Osmanlı Devletinde 19. Yüzyılın ikinci yarısından sonra eğitim alanında ciddi bir değişim sürecinin başladığı gözlenmektedir. Özellikle II. Abdülhamid’in büyük bir okullaşma sürecini başlatması Anadolu genelinde olduğu gibi Çankırı’da da bir karşılık bulacaktır. Bu makalede 19. yüzyıl sonlarında Çankırı’da var olan medreselerle birlikte açılan rüşdiye, idadi gibi okullar, buralarda okutulan dersler, atanan öğretmenler, onların problemleri genel hatları ile kaynakların müsaadesi nispetinde ele alınarak bir değerlendirme yapılmıştır.
It is seen that after the second part of the 19th century a serious changing process started in education area in the Ottoman state. Especially the process of schooling of Abdulhamid II found the corresponding in Çankırı as did in Anatolia. In this article the medreses inherent in the ends of the 19th century in Çankırı as well as some new schools like Rushdiye (Primary School), İdadi (Secondary School), the lessons educated in these schools, the appointed teachers and their problems generally evaluated as much as the permission of the sources.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013Cilt: 37 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.