Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teachers Opinions on Teacher Selection Made by Parents in Schools as an Educational Problem

Yıl 2023, Sayı: 95, 1 - 14, 15.09.2023
https://doi.org/10.17753/sosekev.1257356

Öz

The purpose of this research is to identify the problems encountered in the selection of teachers in schools and to offer solutions. The research was created within the scope qualitative research method, in the framework of phenomenology pattern. The working group the investigative was by the maximum sampling technique, one of the purposeful sampling methods. The study group of the research consists of 12 teachers working in the Erbaa district of Tokat province in the 2022/2023 period. In order to collect the data, semi-structured interview form of open-ended questions consisting of eight items were used with the participating teachers. The resulting data was analyzed using the explanatory analysis technique. Participants primarily choose concept choice; preferred, the process of choosing, liking, finding, and distinguishing the good one. As the reasons for the choice of teachers; academic achievement, gender, trust, suggestion of close environment and the world view of the teacher. As the results of the participants' teacher selection; crowded classrooms, level difference between classes, teacher ego, academic success, and competition between teachers. In order to overcome the teacher selection problem, the participants; They made some suggestions such as the self-sacrificing work of the teacher, the method of drawing lots, the balanced distribution of the classes, the determination of the school administrators, guiding the parents and self-realization. In conclusion, since the teacher selection practice harms the education process and teachers, this practice should be terminated within the framework of the principle of equality in education.

