Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ottoman-East Representations in Vittore Carpaccio's Paintings

Yıl 2023, Cilt: 47 Sayı: 2, 265 - 270, 25.12.2023

Öz

It is known that the artists of the Venetian Renaissance were heavily influenced by the developing relations between the Venetian Republic and the Ottoman-Eastern Empire, and that they sometimes reflected these influences in their works. In the paintings of the Venetian School period, it is seen that the artists visualised the nature, architecture and cultural figures of the distant Ottoman Empire from a certain perspective. As a matter of fact, it is possible to see the manifestations of these images in a wide range, starting from more realistic depictions based on the impression of Ottoman-Eastern merchants or ambassadors strolling in Venetian squares to the "fantastic oriental" image presented by sacred texts. In this respect, this study analyses the impact of the humanitarian relations between the Ottoman Empire and the Republic of Venice on the arts; evaluates the presence of this interaction in the works of the prominent Venetian School artist Vittore Carpaccio and tries to explain with examples how the arts of the two societies affected the works of art depending on the growing relationship.

Kaynakça

  • Berrie, B., H , (2006), Pigments in Venetian and Islamic Painting, Venice and the Islamic World, 828 – 1797, Yale University Press.
  • Brown, F. P., (1988). Carpaccio Çağında Venedik Anlatı Resmi, New Haven ve Londra, Yale University Press.
  • Campbell, L.,(1981). On Beşinci Ve On Altıncı Yüzyıllarda Veneto'daki Hollanda Resimleri Üzerine Notlar, Burlington Magazine , CXXIII.
  • Christiansen, K., (1987). Erken Quattrocento'nun Venedik Resmi, Apollo Journal, Vol. 125.

VITTORE CARPACCIO RESİMLERİNDE OSMANLI-DOĞU TEMSİLLERİ

Yıl 2023, Cilt: 47 Sayı: 2, 265 - 270, 25.12.2023

Öz

Venedik Rönesansı sanatçılarının, gelişen Venedik Cumhuriyeti ve Osmanlı-Doğu İmparatorluğu ilişkilerinden ciddi derecede etkilendikleri ve bu etkileri zaman zaman eserlerine yansıttıkları bilinmektedir. Venedik Ekolü dönem resimlerinde, sanatçıların görmedikleri uzak Osmanlı’nın doğasını, mimarisini ve kültürel figürlerini belirli bir perspektif içerisinden imgeledikleri görülür. Nitekim Venedik meydanlarında gezinen Osmanlı-Doğulu tüccarların ya da elçilerinin izlenimine dayalı daha gerçekçi tasvirlerden başlayarak, kutsal metinlerin sunduğu “fantastik doğulu” imgesine kadar oldukça geniş bir aralıkta bu imgelerin tezahürlerini görmek mümkündür. Bu itibarla bu çalışmada, Osmanlı İmparatorluğu ve Venedik Cumhuriyeti arasındaki beşerî ilişkilerin sanat üzerindeki etkisi ele alınmış; bahsi geçen etkileşimin önde gelen Venedik Ekolü sanatçısı Vittore Carpaccio eserlerindeki varlığı değerlendirilmiş ve iki toplumun sanatlarının, büyüyen ilişkiye bağlı olarak sanat eserlerini nasıl etkilediği örneklerle açıklanmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Berrie, B., H , (2006), Pigments in Venetian and Islamic Painting, Venice and the Islamic World, 828 – 1797, Yale University Press.
  • Brown, F. P., (1988). Carpaccio Çağında Venedik Anlatı Resmi, New Haven ve Londra, Yale University Press.
  • Campbell, L.,(1981). On Beşinci Ve On Altıncı Yüzyıllarda Veneto'daki Hollanda Resimleri Üzerine Notlar, Burlington Magazine , CXXIII.
  • Christiansen, K., (1987). Erken Quattrocento'nun Venedik Resmi, Apollo Journal, Vol. 125.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sanat Sosyolojisi
Bölüm Articles
Yazarlar

Nida Anıl Kazanç 0000-0002-2685-3103

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023Cilt: 47 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kazanç, N. A. (2023). VITTORE CARPACCIO RESİMLERİNDE OSMANLI-DOĞU TEMSİLLERİ. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 47(2), 265-270.