Öğretmenlik, bireylerin öğrenmelerinin belli bir amaç doğrultusunda başlatılması, yönlendirilmesi ve gerçekleştirilmesi sürecine ilişkin etkinlikleri kapsar. Bu etkinlikleri yapan kişi de öğretmendir. Öğretmenlerin üstlenmiş oldukları roller ve bu rollere verilen değer, mesleklerine ilişkin tutumlarının göstergesi olabilmektedir.DinleyinFonetik olarak okuyun Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin, öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşlerini ortaya koymayı amaçlayan bu çalışmada taramaya dayalı betimsel yöntem kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 17 paket programından yararlanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda bir bütün olarak öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum puanlarının “orta” ve “yüksek” düzeyinde değer aldığı görülmektedir. Cinsiyet değişkenine göre erkek ve kız öğrencilerin tutum puanları arasında anlamlı bir farklılık görülmektedir. Özellikle öğretmenlik mesleğine ilişkin bayanların daha çok yatkın olduğu yönündeki genel kanı bu araştırma sonuçlarında da kendisini göstermiştir. Bu araştırma sonuçlarından hareketle; öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlar eğitim fakültelerinde diğer bölüm öğrencileri ile de çalışılarak araştırılabilir. Eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin tutumları nitel bir araştırma ile ortaya konulabilir.
Anahtar Kelimeler: Öğretmen, tutum, öğretmenlik mesleği
Teaching individuals to start learning a particular purpose, direction and implementation of activities related to the process covers. These events in the person making the teacher. Teachers' roles and these roles are undertaken by the value given, may be indicator of their attitudes to their profession. Part of the students in classroom teaching, this study aims to reveal their views on the teaching profession based on the descriptive method was used to scan. SPSS 17 package program was used to analyze the data. T test and one-way analysis of variance was used to analyze the data. Research on the attitude scores of the teaching profession as a whole as a result of "medium" and "high" value at the level seen that. Gender variable, no significant difference between male and female students' attitude scores seen. That women are more prone to the teaching profession, especially on the general opinion has shown itself in the results of this research. The consequences of this research, attitudes toward teaching students in faculties of education by working in other departments can be ascertained. Faculties of education of the students with the attitudes revealed by a qualitative research.
Key Words: Teacher, attitude, teaching profession
Öğretmenlik, bireylerin öğrenmelerinin belli bir amaç doğrultusunda başlatılması, yönlendirilmesi ve gerçekleştirilmesi sürecine ilişkin etkinlikleri kapsar. Bu etkinlikleri yapan kişi de öğretmendir. Öğretmenlerin üstlenmiş oldukları roller ve bu rollere verilen değer, mesleklerine ilişkin tutumlarının göstergesi olabilmektedir.DinleyinFonetik olarak okuyun Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin, öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşlerini ortaya koymayı amaçlayan bu çalışmada taramaya dayalı betimsel yöntem kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 17 paket programından yararlanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda bir bütün olarak öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum puanlarının “orta” ve “yüksek” düzeyinde değer aldığı görülmektedir. Cinsiyet değişkenine göre erkek ve kız öğrencilerin tutum puanları arasında anlamlı bir farklılık görülmektedir. Özellikle öğretmenlik mesleğine ilişkin bayanların daha çok yatkın olduğu yönündeki genel kanı bu araştırma sonuçlarında da kendisini göstermiştir. Bu araştırma sonuçlarından hareketle; öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlar eğitim fakültelerinde diğer bölüm öğrencileri ile de çalışılarak araştırılabilir. Eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin tutumları nitel bir araştırma ile ortaya konulabilir
Primary Language | Tr |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 7, 2011 |
Published in Issue | Year 2011Volume: 35 Issue: 1 |
.