Dünya sanat tarihine bakıldığında her sanatçı kendine özgü anlatım dili ile kendini anlatım aracı olarak sanatı kullanmıştır. Bu açıdan bakıldığında her sanatçının da kendi öznelliği ve bireyselliği doğrultusunda anlatım şekilleri de bu doğrultuda çeşitlik kazanmıştır. Çağlar boyu birbirini takip ederek gelişen kültürel birikim, sanat eserlerinde de kendini göstermiştir. Dünyanın farklı bölgelerinde kültürler farklı olsa da gerek dini gerekse yaşayış bakımından benzerlik gösteren örgenler bütününü tanımlama çabası başta sanatçılar tarafından ele alınan konuların başında yer almıştır. Bu bakımdan değerlendirildiğinde ezoterizm kavramının sanatçıların çalışmalarındaki yansımalarının değerlendirilmesi önem taşımaktadır. Bu bağlamda çalışma, öncelikle ezoterizm ve ezoterizmin temel aracı olan sembolizm kavramlarının açıklanması, daha sonra ise dünya sanat tarihine çalışmaları ile geçmiş tamamen araştırmacının bireysel tercihleri doğrultusunda belirlediği kendi çalışmalarına katkısının olduğunu düşündüğü William Blake, Gustave Moreau, Odilon Redon, Arnold Böcklin, Ernst Fuchs ve H.R. Giger’in çalışmalarının ezoterik bakımdan incelenmesi üzerine yapılandırılmıştır.
Araştırma temel olarak bir durum çalışmasıdır. Araştırmacı incelemede araştırmanın kavramsal çerçevesini betimsel araçlardan tarama yoluyla temellendirerek, elde edilen bulgular ışığında alandaki durumu tespit etmek amacıyla nitel araştırmanın olanakları kullanılmıştır. Çalışma ile ilgili makale, tez, kitap ve yayınlardan yararlanılarak hazırlanmış çalışmada araştırma konusu ezoterizm kavramının William Blake, Gustave Moreau, Odilon Redon, Arnold Böcklin, Ernst Fuchs ve H.R. Giger’in resimleri üzerinde etkileri ile sınırlandırışmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Art Sociology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2024 |
Submission Date | May 22, 2024 |
Acceptance Date | June 26, 2024 |
Published in Issue | Year 2024Volume: 48 Issue: 1 |
.