Beden, insan için birçok anlam taşıyan bir olgudur. İhtiva ettiği manalardan biri de kültürel hayata dairdir. İnsanoğlu bedeni, kültürel alanda bir sembol ve iletişim aracı olarak kullanmaktadır. Bedeni kültürel bir olgu olarak inceleyen saha ise beden folkloru olarak adlandırılmaktadır. Bedenin kültürel yaşamdaki yeri ve değeri, beden folklorundan zaman zaman çeşitli alanların kendi amaçları doğrulusunda istifade etmesine zemin hazırlamıştır. Bu alanlardan biri olan reklam sektörü, kültürü bir ilham kaynağı olarak görmüş ve bu kapsamda beden folklorundan yararlanmıştır. Hitap ettiği kitlece kabul görmek ve beğenilmek gibi düşüncelerle dikkat çekmek, akılda kalıcılığı arttırmak, ürünün satışını yükseltmek vb. amaçlar doğrultusunda beden folklorunun reklamlarda kullanıldığı görülmektedir. Bu konuda verilebilecek pek çok örnek vardır. Bu örneklerin yer aldığı reklam türlerinden biri de viral reklamlardır. Bu çalışmada genelde reklam özelde ise viral reklamların beden folklorunu nasıl ve hangi amaçlarla kullandığı bir viral reklam örneği üzerinden etraflıca irdelenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 19, 2020 |
Published in Issue | Year 2020Volume: 44 Issue: 1 |
.