BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 38 Sayı: 1, 46 - 58, 21.02.2014

Öz

The aim of this research to enhance of quality of education in elementary school Grade 2 Life Science Course and Workbook in order to increase their quality. In the research, it was used to screening model. The universe of this study is in elementary school 2nd class of Life Course and * Doç.Dr. Balıkesir Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü ** Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Öğrencisi Workbook that the Ministry of Education is approved in the academic year of 2012-2013. The sample books are selected by random from the Ministry of Education's proposed. These books are determined in accordance with the criteria determined by the investigator examined and some conclusions are reached. According to the findings, it is found satisfactory in terms of the physical properties of the books, but the content design and language expression is insufficient and that have been identified in terms of features, spelling errors, and logic errors. As a result, It has been suggested that some text to be revised, if necessary, some of them should be removed and replaced what that sentence instead of them.

Kaynakça

  • EROL,B.,KIROĞLU,K.(2012). “Hayat Bilgisi Ders Kitaplarının Dil ve Anlatım Yönünden Değerlendirilmesi”, Türkiyat Araştırmaları Dergisi, S,32. Ss,155-176. KARADAĞ,Ö.,KURUDAYIOĞLU, M.(2010).”2005 Türkçe Programına Göre Hazırlanmış İlköğretim Birinci Kademe Türkçe Ders Kitaplarının Kelime Hazinesi”, Türklük Bilimi Araştırmaları, S.27,(423-436).
  • KIZILÇAOĞLU, A. (2003). “Orta Öğretim Coğrafya Ders Kitapları Değerlendirme Ölçütleri”. Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı:8, s.95.
  • KÖSEOĞLU, F., ATASOY, B., KAVAK, N., AKKUġ, H., BUDAK, E., TÜMAY,H.,KADAYIFÇI, H., TAġDELEN, U. (2003). Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı İçin Bir Fen Ders Kitabı Nasıl Olmalı?, Ankara: Asil Yayıncılık.
  • MEB. (2007). Millî Eğitim Bakanlığı, Ders Kitapları İle Eğitim Araçlarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesine İlişkin Yönerge. Tebliğler Dergisi (Haziran 2007/2597).Ankara.
  • MEB. (2011)Millî Eğitim Bakanlığı, Ders Kitapları Ve Eğitim Araçları Yönetmeliği. Resmi Gazete,( Ek Değişiklikler). 24.02.2011/27856,.
  • MEB.(2005). Millî Eğitim Bakanlığı, Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1-3).Ankara.
  • OCAK,G., YURTSEVEN,R. (2009). “Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Değerlendirilmesi”. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s. 12 (22). Ss,94-109.
  • SAĞLAM ,F.,GÜR,T COġKUN, İ.(2013). “İlkokul 2, 3 ve 4. Sınıf Türkçe Ders Kitapları Bütüncesinin Kelime Hazinesini Geliştirme Eğitimi Açısından İncelenmesi”, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8. p.1561- 1570.
  • ġAHİN, A. (2008). “İlköğretim Birinci Sınıf Türkçe Ders Kitabı, Öğrenci Çalışma Kitabı ve Öğretmen Kılavuz Kitabının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 133-146.
  • TERTEMİZ, N., ERCAN, L. VE KAYABAġI, Y. (2011) Ders Kitabı ve Eğitimdeki Önemi, Küçükahmet, L.(Ed.) Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • TTKB. (2011). Millî Eğitim Bakanlığı Talim Ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı (1,2,3,sınıflar). Ankara.
  • YANPAR, T. ġ. (1998). İlköğretim Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 911 Eylül,19998.Konya.

