Yeterli ve yetkin bir öğretmen olabilmek için öncelikle yüksek düzeyde alan bilgisine sahip olunmalıdır. Öğretmenlik mesleğinin yerine getirilebilmesi için de öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu bir tutuma ihtiyaç vardır. Çünkü öğretmenlik mesleğine yönelik tutumun düşük olması mesleğin hakkıyla yerine getirilmesini güçleştireceği bir gerçektir. Bu araştırmada pedagojik formasyon eğitimi alan coğrafya bölümü mezunu olan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile alan bilgi düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından nasıl olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışma, betimsel bir araştırma niteliğinde olup; tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu Ahi Evran, Karabük ve Uşak üniversitelerinde pedagojik formasyon eğitimi alan coğrafya bölümü mezunu öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırma kapsamında öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarını belirlemek amacıyla Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği (Çetin 2006); coğrafyaya alan bilgi düzeyini belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan Coğrafya Alan Bilgisi Testi kullanılmıştır. Bu çerçevede toplanan veriler üzerinde öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ve alan bilgi düzeyleri frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ve Anova analizleri yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının düşük; alan bilgi düzeylerinin yetersiz düzeyde olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015Cilt: 39 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.