Türkiye’nin güç bagajı, göç yönetimi konusunda bir yol haritası oluşturmasını zorunlu kılmaktadır. Türkiye’nin göç yönetimi hamlesi, 2013’te Göç İdaresi Başkanlığı’nın kurulması ile birlikte yeni bir şekil kazanmıştır. Göç İdaresi Başkanlığı, göç politikalarının, iltica prosedürlerinin ve entegrasyon programlarının uygulanmasından sorumlu temel kamu otoritesi halini alırken, başta yerel yönetimler, STK’lar ve üniversiteler olmak üzere kamu ve özel sektörden birçok kurum ve organizasyon göç yönetimi alanında temel aktörler olarak görevler üstlenmiştir. Çalışmanın odağını oluşturan yükseköğretim kurumları olarak üniversiteler bu yeni dönemde Geçici Koruma Altındaki Suriyelilerin eğitim hizmetlerinden faydalanabilmeleri adına kapılarını göçmenlere açmıştır.
Türkiye’de yükseköğretim gören yabancılar sadece Suriyeliler değildir. Son dönem Türk Yükseköğretiminin önemli bir diğer politika hamlesi de yükseköğretimde uluslararasılaşma hamlesi kapsamında uluslararası öğrencilere kapılarını açması olmuştur.
Türkiye köklü tarihi, ilgi çekici kültürel yapısı, bölgesinin güçlü ve istikrarlı ülkesi olması, kaliteli üniversite eğitimi sunması ve uluslararası yetenekleri ülkemize çekmek için devlet tarafından sağlanan teşvikler sayesinde son yıllarda uluslararası öğrenciler için tercih edilen bir ülke haline gelmiştir. Bugün Türkiye, çoğunluğu Orta Doğu, Afrika, Orta Asya ve Avrupa ülkelerinden gelen 300.000’den fazla uluslararası öğrenciye ev sahipliği yapmaktadır.
Bu çalışmada Türk yükseköğretiminde eğitim alan Suriyeli öğrencilere yönelik Türkiye’nin yükseköğretim politikası, farklı ülke uyrukluğuna sahip ve Türkiye’deki üniversitelerde eğitim alan uluslararası öğrenciler üzerinden Türk yükseköğretiminde daha görünür hala gelen uluslararasılaşma çabalarına yönelik bir değerlendirme sunulmaktadır. Ayrıca çalışmada üniversitelerin göç yönetimi bağlamında üstlendikleri yeni roller ve faaliyetler üzerine de bir değerlendirmede bulunulmaktadır.
yok
yok
Türkiye’nin güç bagajı, göç yönetimi konusunda bir yol haritası oluşturmasını zorunlu kılmaktadır. Türkiye’nin göç yönetimi hamlesi, 2013’te Göç İdaresi Başkanlığı’nın kurulması ile birlikte yeni bir şekil kazanmıştır. Göç İdaresi Başkanlığı, göç politikalarının, iltica prosedürlerinin ve entegrasyon programlarının uygulanmasından sorumlu temel kamu otoritesi halini alırken, başta yerel yönetimler, STK’lar ve üniversiteler olmak üzere kamu ve özel sektörden birçok kurum ve organizasyon göç yönetimi alanında temel aktörler olarak görevler üstlenmiştir. Çalışmanın odağını oluşturan yükseköğretim kurumları olarak üniversiteler bu yeni dönemde Geçici Koruma Altındaki Suriyelilerin eğitim hizmetlerinden faydalanabilmeleri adına kapılarını göçmenlere açmıştır.
Türkiye’de yükseköğretim gören yabancılar sadece Suriyeliler değildir. Son dönem Türk Yükseköğretiminin önemli bir diğer politika hamlesi de yükseköğretimde uluslararasılaşma hamlesi kapsamında uluslararası öğrencilere kapılarını açması olmuştur.
Türkiye köklü tarihi, ilgi çekici kültürel yapısı, bölgesinin güçlü ve istikrarlı ülkesi olması, kaliteli üniversite eğitimi sunması ve uluslararası yetenekleri ülkemize çekmek için devlet tarafından sağlanan teşvikler sayesinde son yıllarda uluslararası öğrenciler için tercih edilen bir ülke haline gelmiştir. Bugün Türkiye, çoğunluğu Orta Doğu, Afrika, Orta Asya ve Avrupa ülkelerinden gelen 300.000’den fazla uluslararası öğrenciye ev sahipliği yapmaktadır.
Bu çalışmada Türk yükseköğretiminde eğitim alan Suriyeli öğrencilere yönelik Türkiye’nin yükseköğretim politikası, farklı ülke uyrukluğuna sahip ve Türkiye’deki üniversitelerde eğitim alan uluslararası öğrenciler üzerinden Türk yükseköğretiminde daha görünür hala gelen uluslararasılaşma çabalarına yönelik bir değerlendirme sunulmaktadır. Ayrıca çalışmada üniversitelerin göç yönetimi bağlamında üstlendikleri yeni roller ve faaliyetler üzerine de bir değerlendirmede bulunulmaktadır.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Sociology, Migration Sociology, Sociology of The Life Course |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | July 17, 2025 |
Submission Date | March 10, 2025 |
Acceptance Date | June 19, 2025 |
Published in Issue | Year 2025Volume: 49 Issue: 2 |
.