ÖZET
Üniversitelerin kendi içerisinde yapılanma ihtiyacı her geçen gün artmasına karşın bu duruma ve işleyen gelişmelere karşı ciddi çalışmaların yeterince olmadığı görülmektedir. Bu çalışmayla üniversitelerde yürütülmekte olan lisansüstü eğitim yeterliliklerine uluslar arası yeterlilikler bağlamında eğitim bilimleri alanı örnekleminde dikkat çekmek amaçlanmıştır. Bu çalışmada yöntem olarak öğretim üyelerinin görüşlerini almak amacıyla nicel karakterli 40 adet soru formu oluşturularak farklı bölgelerdeki gelişmiş 12 Üniversitenin ilgili enstitülerine ulaşılmıştır. 135 kişilik öğretim üyesi araştırmaya katılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde; bağımsız değişkenlerle beraber verilen çoklu seçenekli soru formu değerlendirilmiştir. Bağımlı ve bağımsız değişkenler betimsel istatistik eşliğinde bağımsız değişkenler için t testi, tek yönlü ANOVA testi ve çapraz karşılaştırma yapmak için ki-kare istatistik teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, araştırmanın ana kütlesini temsilen Türkiye’de bulunan 7 Coğrafi bölge içerisinden her bölgeden en az bir üniversite olması koşulu sağlanarak daha çok doktora eğitimi yaptığı bilinen üniversiteleri kapsaması planlanmıştır. Araştırmanın Sonucu öğrencilerin önemli bir kısmı yetersiz bulunurken, öğrencilerin iletişim becerisine ilişkin yetersizliği olduğu öğretim üyelerinin bir kısmı tarafından dile getirilirken genel anlamda mesleki yetersizliğin olduğu vurgulanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Eğitim, Program, Eğitim Bilimleri, Lisansüstü Eğitim. Üniversite, Nitelik, Nicelik.
Anahtar Kelimeler: Eğitim Program Eğitim Bilimleri Lisansüstü Eğitim. Üniversite Nitelik Nicelik.
Üniversitelerin kendi içerisinde yapılanma ihtiyacı her geçen gün artmasına, ve işleyen gelişmelere karşı ciddi çalışmaların yeterince olmadığı görülmektedir. Bu çalışmayla üniversitelerde yürütülmekte olan lisansüstü eğitim yeterliliklerine uluslar arası yeterlilikler bağlamında eğitim bilimleri alanı örnekleminde dikkat çekmek amaçlanmıştır. Bu çalışmada öğretim üyelerinin görüşlerini almak amacıyla nicel karakterli 40 adet soru oluşturularak farklı bölgelerdeki gelişmiş 12 Üniversitenin ilgili enstitülerine ulaşılmıştır. 135 kişilik öğretim üyesi araştırmaya katılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde; bağımsız değişkenlerle beraber verilen çoklu seçenekli soru formu değerlendirilmiştir. Bağımsız değişkenler için varyans analizi ve frekans değerleri üzerinden istatistik yorumlar yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, araştırmanın ana kütlesini temsilen Türkiye'de bulunan 7 Coğrafi bölge içerisinden her bölgeden en az bir üniversite olması koşulu sağlanarak daha çok doktora eğitimi yaptığı bilinen üniversiteleri kapsaması planlanmıştır. Araştırmanın Sonucu öğrencilerin önemli bir kısmı yetersiz bulunurken, öğrencilerin iletişim becerisine ilişkin yetersizliği olduğu öğretim üyelerinin bir kısmı tarafından dile getirilirken genel anlamda mesleki yetersizliğin olduğu vurgulanmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011Cilt: 35 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.