BibTex RIS Kaynak Göster

ULUSLARARASILAŞMANIN MARKALAŞMADAKİ İTİCİ GÜCÜ: İNCİ AKÜ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 43, 47 - 69, 12.03.2015
https://doi.org/10.14783/od.v11i43.5000070102

Öz

Uluslararasılaşma günümüz işletmeleri için kaçınılmaz bir olgudur. Globalleşmenin yarattığı küresel rekabet, işletmelerin üretim ve pazarlama faaliyetlerini dünya ölçeğinde planlama zorunluluğunu doğurmuştur. İşletmeler de çeşitli modellerle uluslararasılaşmalarını gerçekleştirmektedirler. Uluslararasılaşma sürecinde, markalaşmayı başarabildikleri ölçüde pazarda kalıcı olma ve yüksek kazanç elde etme olasılıkları artmaktadır. Bu çalışma ile yabancı menşeli şirketlerle sermayeye dayalı kurulan stratejik ortaklıkların “uluslararasılaşmaya” kazandırdığı ivme ve uluslararasılaşmanın “markalaşma sürecinde” yarattığı itici gücün ortaya konması amaçlanmaktadır. Araştırmada, Turquality desteğinden yararlanan İnci Akü’nün, uluslararasılaşma ve markalaşma süreçlerindeki evreleri ve global ortaklarının bu süreçteki etkisi örnek olay yöntemiyle analiz edilmektedir. Araştırma sonucunda, işletmelerin iç ve dış dinamikler doğrultusunda, klasik uluslararasılaşma süreçlerinin dışında, stratejik yabancı ortaklıklar ile karşı tarafın şebeke ağına dahil olarak uluslararasılaşmalarını hızlandırabildiği ortaya çıkmıştır. Bu ortaklık girişimleri hem yönetim ve üretim bilgisinin transferini hem de sahip olunan ağdan yararlanma şansını yerli ortağa tanıdığından dış pazarlara entegrasyonu kolaylaştırmaktadır. Uluslararasılaşma da beraberinde markalaşma ihtiyacını doğurmakta ve süreç üzerinde hızlandırıcı rol oynamaktadır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale Başvuru
Yazarlar

Ayben Çelı̇k Bu kişi benim

Tuğçe Danacı Bu kişi benim

Meltem Onay

Yayımlanma Tarihi 12 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Çelı̇k A., Danacı, T., & Onay, M. (2015). ULUSLARARASILAŞMANIN MARKALAŞMADAKİ İTİCİ GÜCÜ: İNCİ AKÜ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Öneri Dergisi, 11(43), 47-69. https://doi.org/10.14783/od.v11i43.5000070102

Cited By

Internationalization Strategies of Family Business: A Case Study of Saruhan Co.
International Journal of Research in Business and Social Science (2147- 4478)
https://doi.org/10.20525/ijrbs.v5i5.622

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377