Kaynakça

  • Alkan, C. (1998). Öğretmenlik mesleğinde istihdam. Çağdaş Eğitim Dergisi, 241, 12-18.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı (6. baskı). Sakarya.
  • Arslan, Y. (2018). Öğretmenlerin farklılıkların yönetimi yaklaşımlarına ilişkin algıları ile örgütsel mutluluk algıları arasındaki ilişki (Tez No. 511159) [Doktora tezi, Kocaeli Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Aydın, S. (2021). Tercih edilen sınıf öğretmenlerinin tercih edilme sebepleri, eğitim öğretim uygulamaları ve öğretmenlik mesleği hakkındaki algıları (Tez No. 657910) [Yüksek lisans tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeleri (5. baskı). Pegem.
  • Balcı, E. (1991). Öğretmenlerin rolleri, eğitim sosyolojisi. Pegem.
  • Bayar, A. (2014). The components of effective professional development activities in terms of teachers’ perspective. International Online Journal of Educational Sciences. 6(2), 319–327. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED552871.pdf
  • Bayar, A., & Bayar, M. (2022). Medyada öğretmenler hakkında yapılan konuşmaların öğretmenlerin mesleki mutluluklarına yansımaları. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(3), 367-383. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1128218
  • Bayar, A., & Çelenk, M. (2019). Sınıf öğretmenlerinin lisansüstü eğitimine ilişkin görüşleri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(2), 225-237. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cybd/issue/49666/594769 Bursalıoğlu, Z. (1994). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Pegem.
  • Cottle, M. L. (2014). Teacher professionalism: A study of professionalism for religious educators in the seminary and indtitutes department of the church educational system, Utah State University, Merrill-Cazier Library.
  • Çalışkan, N., & Ayık A. (2015). Okul aile birliği ve velilerle iletişim. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 69-82. https://dergipark.org.tr/tr/pub/aeusbed/issue/1446/17439
  • Çelik, M., Kök, M., & Yazar, A. (2008). Aile katılımının okul öncesi eğitimde ve 2006 öncesi eğitim programındaki yeri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 233-243.
  • Çelikten, M., Şanal, M., & Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(19), 207-237.
  • Çepni, S. (2005) Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (2. baskı). Trabzon.
  • Çetin, A. (2017). Özel dershanelerden resmi okullara atanan ilköğretim fen bilimleri öğretmenleri üzerine bir durum çalışması (Tez No. 485620) [Doktora tezi, Çukurova Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Çiftçili, V. (2007). Dershane öğretmenlerinin öğretmen yeterlilik düzeyleri ve mesleki doyumları arasındaki ilişki [Yayımlanmamış doktora tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Demir, S. B. (2011). Öğretmen kariyer basamakları uygulamasının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 2(3), 53-80
  • Doreen, S., & Prieur, D. (1996). Teacher professionalism and school leadership: An antitheis? Education, 116(3), 393-396.
  • Eraslan, L., & Çakıcı, D., (2011). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 427-438.
  • Gültekin, M. (2020). Değişen toplumda eğitim ve öğretmen nitelikleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 10(11), 654-700. https://doi.org/10.18039/ajesi.682130
  • Gündüz, H. B. (2005). Bir meslek olarak öğretmenlik. M. D. Karslı (Ed.), Öğretmenlik mesleğine giriş içinde (ss. 29-55). Pegem.
  • Hacıoğlu, F., & Alkan, C. (1997). Öğretmenlik uygulamaları. Alkım.
  • Karagözoğlu, G. (1987). Yükseköğretime geçişte öğretmenlik mesleğine yönelme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 34-46.
  • Karakelle, S. (2005). Öğretmenlerin etkili öğretmen tanımlarının etkili öğretmenlik boyutlarına göre incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 30(135), 1-10.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemleri (10. baskı). Nobel.
  • Kirk, J., & Miller, M. L. (1986). Reliability and validity in qualitative research. Sage.
  • McMillan J. H. (2004). Educational research: Fundamentals fort he consumer. Allyn and Bacon.
  • Mutluer, Ö., & Yüksel, S. (2019). Emekli ve kıdemli öğretmenlerin öğretmenlik mesleğinin sosyal statüsü hakkındaki görüşleri. 28.Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Okut, L. (2009). İlköğretim okulu öğretmenlerinin eğitime ilişkin inançlarına göre etkili öğretmen özellik ve davranışlarına sahip olma dereceleri (Tez No. 309543) [Doktora tezi, Ankara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Özdemir, T. Y. (2018). Öğretmenlik mesleği ve Türkiye'de öğretmen yetiştirme. M. B. Özan & T. Y. Özdemir (Ed.), Eğitim bilimine giriş içinde (ss. 202-228). Asos.
  • Özoğlu, M., Gür, B. S., & Altunoğlu, A. (2013). Türkiye’de ve Dünya’da öğretmenlik retorik ve pratik: Eğitime bakış. Eğitim-Öğretim ve Bilim Araştırma Dergisi, 54(10).
  • Özsoy, G., Özsoy, S., Özkara, Y., & Memiş, A. D. (2010). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih etmelerinde etkili olan faktörler. İlköğretim Online, 9(3), 910-921.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. Sage
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün & S. B. Demir, Çev.). Pegem.
  • Saban, A. (2000). Öğrenme öğretme süresi, yeni teori ve yaklaşımlar. Nobel.
  • Semerci, N., Demiralp, D., Koç, S., & Kerimgil, S. (2009). Geçmişte (1942) ve günümüzde (2003) göreve başlamış sınıf öğretmenlerine göre öğretmenlik. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33(1), 37-60.
  • Schwartz, B. (2004). The paradox of choice: Why more is less. Ecco.
  • Şahin, F., & Kargın, T. (2013). Sınıf öğretmenlerine üstün yetenekli öğrencilerin belirlenmesi konusunda verilen bir eğitim programının etkililiği. Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Dergisi, 14(2), 1-13. https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000181
  • Şanal, M. (1999). Toplumsal değişim süreci içerisinde öğretmenler ve öğretmen rollerindeki değişmeler. Eğitim Yönetimi, 17(5), 53-64.
  • Şişman, M., & Acat, B. (2003). Öğretmenlik uygulaması çalışmalarının öğretmenlik mesleğinin algılanmasındaki etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 235-250.
  • Tedmem, (2018). Okullarda ders dışı etkinliklerin işlevleri. Türk Eğitim Derneği. https://tedmem.org/blog/okullarda-ders-disi-etkinliklerin-islevleri
  • Telli, G., & Ayçin, E. (2021). Öğretmen seçim sürecinde en iyi-en kötü ve mabac yöntemlerinin bütünleşik olarak kullanılması. International Journal of Social Sciences, 6(2), 733-750. https://doi.org/10.31454/troyacademy.899397
  • Tuzcuoğlu, N. (2007). Türk milli eğitiminde okul destek sistemleri. A. Oktay (Ed.), Eğitim bilimine giriş içinde (ss. 249-276). Pegem.
  • Ünal, S., & Ada S., (2001). Öğretmenlik mesleğine giriş. Marmara Üniversitesi.
  • Wright, T. A., & Bonett, D. G. (2007). Job satisfaction and psychological well-being as nonadditive predictors of workplace turnover. Journal of Management, 33(2), 141-160. https://doi.org/10.1177/0149206306297582
  • Wright, T. A., Cropanzano, R., & Bonett, D. G. (2007). The moderating role of employee positive well being on the relation between job satisfaction and job performance. Journal of Occupational Health Psychology, 12(2), 93-104. https://doi.org/10.1037/1076-8998.12.2.93
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Nitel araştırma yöntemleri (8. baskı). Seçkin.
  • Yurdakul, S., Gür, B.S., Çelik, Z., & Kurt, T. (2016). Öğretmenlik mesleği ve mesleğin statüsü. Eğitim Bir Sen Stratejik Araştırmalar Merkezi, 70(13).
  • İnternet Kaynakları Habertürk. http://haberturk.com.tr adresinden 10 Kasım 2022 tarihinde alınmıştır. Yenişafak. http://yenisafak.com.tr adresinden 10 Kasım 2022 tarihinde alınmıştır. Türk Dil Kurumu Sözlük. https://sozluk.gov.tr/ adresinden 10 Kasım 2022 tarihinde alınmıştır.

