Bu çalışmanın amacı, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi öğrencilerinin küresel ısınma ve iklim değişikliğine ilişkin bilgi düzeylerinin ve algılarının belirlenmesidir. Araştırmada 382 öğrenciden veriler toplanmıştır. Veriler SPSS programa aracılığıyla frekans, yüzde, ortalamalar, bağımsız örneklem t testi ve ANOVA gibi testlerden yararlanılarak analiz edilmiştir.
Öğrencilerin iklim değişikliği ile ilgili olarak genel bilgi düzeylerinin “orta” düzeyde olduğu, bununla birlikte iklim değişikliği ile ilgili “mücadele” konusunda bilgi düzeylerinin daha düşük olduğu belirlenmiştir. Araştırma bulgularında öğrenciler iklim değişikliğini “doğal dengenin bozulması” olarak tanımlamışlardır. Öğrencilerin küresel ısınma ve iklim değişiklikleri ile ilgili bilgi kaynaklarının en fazla internet, bilimsel çalışmalar ve TV-radyo olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin iklim değişikliklerinin başlıca nedenleri hakkındaki görüşlerinin sırasıyla “hava kirliliği, ormansızlaşma ve ozon tabakasının delinmesi” olarak saptanmıştır. Araştırma bulgularında ayrıca aylık gelir, bilim alanı, baba mesleği, "ailenin yaşadığı yer", "iklim koşulları hakkında ders alma" değişkenleri ile öğrencilerin iklim değişikliği görüşleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Bilim alanlarına göre sosyal bilimlerde öğrenim gören öğrencilerin iklim değişikliğinin etkileri ve mücadele yolları konusunda bilgi düzeylerinin daha düşük olduğu belirlenmiştir.
Sonuç olarak öğrencilerin iklim değişikliği bilgi düzeylerinin artırılması amacıyla ve özellikle iklim değişikliği ile ilgili “mücadele” konusunda daha etkin eğitimlerin verilmesi ve farkındalıklarının artırılması önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020Cilt: 44 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.