Bu araştırmanın amacı, farklı yıllarda tanılanmış üstün yetenekli öğrencilerin IQ puanlarını, cinsiyet değişkeni açısından karşılaştırmaktır. Araştırmanın örneklemini Malatya Bilim ve Sanat Merkezi’ne 2005-2013 yılları arasında kaydı yapılan 205’i kız, 277’si erkek olmak üzere toplam 482 üstün yetenekli öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplanma aracı olarak, WISC-R ve bireysel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde her yıl için üç bağımlı değişkendeki (sözel, performans ve genel) farklılık, 1 bağımsız değişken açısından Mann-Whitney U testi ile analiz edilmiştir. Bulgular üstün yetenekli öğrencilerin genel IQ, sözel ve performans IQ puanları arasında 2005-2013 yıllarının her birinde cinsiyet açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir.
Bu araştırmanın amacı, farklı yıllarda tanılanmış üstün yetenekli öğrencilerin IQ puanlarını, cinsiyet değişkeni açısından karşılaştırmaktır. Araştırmanın örneklemini Malatya Bilim ve Sanat Merkezi’ne 2005-2013 yılları arasında kaydı yapılan 205’i kız, 277’si erkek olmak üzere toplam 482 üstün yetenekli öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplanma aracı olarak, WISC-R ve bireysel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde her yıl için üç bağımlı değişkendeki (sözel, performans ve genel) farklılık, 1 bağımsız değişken açısından Mann-Whitney U testi ile analiz edilmiştir. Bulgular üstün yetenekli öğrencilerin genel IQ, sözel ve performans IQ puanları arasında 2005-2013 yıllarının her birinde cinsiyet açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 8, 2015 |
Published in Issue | Year 2015Volume: 39 Issue: 2 |
.