İLKOKUL 2.SINIF HAYAT BİLGİSİ DERS ve ÇALIŞMA KİTABI’NIN NİTELİĞİNİ ARTTIRACAK ÖNERİLER

Yıl 2014, Cilt: 38 Sayı: 1, 46 - 58, 21.02.2014

Öz

Bu araştırmanın amacı ilkokul 2.Sınıflarda okutulmakta olan Hayat Bilgisi Ders ve Çalışma Kitabının niteliğinin arttırılması amacıyla önerilerde bulunmaktır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim-öğretim yılında ilkokul 2.sınıflarda okutulması için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanan Hayat Bilgisi Ders ve Çalışma Kitapları oluşturmaktadır. Örneklemini ise Milli Eğitim Bakanlığının önerdiği kitaplar arasından random sistemiyle seçilen kitaplar oluşturmaktadır. Belirlenen bu kitaplar araştırıcı tarafından bilimsel ölçütler doğrultusunda incelenmiş ve birtakım bulgulara ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; Kitapların fiziksel özellikler bakımından yeterli bulunduğu ancak içerik tasarımı ve eğitsel özellikler ile dil anlatım özellikleri bakımından yetersiz olduğu, yazım hataları ve mantık hataları olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak; bazı metinlerin tekrar gözden geçirilmesi, gerekirse çıkarılması ve yerine hangi cümlelerin getirilmesi gerektiği önerilmiştir.

Kaynakça

  • EROL,B.,KIROĞLU,K.(2012). “Hayat Bilgisi Ders Kitaplarının Dil ve Anlatım Yönünden Değerlendirilmesi”, Türkiyat Araştırmaları Dergisi, S,32. Ss,155-176. KARADAĞ,Ö.,KURUDAYIOĞLU, M.(2010).”2005 Türkçe Programına Göre Hazırlanmış İlköğretim Birinci Kademe Türkçe Ders Kitaplarının Kelime Hazinesi”, Türklük Bilimi Araştırmaları, S.27,(423-436).
  • KIZILÇAOĞLU, A. (2003). “Orta Öğretim Coğrafya Ders Kitapları Değerlendirme Ölçütleri”. Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı:8, s.95.
  • KÖSEOĞLU, F., ATASOY, B., KAVAK, N., AKKUġ, H., BUDAK, E., TÜMAY,H.,KADAYIFÇI, H., TAġDELEN, U. (2003). Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı İçin Bir Fen Ders Kitabı Nasıl Olmalı?, Ankara: Asil Yayıncılık.
  • MEB. (2007). Millî Eğitim Bakanlığı, Ders Kitapları İle Eğitim Araçlarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesine İlişkin Yönerge. Tebliğler Dergisi (Haziran 2007/2597).Ankara.
  • MEB. (2011)Millî Eğitim Bakanlığı, Ders Kitapları Ve Eğitim Araçları Yönetmeliği. Resmi Gazete,( Ek Değişiklikler). 24.02.2011/27856,.
  • MEB.(2005). Millî Eğitim Bakanlığı, Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1-3).Ankara.
  • OCAK,G., YURTSEVEN,R. (2009). “Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Değerlendirilmesi”. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s. 12 (22). Ss,94-109.
  • SAĞLAM ,F.,GÜR,T COġKUN, İ.(2013). “İlkokul 2, 3 ve 4. Sınıf Türkçe Ders Kitapları Bütüncesinin Kelime Hazinesini Geliştirme Eğitimi Açısından İncelenmesi”, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8. p.1561- 1570.
  • ġAHİN, A. (2008). “İlköğretim Birinci Sınıf Türkçe Ders Kitabı, Öğrenci Çalışma Kitabı ve Öğretmen Kılavuz Kitabının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 133-146.
  • TERTEMİZ, N., ERCAN, L. VE KAYABAġI, Y. (2011) Ders Kitabı ve Eğitimdeki Önemi, Küçükahmet, L.(Ed.) Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • TTKB. (2011). Millî Eğitim Bakanlığı Talim Ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı (1,2,3,sınıflar). Ankara.
  • YANPAR, T. ġ. (1998). İlköğretim Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 911 Eylül,19998.Konya.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Articles
Yazarlar

Kamile Gülüm

Dilçağ Çeltik

Yayımlanma Tarihi 21 Şubat 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014Cilt: 38 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gülüm, K., & Çeltik, D. (2014). İLKOKUL 2.SINIF HAYAT BİLGİSİ DERS ve ÇALIŞMA KİTABI’NIN NİTELİĞİNİ ARTTIRACAK ÖNERİLER. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 38(1), 46-58.