Bu çalışma, çapraz edebiyatın etkileyici bir örneği olan, David Almond’ın Dünya Büyülü Bir Yer (1999) adlı romanını, yazarın 19. yüzyıl İngiltere’sindeki çocuk madencilerin tarihsel dramını, günümüzdeki iki çocuk karakterin anlatısıyla nasıl iç içe geçirdiğini inceleyerek, ana tema olan ölüm merceğinden analiz etmeyi amaçlamaktadır. Romanda, çocuk madencilerin trajedisi, iki çocuk karakter tarafından Christopher Watson’ın hikâye anlatımı ve John Askew’un resim sanatı vasıtasıyla ve ayrıca “ölüm oyunu” adını verdikleri ilgi çekici bir oyun aracılığıyla yeniden canlandırılıp anlatılmaktadır. Bu çalışmada, anlatıda baskın olan ölüm temasının hikâye örgüsüne nüfuz ettiği, çocuk madencilerin ölümlerinin etkileyici bir şekilde betimlendiği ve bunların karakterler ile genel hikâye üzerindeki etkilerinin vurgulandığı gözlemlenmektedir. Bu çalışma, romandaki ilgili sahnelerin ve diyalogların analizi yoluyla, ölümün romanda ön plana çıkardığı daha derin tematik çıkarımları ve duygusal yankıyı ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Böylece çalışma, Almond’ın geçmiş ve şimdiyi iç içe geçirme ve her yaştan okuyucunun hislerine ve ilgisine hitap eden derin bir iç görü ve bağlantı dokusu oluşturma yöntemlerine ışık tutmaktadır. Ayrıca Dünya Büyülü Bir Yer’de bulunan tematik zenginlik ve anlatısal karmaşıklığın analizinin, okuyuculara romanın kalıcı etkisine ilişkin daha derin bir takdir duygusu sağlayacağı düşünülmektedir. Ayrıca Dünya Büyülü Bir Yer’de bulunan tematik zenginlik ve anlatısal karmaşıklığın analizinin, okuyuculara romanın kalıcı etkisini daha derinden hissettirecek duygular sağlayacağı düşünülmektedir.
Makalemde etik beyan gerektiren bir durum yoktur.
Destekleyen Kurum yok.
Teşekkür Yok.
This study aims to analyse David Almond’s Kit’s Wilderness (1999), which serves as a compelling example of crossover literature, through the lens of the main theme of death by means of an exploration of how Almond intertwines the historical drama of the 19th-century child miners in England with the present-day narrative of two child characters. In the novel, the tragedy of child miners is re-enacted and narrated by two child characters through Christopher Watson’s art of storytelling and John Askew’s painting, and additionally, through an intriguing game they call the “death game”. In this study, it is observed that within the narrative, the prevalent theme of death permeates the storyline, providing a poignant portrayal of the deaths of the child miners, and their impact on the characters and the overarching plot. By means of the analysis of the relevant scenes and conversations in the novel, this study aims to unravel the deeper thematic implications and emotional resonance that death brings to the forefront of the novel. By so doing, the study illuminates the profound ways in which Almond intertwines past and present, weaving a tapestry of profound introspection and relevance that resonates with readers of all ages. Besides, it is believed that the analysis of the thematic richness and narrative complexity in Kit’s Wilderness will provide readers with emotions that will allow them to feel the enduring impact of the novel more deeply.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | British and Irish Language, Literature and Culture |
| Journal Section | Research Article |
| Authors | |
| Publication Date | November 28, 2025 |
| Submission Date | September 11, 2025 |
| Acceptance Date | November 20, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 49 Issue: 3 |
.