Günümüzde, beyin alanındaki gelişmelerle birlikte eğitim öğretim
alanında yeniden yapılandırmalara gidilmiştir. Çözülemeyen bir sır olan insan
beyni, yavaş yavaş çözümlenmeye başlamıştır. Özellikle Sperry’nin ayrık beyin
çalışmalarıyla başlayan bu süreç, Lean’ın üçlü beyin modeliyle eksiklikleri
giderilerek yeniden yapılandırılmaya çalışılmıştır. Bu iki modeli birleştiren Ned
Herrmann’ın Bütünsel Beyin Modeliyle artık beynimizin hangi bölgesinde
hangi işlevlerin olduğu sorusu daha da kesinlik kazanmıştır. Bu çalışmada, Ned
Herrmann’ın Bütünsel Beyin Modelinden hareketle 2006 yılı ilköğretim 6,7 ve
8. sınıflar Türkçe Programında yer alan okuma, dinleme, konuşma ve yazma
öğrenme alanlarındaki kazanımlar analiz edilmiştir. Çalışma çerçevesinde, bu
öğrenme alanlarına ait toplam 177 kazanım incelenmiştir. Kazanımların 42’si
dinleme, 52’si okuma, 42’si konuşma, 41’i yazma öğrenme alanına aittir.
Çalışma sonunda, okuma ve dinleme öğrenme alanlarındaki kazanımların
ağırlıklı olarak beynin sağ üst bölgesiyle, konuşma öğrenme alanındaki
kazanımların ağırlıklı olarak beynin sağ alt ve sol alt bölgeleriyle, yazma
öğrenme alanındaki kazanımların ise ağırlıklı olarak beynin sol alt bölgesiyle
ilgili olduğu tespit edilmiştir.
Türkçe Öğretimi Bütünsel Beyin Modeli Öğrenme Alanları Kazanım Beyin Temelli Eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012Cilt: 36 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.