La francophonie en Irak est présente surtout dans le domaine éducatif. Elle constitue une seconde langue étrangère enseignée dans les lycées irakiens et dans les départements de français des universités irakiennes. Il existe également quelques espaces d’activités professionnelles où on utilise le français.
Objectifs : Cet article étudie le rapport entre l’enseignement/apprentissage du français en Irak et la pratique de cette langue dans les institutions irakiennes publiques et privées, liées à l’éducation et à la culture, certains ministères (les affaires étrangères, la culture, la justice…), et l’IFI (Institut français d’Irak).
Méthodes : Cet article s'inscrit dans le cadre d’une étude sociodidactique qui évalue la relation entre enseignement et contexte social. Nous avons mené une étude auprès d'un échantillon de diplômés de français en les interrogeant sur leur parcours de français et leurs activités sociales et professionnelles en langue française depuis la fin de leurs études L’article est divisé en deux parties principales : la première dresse un état des lieux du Département de français en termes d’histoire, de personnel enseignant, de flux des étudiants, de curricula et de manuels utilisés dans l’enseignement. La seconde présente les résultats d’une étude menée sous forme d’entretiens avec d’anciens étudiants du Département.
Résultats : Cette étude montre que ce que l’étudiant acquiert au cours des années d'études constitue la base sur laquelle il s'appuie pour élargir et développer ses capacités en français. Ce que l’Université procure en termes de contexte pédagogique lui confère des compétences suffisantes le rendant capable d’agir de façon réaliste dans les situations sociales.
Conclusions : Les informations que nous avons collectées auprès de l'échantillon interrogé permettent d’envisager certaines évolutions des cours de français en s’intéressant davantage aux situations d’utilisation du français dont elles témoignent : communication orale et écrite, et francophonie, par exemple.
FLE Université de Bagdad Sociodidactique Étude de terrain Enseignement/ Apprentissage
Irak'ta Fransızca konuşulan dünya özellikle eğitim alanında varlığını sürdürüyor. Irak liselerinde ve Irak üniversitelerinin Fransızca bölümlerinde öğretilen ikinci bir yabancı dildir. Fransızca'nın kullanıldığı bazı mesleki aktivite alanları da bulunmaktadır.
Amaçlar: Bu makale, Irak'ta Fransızca öğretimi/öğrenimi ile bu dilin eğitim ve kültür, belirli bakanlıklar (dışişleri, kültür, adalet…) ve IFI ile bağlantılı kamu ve özel Irak kurumlarında uygulanması arasındaki ilişkiyi incelemektedir. (Irak Fransız Enstitüsü).
Yöntemler: Bu makale, öğretim ile sosyal bağlam arasındaki ilişkiyi değerlendiren sosyodidaktik bir çalışmanın parçasıdır. Fransız mezunlardan oluşan bir örneklemle, eğitimlerinin bitiminden bu yana Fransızca deneyimleri ve Fransızca'daki sosyal ve mesleki faaliyetleri hakkında sorular sorarak bir çalışma yaptık. Makale iki ana bölümden oluşuyor: İlki, Fransızca Bölümü'nün bir envanterini kapsıyor. tarih, öğretim kadrosu, öğrenci akışı, öğretim programları ve öğretimde kullanılan ders kitapları açısından. İkincisi ise bölümün eski öğrencileriyle röportaj şeklinde yapılan bir çalışmanın sonuçlarını sunuyor.
Sonuçlar: Bu çalışma, öğrencinin öğrenim gördüğü yıllar boyunca edindiği bilgilerin, onun Fransızca yeteneklerini genişletmek ve geliştirmek için güvendiği temeli oluşturduğunu göstermektedir. Üniversitenin eğitim bağlamı açısından sağladığı şeyler, ona sosyal durumlarda gerçekçi davranabilmesini sağlayacak yeterli becerileri kazandırır.
Sonuçlar: Görüşülen örneklemden topladığımız bilgiler, Fransızca kurslarındaki belirli gelişmeleri, Fransızcanın gösterdiği kullanım durumlarına daha fazla odaklanarak değerlendirmeyi mümkün kılmaktadır: sözlü ve yazılı iletişim ve Frankofoni.
FLE Bağdat Üniversitesi sosyodidaktik Saha çalışması Öğretme/Öğrenme
Birincil Dil | Fransızca |
---|---|
Konular | Fransız Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024Cilt: 48 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.