Öz
Örgütsel değişimin uygulayıcısı olarak yöneticiler yönetsel iş ve eylemlerin odağında yer alırlar. Her yönetici davranışı etkilediği, harekete geçirdiği etkenlerle örgütünün dirikliğine, yenileşmesine, verimliliğine, yeterliliğine ve daha birçok özelliğine hükmeder. Bu araştırmanın amacı ilköğretim okulu öğretmenlerinin etik liderlik davranışına ilişkin algı düzeylerini ortaya koymaktır. Araştırmanın evreni, 2007-2008 eğitim öğretim yılında Hatay/Antakya merkez ilçedeki 31 resmi ilköğretim okuludur. Örneklemini ise, öğretmen sayısı 10’nin üzerinde olan, bölge müfettişlerinin görüşü alınarak okul kültürü açısında gelişmiş olarak kabul edilen 10 resmi ilköğretim okulundaki öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 390 öğretmen bulunmaktadır. Sonuç olarak, yönetici etik liderlik davranışı, öğretmenlerin okulları ile olan ilişkilerinde onların daha verimli ve etkili çalışanlar olmalarında aracı bir değişkendir.
Anahtar Kelimeler: Etik, öğretmen, etik değerler, liderlik, etik liderlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012Cilt: 36 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.