BİR EĞİTİM SORUNSALI OLARAK OKULLARDA VELİLER TARAFINDAN YAPILAN ÖĞRETMEN SEÇİMİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2023, Sayı: 95, 1 - 14, 15.09.2023
https://doi.org/10.17753/sosekev.1257356

Öz

Bu araştırmanın amacı; okullarda öğretmen seçiminde karşılaşılan sorunları belirlemek ve çözüm yolları sunmaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemi kapsamında, olgubilim deseniyle oluşturulmuştur. Araştırmada çalışma grubunu belirlerken amaçlı örneklem yöntemlerinden maksimum örnekleme tekniğiyle tespit yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2022/2023 döneminde Tokat ili Erbaa ilçesinde görev yapan 12 öğretmenden oluşmuştur. Verilerin toplaması için katılımcı öğretmenlere sekiz maddeden oluşan açık uçlu sorulardan meydana getirilen yarı yapılandırılmış görüşme amacıyla oluşturulan form kullanılmıştır. Ortaya çıkan veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcılar öncelikle seçim, seçme kavramını; tercih etmek, seçme işlemi, beğenmek, iyi olanı bulabilmek ve ayırt etmek şeklinde ifade etmişlerdir. Katılımcılar öğretmen seçiminin nedenleri olarak; akademik başarı, cinsiyet, güven, yakın çevre telkini ve öğretmenin dünya görüşü şeklinde belirtmişlerdir. Katılımcılar öğretmen seçiminin sonuçları olarak; kalabalık sınıflar, sınıflar arası seviye farkı, öğretmen egosu, akademik başarı ve öğretmenler arası yarış şeklinde ifade etmişlerdir. Katılımcılar öğretmen seçimi sorununun üstesinden gelinmesi için; öğretmenin özverili çalışması, kura yöntemi, sınıfların dengeli dağılımı, okul yönetimlerinin kararlılığı, velilere rehberlik etme ve kendini gerçekleştirme şeklinde birtakım önerilerde bulunmuşlardır. Sonuç olarak; öğretmen seçimi uygulaması eğitim öğretim sürecine ve öğretmenlere zarar verdiği için bu uygulamanın eğitimde eşitlik ilkesi çerçevesinde sonlandırılması gerekmektedir.

