Bu araştırma ile ortaokul ve lise öğrencilerinin, öğretmenlerine ve okul müdürüne duydukları güven düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretmenlere güven ölçeği ve müdüre güven ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın verileri 2012-2013 eğitim-öğretim yılında, Malatya ili merkez ilçedeki okullarda öğrenim gören 402 ortaokul, 309 lise olmak üzere toplam 711 öğrenciden elde edilmiştir. Araştırmanın verileri t testi, tek yönlü varyans analizi ve korelasyon istatistikleri kullanılarak analizi edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin öğretmenlerine ve okul müdürlerine güven düzeylerinin cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Ortaokul öğrencilerinin öğretmenlerine güven düzeyleri ile müdüre güven düzeyleri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki; lise öğrencilerinin öğretmenlerine güven düzeyleri ile müdüre güven düzeyleri arasında yüksek düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors |
|
Publication Date | July 12, 2016 |
Published in Issue | Year 2016, Volume 40, Issue 1 |
Bibtex | @ { cumusosbil258294, journal = {Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi}, eissn = {1305-5143}, address = {}, publisher = {Sivas Cumhuriyet Üniversitesi}, year = {2016}, volume = {40}, number = {1}, pages = {259 - 280}, title = {ORTAOKUL VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN OKUL MÜDÜRÜNE VE ÖĞRETMENLERE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ}, key = {cite}, author = {Özer, Niyazi and Dönmez, Burhanettin and Atik, Servet} } |
APA | Özer, N. , Dönmez, B. & Atik, S. (2016). ORTAOKUL VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN OKUL MÜDÜRÜNE VE ÖĞRETMENLERE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ . Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi , 40 (1) , 259-280 . Retrieved from http://cujos.cumhuriyet.edu.tr/en/pub/issue/24366/258294 |
MLA | Özer, N. , Dönmez, B. , Atik, S. "ORTAOKUL VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN OKUL MÜDÜRÜNE VE ÖĞRETMENLERE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ" . Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 40 (2016 ): 259-280 <http://cujos.cumhuriyet.edu.tr/en/pub/issue/24366/258294> |
Chicago | Özer, N. , Dönmez, B. , Atik, S. "ORTAOKUL VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN OKUL MÜDÜRÜNE VE ÖĞRETMENLERE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ". Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 40 (2016 ): 259-280 |
RIS | TY - JOUR T1 - ORTAOKUL VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN OKUL MÜDÜRÜNE VE ÖĞRETMENLERE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ AU - Niyazi Özer , Burhanettin Dönmez , Servet Atik Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 259 EP - 280 VL - 40 IS - 1 SN - -1305-5143 M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi ORTAOKUL VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN OKUL MÜDÜRÜNE VE ÖĞRETMENLERE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ %A Niyazi Özer , Burhanettin Dönmez , Servet Atik %T ORTAOKUL VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN OKUL MÜDÜRÜNE VE ÖĞRETMENLERE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ %D 2016 %J Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi %P -1305-5143 %V 40 %N 1 %R %U |
ISNAD | Özer, Niyazi , Dönmez, Burhanettin , Atik, Servet . "ORTAOKUL VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN OKUL MÜDÜRÜNE VE ÖĞRETMENLERE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ". Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 40 / 1 (July 2016): 259-280 . |
AMA | Özer N. , Dönmez B. , Atik S. ORTAOKUL VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN OKUL MÜDÜRÜNE VE ÖĞRETMENLERE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. CUJOSS. 2016; 40(1): 259-280. |
Vancouver | Özer N. , Dönmez B. , Atik S. ORTAOKUL VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN OKUL MÜDÜRÜNE VE ÖĞRETMENLERE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016; 40(1): 259-280. |
IEEE | N. Özer , B. Dönmez and S. Atik , "ORTAOKUL VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN OKUL MÜDÜRÜNE VE ÖĞRETMENLERE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ", Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 40, no. 1, pp. 259-280, Jul. 2016 |
.