Bu çalışmanın amacı Zihin Engelliler
Öğretmenliği Programı öğretmen adaylarının Bireyselleştirilmiş Eğitim
Programlarının Hazırlanması ve Öğretimin Bireyselleştirilmesi dersinde, işbirliği
ile Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP) geliştirmeleri ve bir ekiple
birlikte çalışma becerilerini kazanmaları sürecinin ve sonuçlarının
betimlenmesidir. Çalışma nitel araştırma yöntemi olan durum çalışması olarak
yürütülmüştür. Çalışmaya toplam 100 öğretmen adayı ve üç öğretim elemanı
katılmıştır. Çalışmada veriler; katılımcı gözlem, saha notları, öğretmen adayı
ödevleri, öğretmen adayı günlükleri ve öğretim elemanı görüşleri kullanılarak
toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yapılarak analiz edilmiştir.
Çalışmada uygulama sürecinde işbirliği ile öğretim ve öğrenme yaklaşımları
benimsenmiştir. İşbirliği ile öğrenme yolu ile ekip üyelerinin BEP hazırlama
becerilerin gelişmesinin yanı sıra BEP’in önemli gerekliliklerinden biri olan
ekiple çalışma becerileri de gelişmiştir. Ayrıca dersin işbirliği ile öğretim
yolu ile yürütülmesi öğretmen adaylarına işbirliği ile çalışmaya iyi bir model
oluşturmuştur. Bu çalışma sonucunda öğretmen adayları hem bireysel hem grup
olarak BEP hazırlama aşamalarını izleyerek özel gereksinimi olan bir öğrencinin
gereksinimlerine uygun bir BEP hazırlamışlar ve öğretim uyarlamaları
yapmışlardır. Ek olarak, işbirliği ile BEP hazırlama sürecinde öğretmen
adaylarının birbirleriyle etkili bir iletişim kurdukları ve oldukça hevesli
şekilde derse katıldıkları gözlenmiştir. Bu çalışmanın bulguları öğretmen
adaylarının ileride yaşayabilecekleri zorluklarla baş etmeleri ve sürece
hazırlanmaları için öğretmenlere yardımcı olacaktır.
BEP geliştirme işbirliğiyle öğretim yaklaşımı işbirliğiyle öğrenme yaklaşımı grup çalışması
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 02 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.