The aim of this research to enhance of quality of education in elementary school Grade 2 Life Science Course and Workbook in order to increase their quality. In the research, it was used to screening model. The universe of this study is in elementary school 2nd class of Life Course and * Doç.Dr. Balıkesir Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü ** Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Öğrencisi Workbook that the Ministry of Education is approved in the academic year of 2012-2013. The sample books are selected by random from the Ministry of Education's proposed. These books are determined in accordance with the criteria determined by the investigator examined and some conclusions are reached. According to the findings, it is found satisfactory in terms of the physical properties of the books, but the content design and language expression is insufficient and that have been identified in terms of features, spelling errors, and logic errors. As a result, It has been suggested that some text to be revised, if necessary, some of them should be removed and replaced what that sentence instead of them.
Life Science Textbook Life Science Workbook Second Class of Primary School Education Appropriateness of Education.
Bu araştırmanın amacı ilkokul 2.Sınıflarda okutulmakta olan Hayat Bilgisi Ders ve Çalışma Kitabının niteliğinin arttırılması amacıyla önerilerde bulunmaktır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim-öğretim yılında ilkokul 2.sınıflarda okutulması için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanan Hayat Bilgisi Ders ve Çalışma Kitapları oluşturmaktadır. Örneklemini ise Milli Eğitim Bakanlığının önerdiği kitaplar arasından random sistemiyle seçilen kitaplar oluşturmaktadır. Belirlenen bu kitaplar araştırıcı tarafından bilimsel ölçütler doğrultusunda incelenmiş ve birtakım bulgulara ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; Kitapların fiziksel özellikler bakımından yeterli bulunduğu ancak içerik tasarımı ve eğitsel özellikler ile dil anlatım özellikleri bakımından yetersiz olduğu, yazım hataları ve mantık hataları olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak; bazı metinlerin tekrar gözden geçirilmesi, gerekirse çıkarılması ve yerine hangi cümlelerin getirilmesi gerektiği önerilmiştir.
Hayat Bilgisi Ders Kitabı Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı İlkokul 2.sınıf Öğretime Uygunluk
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Şubat 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014Cilt: 38 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.