Kaynakça

  • Alkan, C. (1998). Öğretmenlik mesleğinde istihdam. Çağdaş Eğitim Dergisi, 241, 12-18.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı (6. baskı). Sakarya.
  • Arslan, Y. (2018). Öğretmenlerin farklılıkların yönetimi yaklaşımlarına ilişkin algıları ile örgütsel mutluluk algıları arasındaki ilişki (Tez No. 511159) [Doktora tezi, Kocaeli Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Aydın, S. (2021). Tercih edilen sınıf öğretmenlerinin tercih edilme sebepleri, eğitim öğretim uygulamaları ve öğretmenlik mesleği hakkındaki algıları (Tez No. 657910) [Yüksek lisans tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeleri (5. baskı). Pegem.
  • Balcı, E. (1991). Öğretmenlerin rolleri, eğitim sosyolojisi. Pegem.
  • Bayar, A. (2014). The components of effective professional development activities in terms of teachers’ perspective. International Online Journal of Educational Sciences. 6(2), 319–327. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED552871.pdf
  • Bayar, A., & Bayar, M. (2022). Medyada öğretmenler hakkında yapılan konuşmaların öğretmenlerin mesleki mutluluklarına yansımaları. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(3), 367-383. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1128218
  • Bayar, A., & Çelenk, M. (2019). Sınıf öğretmenlerinin lisansüstü eğitimine ilişkin görüşleri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(2), 225-237. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cybd/issue/49666/594769 Bursalıoğlu, Z. (1994). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Pegem.
  • Cottle, M. L. (2014). Teacher professionalism: A study of professionalism for religious educators in the seminary and indtitutes department of the church educational system, Utah State University, Merrill-Cazier Library.
  • Çalışkan, N., & Ayık A. (2015). Okul aile birliği ve velilerle iletişim. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 69-82. https://dergipark.org.tr/tr/pub/aeusbed/issue/1446/17439
  • Çelik, M., Kök, M., & Yazar, A. (2008). Aile katılımının okul öncesi eğitimde ve 2006 öncesi eğitim programındaki yeri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 233-243.
  • Çelikten, M., Şanal, M., & Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(19), 207-237.
  • Çepni, S. (2005) Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (2. baskı). Trabzon.
  • Çetin, A. (2017). Özel dershanelerden resmi okullara atanan ilköğretim fen bilimleri öğretmenleri üzerine bir durum çalışması (Tez No. 485620) [Doktora tezi, Çukurova Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Çiftçili, V. (2007). Dershane öğretmenlerinin öğretmen yeterlilik düzeyleri ve mesleki doyumları arasındaki ilişki [Yayımlanmamış doktora tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Demir, S. B. (2011). Öğretmen kariyer basamakları uygulamasının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 2(3), 53-80
  • Doreen, S., & Prieur, D. (1996). Teacher professionalism and school leadership: An antitheis? Education, 116(3), 393-396.
  • Eraslan, L., & Çakıcı, D., (2011). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 427-438.
  • Gültekin, M. (2020). Değişen toplumda eğitim ve öğretmen nitelikleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 10(11), 654-700. https://doi.org/10.18039/ajesi.682130
  • Gündüz, H. B. (2005). Bir meslek olarak öğretmenlik. M. D. Karslı (Ed.), Öğretmenlik mesleğine giriş içinde (ss. 29-55). Pegem.
  • Hacıoğlu, F., & Alkan, C. (1997). Öğretmenlik uygulamaları. Alkım.
  • Karagözoğlu, G. (1987). Yükseköğretime geçişte öğretmenlik mesleğine yönelme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 34-46.
  • Karakelle, S. (2005). Öğretmenlerin etkili öğretmen tanımlarının etkili öğretmenlik boyutlarına göre incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 30(135), 1-10.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemleri (10. baskı). Nobel.
  • Kirk, J., & Miller, M. L. (1986). Reliability and validity in qualitative research. Sage.
  • McMillan J. H. (2004). Educational research: Fundamentals fort he consumer. Allyn and Bacon.
