Bu araştırmanın amacı, Meslek Liselerinde görev yapan
öğretmenlerin okul ortamında yaşadıkları çatışmaları çözmede kullandıkları
çatışma çözme stillerinin demografik özelliklerine göre farklılık gösterip
göstermediklerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul İli,
Şişli İlçesinde bulunan Meslek lisesi öğretmenleri, örneklemini ise, bu liselerden raslantısal
olarak seçilen 265 öğretmen oluşturmaktadır.
Araştırma nicel bir araştırmadır. Tarama deseni
kullanılmıştır. Veri toplama aracı, Karip’in (2010), Holton ve Holton
(1992)’dan uyarlanan “Çatışma Yönetimi Stilleri” ölçeğidir.
Veriler SPSS For Windows 21.0 istatistik paket programına girilmiş ve
istatistiksel çözümlemeler bu program yardımıyla yapılmıştır. Kişisel bilgilere
ilişkin değişkenlerin, frekans ve yüzde, ortalama (x) ve standart sapma (ss)
değerleri hesaplanmıştır. Kullanılan çatışma yönetim stilleri ile yaş,
cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, toplam çalışma süresi, çalıştığı
kurumdaki çalışma süresi değişkenlerine göre bir farklılık gösterip
göstermediğini belirlemek üzere bağımsız grup t-testi, tek yönlü Anova ve Tukey
Test tekniği kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda; öğretmenlerin okullarda yaşadıkları
çatışma durumunda çatışma yönetim stillerinden en fazla bütünleştirme ve uzlaşma
stillerini kullanmakta ve bunları sırasıyla uyma, kaçınma ve en az ise hükmetme
stilleri izlemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 42 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.