İngilizce yazma sınıflarında yazılı düzeltici dönütün kullanımı her ne kadar etkisi tartışma konusu olsa da oldukça yaygındır. Bu yaygın kullanımın getirdiği birçok uygulama farklılıkları olabilmektedir. Başka bir ifadeyle yazılı düzeltici dönüt vermenin birçok yolu vardır. Ancak yazılı düzeltici dönüt uygulamaları öğretmen ve öğrenci tutumu, dönüt türü, miktarı, öğrenci seviyesi, öğrenci motivasyonu ve bağlılık gibi birçok faktörden etkilenebilmektedir. Etkili dönüt verilebilmesi için bu faktörler göz önünde bulundurulmalıdır. Yazılı düzeltici dönütü anlamak ve uygulamaları etkileyebilecek bu faktörleri göz önünde bulundurabilmek için öğretmenlerin geniş çaplı literatür okumaları yapmaları gerekmektedir. Böyle durumlarda literatür çalışmaları büyük önem arz etmektedir. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı yazılı düzeltici dönütün tarihsel gelişimini ve güncel durumunu ilgili alandan örnek çalışmalarla belirlemektir. Bu çalışma yazılı düzeltici dönüt vermek isteyen eğitimciler veya güncel durumu öğrenmek isteyen araştırmacılar için bir rehber niteliği taşıyacaktır. Bu çalışma sayesinde yazılı düzeltici dönütün ne olduğu, tarihsel gelişimi, nasıl, ne zaman ve ne kadar verilebileceği, hangi iç/dış faktörlerden etkilendiği veya nasıl geliştirilebileceği gibi konular netlik kazanacaktır. Çalışma ayrıca pedagojik uygulamalara ve gelecek çalışmalara dair önerilerde bulunacaktır.
The use of written corrective feedback in English writing classes is quite common, although its effectiveness is a matter of debate. This widespread use can lead to many differences in practice. In other words, there are many ways to provide written corrective feedback. However, written corrective feedback practices can be influenced by many factors, including teacher and student attitudes, the type and amount of feedback, student level, motivation, and engagement. These factors must be considered for effective feedback provision. To understand written corrective feedback and consider these factors that may influence its implementation, teachers need to conduct extensive literature review. In such cases, literature studies are crucial. Therefore, this study aims to identify the historical development and status of written corrective feedback through sample studies from the relevant field. This study will serve as a guide for educators who wish to provide written corrective feedback or researchers seeking to understand the existing status of written corrective feedback. This study will clarify what written corrective feedback is, its historical development, how, when, and how much it can be provided, and what internal/external factors influence it and how it can be improved. The study will also offer suggestions for pedagogical practices and future research.
Written Corrective Feedback EFL Foreign Language Writing Education.
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi |
| Bölüm | Derleme |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 14 Ağustos 2025 |
| Kabul Tarihi | 10 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 49 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.