Tez Özeti
BibTex RIS Kaynak Göster

The Change of Globalization with The Historical Process And Its Usage By Establishment

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 58 - 71, 25.03.2022
https://doi.org/10.29228/itamder.57696

Öz

Globalization, an adopted by all of the social sciences, with a new living goal and global goals to navigate on a global global scale, review. Nowadays, people have started to react against a foreign product or commodity with the factors that appear in the perception of the society and reflect on the consumers as a desire to see something of themselves in products and services. They have come to want to see something from their own region, their geography or their own culture in the products produced.

Based on this change in societies, today's global formations have started to produce according to the values ​​of the region and society instead of producing in a standard way in every region. Thus, the producers have started to localize in a way in the area where they produce, or they have participated in the process called glocalization by making the local product global. Today's major organizations take care to consider local movements and feelings in their strategies and carry out their activities within this framework. Otherwise, they may regress in the market or face the risk of not being preferred by the consumer. In this study, what globalization is has been examined in the literature, and then how it has transformed into glocalization with the historical process and how it has been used by institutions has been examined.

Kaynakça

  • Altınbaşak, İ. (2008). Küresel Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Basımevi.
  • Arslan, K. (2016). Global Pazarlama Glokal Pazarlama İkilemi Çerçevesinde Glokal Pazarlama Anlayışının Geleceği. Akdeniz İ.İ.B.F Dergisi, 0(33), 63-78.
  • Baycar, K. (2012). Tarihi Küreselleştirmek: Osmanlı ve Dünya Tarih Yazımında Global Bakış Açıları. N. Ardıç, & S. Özcan içinde, Küyerel Dönüşümler Küreselleşme, Zihniyet, Siyaset (s. 39-75). İstanbul: Küre Yayınları.
  • Baycar, M. (2012). Küyerel Dönüşümler. İstanbul: Küre Yayınları.
  • Çavuşoğlu , Ç. (2014). Uyarlama Dizilerdeki Kültürel Farkların Küyerelleşme ve Toplumsal Cinsiyet Rolleri Bağlamında Temsili Desperote Housewiwes/Umutsuz Ev Kadınları Örneği.(Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Derviş, A. (2016). Küreselleşme Yaklaşımının Yerel Kültüre Etkisi: Türkiye'deki Lay's Reklamları Örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Durukal, O. (2013). Yerel Yönetimlerin Proje Bazlı Uluslararası Fonlara Erişimi: Türkiye’deki Büyükşehir Belediyeleri Üzerine Bir İnceleme. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları.
  • Ellwood, W. (2018). Küreselleşmeyi Anlama Kılavuzu. (D. Genç, Çev.) İstanbul: Metis Yayınları.
  • Eşkinat, R. (1998). Küreselleşme ve Türkiye Ekonomisene Etkileri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Hopkins, A. (2002). Globazilation İn World History. London: Pimlico.
  • Hünel, Ö. (2019). Marka Yerelleşmesinin Reklam Grafik Tasarımlarına Yansıması Coca-Cola Türkiye Örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karakaş, M. (2003). Küreselleşme Yerelleşme Gerilimi ve Ulusal Kimlik Sorunu. Polis Bilimleri Dergisi, 5(1), 1-16.
  • Kaya, F., & Atalay, M. (2020). Küreselleşme ve Yerelleşmeyle, Küyerelleşme. Ankara: Gece Kitaplığı Yayınları.
  • Kaygalak, S., Dilek, E., Şanlıöz, K., & Lale, C. (2015). Otel İşletmelerinde Küyerelleşme Yaklaşımı: İzmir İli Örneği. 16(1), 1-22.
  • Kazgan, G. (2021). Küreselleşme ve Ulus Devlet. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Madison , A. (1989). The World Economy İn The 20th Century. OECD.
  • McLuhan, M. (2014). Gutenberg Galaksisi Tipografik İnsanın Oluşumu. (G. Güven, Çev.) İstanbul: YKY Yayınları.
  • Olgun , H. (2007). Türkiye'de Büyükşehir Belediyelerinde Kü-Yerelleşme ve Yerellik Kavramı Çerçevesinde Bir Bakış. Sosyo-Ekonomi Dergisi, 0(1), 10-118.
  • Özcan, A. (2010). Sunuş. M. Ercan içinde, Küreselleşme ve Türkiye'ye Etkileri (s. III). Ankara: Nobel Yayın Dağtım.
  • Özer, R. (2018). Kü-yerelleşme Perspektifinden Sakin Şehirler: Yalvaç Örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özmüş, L. (2005). Desantralizasyon ve Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı. TMMOB Harita ve Tapu Kadastro Mühendisler Odası 10. Türkiye Teknik Kurultayı. Ankara.
  • Parlak, B., & Ökmen, M. (2015). Yerel Yönetimler. İzmir: Ekin Kitabevi.
  • Ritzer, G. (2016). Toplumun McDonaldlaştırılması. (K. Şen, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Steger, M. (2020). Küreselleşme. (A. Ersoy , Çev.) Dost Yayınları.
  • Şahin , K. (2010). Küreselleşme ve Yeniden Yapılanan Ulus Devlet. M. Ercan içinde, Küreselleşme ve Türkiye'ye Etkileri (s. 27-38). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • TMMOB. (2005). Desantralizasyon ve Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı. Ankara: TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası 10. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı.
  • Tonak, A. (2000). Küreselleşme Emperyalizm Yerelcilik İşçi Sınıfı. Ankara: İmge Yayınevi.
  • Wallerstein, E. (2000). The Essential Wallerstein. New York: The New Press.

