3 |