PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

Derslik Değiştirmenin Müzik Öğretmenliği Öğrencileri Üzerine Etkileri

Yıl 2009, Cilt 33, Sayı 2, 205 - 211, 08.03.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı; Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği öğrencilerinin, eğitim fakültesi binası dışında, başka bir binada eğitim görmelerinin aynı öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin yetişmeleri üzerine etkilerini kendi görüşleri temelinde ortaya koymaktır. Araştırmada, betimsel yöntem kullanılarak durum tespiti yapılmaya çalışılmıştır. Bunun için bir anket geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda, öğretmen adaylarının ayrı bir binada olmaktan dolayı, eğitsel kazanım eksikliği yaşadıkları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Başaran, İ. E. (1983). Eğitime giriş. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Büyükkaragöz, S. (1998). Öğretmenlik mesleğine giriş. Konya: Mikro.
  • Celep, C. (Ed.). (2004). Meslek olarak öğretmenlik. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çınar, İ. (2002). Eğitimin tarihsel temelleri. E. Toprakçı (Ed.), Eğitim üzerine (sl. 45-71). Ankara: Ütopya.
  • Doğan, İ. (2002). Eğitim sosyal (toplumsal) temelleri. Y. Özden (Ed.), Öğretmenlik mesleğine giriş (sl. 144-174). Ankara: Pegem A.
  • Dönmez, B. (2002). Bir eğitim kurumu olarak okul. Y. Özden (Ed.), Öğretmenlik mesleğine giriş (sl. 86-107). Ankara: Pegem A.
  • Eskicumalı, A. (2002). Eğitim, öğretim ve öğretmenlik mesleği. Y. Özden (Ed.), Öğretmenlik mesleğine giriş (sl. 2-27). Ankara: Pegem A.
  • Fidan, N. ve Erdem, M. (1992). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Repa Eğitim Yayınları.
  • Hacıoğlu, F. ve Aklan, C. (1997). Öğretmenlik uygulamaları. Ankara: Alkım.
  • Kaptan, S. (1983). Bilimsel araştırma teknikleri. Ankara: Tekışık.
  • Karasar, N. (2001). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel.
  • Öztürk, S. (2002). Öğretmenliğin mesleki temelleri. E. Toprakçı (Ed.), Eğitim üzerine (sl. 17-38). Ankara: Ütopya.
  • Pehlivan, K. (2004). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ve okul tutumları arasındaki ilişki. V. Sönmez (Ed.), Eğitim araştırmaları (sl. 211-218). Ankara: Anı.
  • Toprakçı, E. (2002). Eğitimin bilimsel temelleri. E. Toprakçı (Ed.). Eğitim üzerine (sl. 119-142). Ankara: Ütopya.
  • Toprakçı, E. (2004). Sınıf örgütünün yönetimi. Ankara: Ütopya.
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yüksek Öğretim Kurumu. (2008). Erişim tarihi: 24 Nisan 2008, http://www.yok.gov.tr
  • Yücel, C. (2004). Eğitimle ilgili temel kavramlar. C. Celep (Ed.), Meslek olarak öğretmenlik (sl. 1-22). Ankara: Anı.
  • Kabul Tarihi: 22 Aralık 2009