Küreselleşmenin Tarihsel Süreç ile Değişimi ve Kurumlar Tarafından Kullanımı

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 58 - 71, 25.03.2022
https://doi.org/10.29228/itamder.57696

Öz

Sosyal bilimlerin önemli tartışma konularında bir tanesi olan küreselleşme, günümüzde yaşanılan yeni teknolojik gelişmelerle ve gerçekleşen hızlı toplumsal değişmelerle birlikte küresel düşün küresel hareket et mantığından çıkarak yerel düşün küresel hareket mantığı gibi farklı bir yola girmiştir. Artık günümüzde toplumun algısında ortaya çıkan ve ürün ile hizmetlerde kendinden bir şeyler görme arzusu olarak tüketicilere yansıyan etkenler ile birlikte insanlar yabancı bir ürün ya da metaya karşı tepki göstermeye başlamıştır. Üretilen ürünlerde kendi bölgelerinden, kendi coğrafyalarından veya kendi kültürlerinden bir şeyler görmek ister hale gelmişlerdir.

Toplumlardaki bu değişimden hareketle günümüzün küresel oluşumları her bölgede standart şekilde üretim yapmak yerine bölge ve toplum değerlerine göre üretim yapmaya başlamıştır. Böylelikle, üreticiler üretim yaptıkları alanda bir nevi yerelleşmeye başlamışlar ya da küyerelleşme diye adlandırılan sürece katılmışlardır. Böylelikle hem hizmet verdiği toplumun saygısını kazanmakta hem de ait olduğu kültürü yaymaktadırlar. Artık günümüzün büyük oluşumları yerel hareketleri ve hisleri stratejilerinde göz önünde bulundurmaya özen gösterip bu çerçevede faaliyetlerini yürütmektedirler. Aksi takdirde, pazarda gerileyebilmekte veya tüketici tarafından tercih edilmeme riski ile karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu çalışmada küreselleşmenin ne olduğu literatürde incelenmiş akabinde tarihsel süreçle birlikte küyerelleşmeye nasıl dönüştüğü ve kurumlar tarafından nasıl kullanıldığı irdelenmiştir.

