Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Problem Kavramının Öğrencilerde Çağrıştırdığı Kavramlar

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 158 - 166, 30.12.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı, problem kavramının öğrencilerde meydana getirdiği çağrışımları saptamaktır. Bu çalışma Marmara Bölgesinde orta ölçekli bir ilin bir ilçesinde 4, 5, 6 ve 7. sınıfa devam eden 300 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma nitel araştırmadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Bu araştırmada öğrencilere problem kavramının, en çok arkadaş, matematik, kavga, stres kavramlarını çağrıştırdığı sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2014). Aktif öğrenme. İzmir: Biliş Yayınevi.
  • Ağaç, G. & Masal, E. (2017). 8. sınıf öğrencilerinin problem çözme hakkındaki düşünceleri, matematiksel inançları, öğrenilmiş çaresizlikleri ve akademik başarıları arasındaki ilişki. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 16 (1), 216-229.
  • Altun, M. (2008). Matematik öğretimi. Bursa: Aktüel Akademi Yayınları.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri spss uygulamalı (6. baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Bingham, A. (2004). Çocuklarda problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi (Çev: Ferhat OĞUZKAN). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Boonen, A. J. H, Reed, H., C., Schoonenboom J. & Jolles J. (2016). It’s not a math lesson - we’re learning to draw! Teachers’ use of visual representations in instructing word problem solving in sixth grade of elementary school. Frontline Learning Research, 4 (5), 34 - 61
  • Borich, G. D. (2014). Effective teaching methods: research-based practice, 8/E. Pearson.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F., (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Csapó, B. & Funke, J. (2017). The nature of problem solving: Using research to ınspire 21st century learning. OECD Publishing, Paris. Erişim adresi: http://dx.doi.org/10.1787/9789264273955-en
  • Çepni, S. (Ed.). (2014). Fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Yazarın Kendisi.
  • Gür, H. & Hangül, T. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejileri Üzerine Bir Çalışma. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(1), 95-112.
  • Gürbüztürk,O., Koç, S., Babaoğlu, M., H. (2016). The effect of allosteric learning model on the problem solving skills of 7th grade students in english course. Journal of Education and Future, 9, 67-82
  • Hsiao H., S. , Lin C., Y., , Chen J.,C., & Peng Y., F. (2018). The ınfluence of a mathematics problem-solving training system on first-year middle school students. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 14(1), 77-93.
  • Ilgın, H. & Arslan, D. (2012). Türkçe dersinde metinlerle problem çözme öğretiminin öğrencilerin problem çözme becerilerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 2, 157-176.
  • Koç, C. (2014). İlköğretim öğrencilerinin problem çözme becerilerine yönelik algıları ve öğrenme sürecinde yardım istemeleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (2), 659-678.
  • Konan, N. (2013). Relationship between locus of control and problem-solving skills of high school administrators. International Journal of Social Sciences and Education, 3(3), 786-794.
  • MEB (2017). İlköğretim kurumları fen bilimleri dersi öğretim programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Özgen, K., Ay, M., Kılıç, Z.,Özsoy, G.& Alpay, F., N. (2017) Ortaokul öğrencilerinin öğrenme stilleri ve matematiksel problem çözmeye yönelik tutumlarının incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 215-244.
  • Petersen, B., McAuliffe, S. & Vermeulen, C.. (2017). Writing and mathematical problem solving in Grade 3‘, South African Journal of Childhood Education, 7(1), 2223-7674.
  • Polya, G. (1997). Nasıl çözmeli ? (Çev. Feryal Halatçı). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Saygılı, G. (Ed.). (2015). İlkokulda kullanılan strateji, yöntem ve teknikler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tambycik, T., & Meerah, T. S. M. (2010). Students’ difficulties in mathematics problem solving: What do they say?. Procedia Social and Behavioral Sciences, 8, 142-151.
  • Toksoy, E., S., & Eryılmaz, A., R. (2017). Öğrencilerin problemleri çözüm süreçlerinin ipucu destekli problem çözme aracı ile belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32 (1), 185-208.
  • Turhan, B. (2011). Problem kurma yaklaşımı ile gerçekleştirilen matematik öğretiminin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin problem çözme başarıları, problem kurma becerileri ve matematiğe yönelik görüşlerine etkisinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Wismath S., Orr D. & Zhong M. (2014). Student perception of problem solving skills. Transformative Dialogues: Teaching & Learning Journal, 7 (3), 1-17.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Zeki Apaydın Bu kişi benim 0000-0002-6581-4828

Mehmet Ali Kandemir 0000-0001-9340-2559

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Apaydın, Z., & Kandemir, M. A. (2018). Problem Kavramının Öğrencilerde Çağrıştırdığı Kavramlar. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 3(2), 158-166.