This study aims to identify classroom teachers’ views on action research during in-service training. The participants of this study were four classroom teachers who were serving in two different primary schools located in the central district of the province of Sivas during the 2012-2013 fall semester, and who attended the action research regarding the implementation of the active
Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitimde eylem araştırmasına ilişkin görüşlerinin saptanması amaçlanmaktadır. Araştırmanın katılımcılarını 2012-2013 öğretim yılı güz döneminde Sivas Merkez ilçede iki farklı ilköğretim okulunda çalışmakta olan ve aktif öğrenmeyi uygulamaya dönük eylem araştırmasına katılan dört sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmış ve betimsel yöntemle analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitimde eylem araştırmasını, teori ve uygulamanın birleştirilmesi, mesleki gelişim, sistemli çalışma ve araştırma, öz değerlendirme ve yansıtma, meslektaş etkileşimi ve işbirliği, diğer öğretmenler üzerinde olumlu etkisi konularında yararlı buldukları saptanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin eylem araştırması sürecinde yaşadıkları güçlüklere ilişkin görüşler, eylem araştırmasının kendilerine ek bir çalışma yükü getirmesi, kaygılarının artması ve çalışma takviminin aksamasıdır. Sınıf öğretmenleri eylem araştırmasının etkililiğini artırmak için öğretmenlere daha fazla doküman verilmesini, çalışma grubunun geniş olmasını, aynı okuldan katılımcıların sayılarının artırılmasını, çalışma takvimine uyulmasını, etkileşimi artırmak için internetin daha fazla kullanılmasını önermişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 22, 2015 |
Published in Issue | Year 2015Volume: 39 Issue: 1 |
.