Kaynakça

  • Altınbaşak, İ. (2008). Küresel Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Basımevi.
  • Arslan, K. (2016). Global Pazarlama Glokal Pazarlama İkilemi Çerçevesinde Glokal Pazarlama Anlayışının Geleceği. Akdeniz İ.İ.B.F Dergisi, 0(33), 63-78.
  • Baycar, K. (2012). Tarihi Küreselleştirmek: Osmanlı ve Dünya Tarih Yazımında Global Bakış Açıları. N. Ardıç, & S. Özcan içinde, Küyerel Dönüşümler Küreselleşme, Zihniyet, Siyaset (s. 39-75). İstanbul: Küre Yayınları.
  • Baycar, M. (2012). Küyerel Dönüşümler. İstanbul: Küre Yayınları.
  • Çavuşoğlu , Ç. (2014). Uyarlama Dizilerdeki Kültürel Farkların Küyerelleşme ve Toplumsal Cinsiyet Rolleri Bağlamında Temsili Desperote Housewiwes/Umutsuz Ev Kadınları Örneği.(Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Derviş, A. (2016). Küreselleşme Yaklaşımının Yerel Kültüre Etkisi: Türkiye'deki Lay's Reklamları Örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Durukal, O. (2013). Yerel Yönetimlerin Proje Bazlı Uluslararası Fonlara Erişimi: Türkiye’deki Büyükşehir Belediyeleri Üzerine Bir İnceleme. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları.
  • Ellwood, W. (2018). Küreselleşmeyi Anlama Kılavuzu. (D. Genç, Çev.) İstanbul: Metis Yayınları.
  • Eşkinat, R. (1998). Küreselleşme ve Türkiye Ekonomisene Etkileri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Hopkins, A. (2002). Globazilation İn World History. London: Pimlico.
  • Hünel, Ö. (2019). Marka Yerelleşmesinin Reklam Grafik Tasarımlarına Yansıması Coca-Cola Türkiye Örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karakaş, M. (2003). Küreselleşme Yerelleşme Gerilimi ve Ulusal Kimlik Sorunu. Polis Bilimleri Dergisi, 5(1), 1-16.
  • Kaya, F., & Atalay, M. (2020). Küreselleşme ve Yerelleşmeyle, Küyerelleşme. Ankara: Gece Kitaplığı Yayınları.
  • Kaygalak, S., Dilek, E., Şanlıöz, K., & Lale, C. (2015). Otel İşletmelerinde Küyerelleşme Yaklaşımı: İzmir İli Örneği. 16(1), 1-22.
  • Kazgan, G. (2021). Küreselleşme ve Ulus Devlet. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Madison , A. (1989). The World Economy İn The 20th Century. OECD.
  • McLuhan, M. (2014). Gutenberg Galaksisi Tipografik İnsanın Oluşumu. (G. Güven, Çev.) İstanbul: YKY Yayınları.
  • Olgun , H. (2007). Türkiye'de Büyükşehir Belediyelerinde Kü-Yerelleşme ve Yerellik Kavramı Çerçevesinde Bir Bakış. Sosyo-Ekonomi Dergisi, 0(1), 10-118.
  • Özcan, A. (2010). Sunuş. M. Ercan içinde, Küreselleşme ve Türkiye'ye Etkileri (s. III). Ankara: Nobel Yayın Dağtım.
  • Özer, R. (2018). Kü-yerelleşme Perspektifinden Sakin Şehirler: Yalvaç Örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özmüş, L. (2005). Desantralizasyon ve Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı. TMMOB Harita ve Tapu Kadastro Mühendisler Odası 10. Türkiye Teknik Kurultayı. Ankara.
  • Parlak, B., & Ökmen, M. (2015). Yerel Yönetimler. İzmir: Ekin Kitabevi.
  • Ritzer, G. (2016). Toplumun McDonaldlaştırılması. (K. Şen, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Steger, M. (2020). Küreselleşme. (A. Ersoy , Çev.) Dost Yayınları.
  • Şahin , K. (2010). Küreselleşme ve Yeniden Yapılanan Ulus Devlet. M. Ercan içinde, Küreselleşme ve Türkiye'ye Etkileri (s. 27-38). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • TMMOB. (2005). Desantralizasyon ve Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı. Ankara: TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası 10. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı.
  • Tonak, A. (2000). Küreselleşme Emperyalizm Yerelcilik İşçi Sınıfı. Ankara: İmge Yayınevi.
  • Wallerstein, E. (2000). The Essential Wallerstein. New York: The New Press.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Alper Musa Sağlık 0000-0002-1770-6953

Yaşar Zorlu Bu kişi benim 0000-0001-7846-5244

Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2022
Gönderilme Tarihi 18 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sağlık, A. M., & Zorlu, Y. (2022). Küreselleşmenin Tarihsel Süreç ile Değişimi ve Kurumlar Tarafından Kullanımı. İletişim Ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 2(1), 58-71. https://doi.org/10.29228/itamder.57696