  • Mutluer, Ö., & Yüksel, S. (2019). Emekli ve kıdemli öğretmenlerin öğretmenlik mesleğinin sosyal statüsü hakkındaki görüşleri. 28.Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Okut, L. (2009). İlköğretim okulu öğretmenlerinin eğitime ilişkin inançlarına göre etkili öğretmen özellik ve davranışlarına sahip olma dereceleri (Tez No. 309543) [Doktora tezi, Ankara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Özdemir, T. Y. (2018). Öğretmenlik mesleği ve Türkiye'de öğretmen yetiştirme. M. B. Özan & T. Y. Özdemir (Ed.), Eğitim bilimine giriş içinde (ss. 202-228). Asos.
  • Özoğlu, M., Gür, B. S., & Altunoğlu, A. (2013). Türkiye’de ve Dünya’da öğretmenlik retorik ve pratik: Eğitime bakış. Eğitim-Öğretim ve Bilim Araştırma Dergisi, 54(10).
  • Özsoy, G., Özsoy, S., Özkara, Y., & Memiş, A. D. (2010). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih etmelerinde etkili olan faktörler. İlköğretim Online, 9(3), 910-921.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. Sage
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün & S. B. Demir, Çev.). Pegem.
  • Saban, A. (2000). Öğrenme öğretme süresi, yeni teori ve yaklaşımlar. Nobel.
  • Semerci, N., Demiralp, D., Koç, S., & Kerimgil, S. (2009). Geçmişte (1942) ve günümüzde (2003) göreve başlamış sınıf öğretmenlerine göre öğretmenlik. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33(1), 37-60.
  • Schwartz, B. (2004). The paradox of choice: Why more is less. Ecco.
  • Şahin, F., & Kargın, T. (2013). Sınıf öğretmenlerine üstün yetenekli öğrencilerin belirlenmesi konusunda verilen bir eğitim programının etkililiği. Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Dergisi, 14(2), 1-13. https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000181
  • Şanal, M. (1999). Toplumsal değişim süreci içerisinde öğretmenler ve öğretmen rollerindeki değişmeler. Eğitim Yönetimi, 17(5), 53-64.
  • Şişman, M., & Acat, B. (2003). Öğretmenlik uygulaması çalışmalarının öğretmenlik mesleğinin algılanmasındaki etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 235-250.
  • Tedmem, (2018). Okullarda ders dışı etkinliklerin işlevleri. Türk Eğitim Derneği. https://tedmem.org/blog/okullarda-ders-disi-etkinliklerin-islevleri
  • Telli, G., & Ayçin, E. (2021). Öğretmen seçim sürecinde en iyi-en kötü ve mabac yöntemlerinin bütünleşik olarak kullanılması. International Journal of Social Sciences, 6(2), 733-750. https://doi.org/10.31454/troyacademy.899397
  • Tuzcuoğlu, N. (2007). Türk milli eğitiminde okul destek sistemleri. A. Oktay (Ed.), Eğitim bilimine giriş içinde (ss. 249-276). Pegem.
  • Ünal, S., & Ada S., (2001). Öğretmenlik mesleğine giriş. Marmara Üniversitesi.
  • Wright, T. A., & Bonett, D. G. (2007). Job satisfaction and psychological well-being as nonadditive predictors of workplace turnover. Journal of Management, 33(2), 141-160. https://doi.org/10.1177/0149206306297582
  • Wright, T. A., Cropanzano, R., & Bonett, D. G. (2007). The moderating role of employee positive well being on the relation between job satisfaction and job performance. Journal of Occupational Health Psychology, 12(2), 93-104. https://doi.org/10.1037/1076-8998.12.2.93
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Nitel araştırma yöntemleri (8. baskı). Seçkin.
  • Yurdakul, S., Gür, B.S., Çelik, Z., & Kurt, T. (2016). Öğretmenlik mesleği ve mesleğin statüsü. Eğitim Bir Sen Stratejik Araştırmalar Merkezi, 70(13).
  • İnternet Kaynakları Habertürk. http://haberturk.com.tr adresinden 10 Kasım 2022 tarihinde alınmıştır. Yenişafak. http://yenisafak.com.tr adresinden 10 Kasım 2022 tarihinde alınmıştır. Türk Dil Kurumu Sözlük. https://sozluk.gov.tr/ adresinden 10 Kasım 2022 tarihinde alınmıştır.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi, Eğitim Planlaması
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adem Bayar 0000-0002-8693-9523

Mustafa Balcı 0000-0002-7092-8491

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 95

Kaynak Göster

APA Bayar, A., & Balcı, M. (2023). BİR EĞİTİM SORUNSALI OLARAK OKULLARDA VELİLER TARAFINDAN YAPILAN ÖĞRETMEN SEÇİMİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. EKEV Akademi Dergisi(95), 1-14. https://doi.org/10.17753/sosekev.1257356