Derslik Değiştirmenin Müzik Öğretmenliği Öğrencileri Üzerine Etkileri

Yıl 2009, Cilt 33, Sayı 2, 205 - 211, 08.03.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı; Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği öğrencilerinin, eğitim fakültesi binası dışında, başka bir binada eğitim görmelerinin aynı öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin yetişmeleri üzerine etkilerini kendi görüşleri temelinde ortaya koymaktır. Araştırmada, betimsel yöntem kullanılarak durum tespiti yapılmaya çalışılmıştır. Bunun için bir anket geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda, öğretmen adaylarının ayrı bir binada olmaktan dolayı, eğitsel kazanım eksikliği yaşadıkları tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Başaran, İ. E. (1983). Eğitime giriş. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Büyükkaragöz, S. (1998). Öğretmenlik mesleğine giriş. Konya: Mikro.
  • Celep, C. (Ed.). (2004). Meslek olarak öğretmenlik. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çınar, İ. (2002). Eğitimin tarihsel temelleri. E. Toprakçı (Ed.), Eğitim üzerine (sl. 45-71). Ankara: Ütopya.
  • Doğan, İ. (2002). Eğitim sosyal (toplumsal) temelleri. Y. Özden (Ed.), Öğretmenlik mesleğine giriş (sl. 144-174). Ankara: Pegem A.
  • Dönmez, B. (2002). Bir eğitim kurumu olarak okul. Y. Özden (Ed.), Öğretmenlik mesleğine giriş (sl. 86-107). Ankara: Pegem A.
  • Eskicumalı, A. (2002). Eğitim, öğretim ve öğretmenlik mesleği. Y. Özden (Ed.), Öğretmenlik mesleğine giriş (sl. 2-27). Ankara: Pegem A.
  • Fidan, N. ve Erdem, M. (1992). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Repa Eğitim Yayınları.
  • Hacıoğlu, F. ve Aklan, C. (1997). Öğretmenlik uygulamaları. Ankara: Alkım.
  • Kaptan, S. (1983). Bilimsel araştırma teknikleri. Ankara: Tekışık.
  • Karasar, N. (2001). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel.
  • Öztürk, S. (2002). Öğretmenliğin mesleki temelleri. E. Toprakçı (Ed.), Eğitim üzerine (sl. 17-38). Ankara: Ütopya.
  • Pehlivan, K. (2004). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ve okul tutumları arasındaki ilişki. V. Sönmez (Ed.), Eğitim araştırmaları (sl. 211-218). Ankara: Anı.
  • Toprakçı, E. (2002). Eğitimin bilimsel temelleri. E. Toprakçı (Ed.). Eğitim üzerine (sl. 119-142). Ankara: Ütopya.
  • Toprakçı, E. (2004). Sınıf örgütünün yönetimi. Ankara: Ütopya.
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yüksek Öğretim Kurumu. (2008). Erişim tarihi: 24 Nisan 2008, http://www.yok.gov.tr
  • Yücel, C. (2004). Eğitimle ilgili temel kavramlar. C. Celep (Ed.), Meslek olarak öğretmenlik (sl. 1-22). Ankara: Anı.
  • Kabul Tarihi: 22 Aralık 2009

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Articles
Yazarlar

Zekeriya KAPTAN>

Yayımlanma Tarihi 8 Mart 2010
Yayınlandığı Sayı Yıl 2009, Cilt 33, Sayı 2

Kaynak Göster

Bibtex @ { cumusosbil59335, journal = {Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi}, eissn = {1305-5143}, address = {}, publisher = {Sivas Cumhuriyet Üniversitesi}, year = {2010}, volume = {33}, number = {2}, pages = {205 - 211}, title = {Derslik Değiştirmenin Müzik Öğretmenliği Öğrencileri Üzerine Etkileri}, key = {cite}, author = {Kaptan, Zekeriya} }
APA Kaptan, Z. (2010). Derslik Değiştirmenin Müzik Öğretmenliği Öğrencileri Üzerine Etkileri . Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi , 33 (2) , 205-211 . Retrieved from http://cujos.cumhuriyet.edu.tr/tr/pub/issue/4341/59335
MLA Kaptan, Z. "Derslik Değiştirmenin Müzik Öğretmenliği Öğrencileri Üzerine Etkileri" . Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 33 (2010 ): 205-211 <http://cujos.cumhuriyet.edu.tr/tr/pub/issue/4341/59335>
Chicago Kaptan, Z. "Derslik Değiştirmenin Müzik Öğretmenliği Öğrencileri Üzerine Etkileri". Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 33 (2010 ): 205-211
RIS TY - JOUR T1 - Derslik Değiştirmenin Müzik Öğretmenliği Öğrencileri Üzerine Etkileri AU - ZekeriyaKaptan Y1 - 2010 PY - 2010 N1 - DO - T2 - Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 205 EP - 211 VL - 33 IS - 2 SN - -1305-5143 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi Derslik Değiştirmenin Müzik Öğretmenliği Öğrencileri Üzerine Etkileri %A Zekeriya Kaptan %T Derslik Değiştirmenin Müzik Öğretmenliği Öğrencileri Üzerine Etkileri %D 2010 %J Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi %P -1305-5143 %V 33 %N 2 %R %U
ISNAD Kaptan, Zekeriya . "Derslik Değiştirmenin Müzik Öğretmenliği Öğrencileri Üzerine Etkileri". Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 33 / 2 (Mart 2010): 205-211 .
AMA Kaptan Z. Derslik Değiştirmenin Müzik Öğretmenliği Öğrencileri Üzerine Etkileri. CUJOSS. 2010; 33(2): 205-211.
Vancouver Kaptan Z. Derslik Değiştirmenin Müzik Öğretmenliği Öğrencileri Üzerine Etkileri. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010; 33(2): 205-211.
IEEE Z. Kaptan , "Derslik Değiştirmenin Müzik Öğretmenliği Öğrencileri Üzerine Etkileri", Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 33, sayı. 2, ss. 205-211, Mar. 2010